Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.
Na początek proponuję Wam odgadnięcie zagadek: 1. Służy do mycia, służy do picia. Bez niej na Ziemi nie byłoby życia. (woda)
2. Kapie z chmury lub z kranu. Może być parą lub lodem. Płynie w rzece lub w rurze. Szanuj ją, tę naszą… (wodę)
Czy wiesz, ile jest słodkiej wody na Ziemi? Obejrzyj filmik, a uzyskasz odpowiedź na to pytanie. Ile jest słodkiej wody na Ziemi?
A teraz poproście dorosłych, aby przeczytali Wam krótkie opowiadanie.
Pewnego wiosennego poranka, ,,król” lasu – niedźwiedź Bazyli, wyszedł na spacer ze
swoim synkiem Pazurkiem. Kiedy się zmęczyli, usiedli pod drzewem i zasnęli. Obudził ich
jazgot leśnej plotkary – sroki Złodziejki. Bazyli powiedział do syna: ,,wracamy do domu, bo
ta plotkara zawsze skrzeczy, gdy przeczuwa deszcz”. Nie minęło pół godziny, gdy zaczęło
padać. Pazurek narzekał, że pogoda się popsuła, a ten deszcz jest niepotrzebny.
Widzisz synku, tu się mylisz. Deszcz to woda, a woda to życie, a życie to ten las,
to my wszyscy.
Jak to – zdziwił się mały miś – woda jest potrzebna do życia?
Nie tylko potrzebna, ale konieczna. Wszystkim roślinom i zwierzętom. Dla
największego dębu z naszego lasu i najmniejszej mrówki brak deszczu oznacza
śmierć. Bez wody nic nie urośnie, nikt nie przeżyje, cały nasz świat może zginąć. Czy
chcesz Pazurku mieszkać na pustyni, gdzie rośliny to rzadkość, a woda to skarb?
Nie, tato – odpowiedział mały miś – tak sobie myślę, niech ten skarb z nieba sobie
pada, a kiedy przestanie, to znów zaświeci słońce.
Masz rację synku, a wtedy pójdziemy na spacer.
Pewnie się domyślacie, że nadal będziemy zajmować się wodą, a dzisiaj szczególnie – oszczędzaniem wody.
Porozmawiajcie z rodzicami o obowiązkach i zasadach mądrego korzystania z wody.
Przyjaciel wody:
rozumie potrzebę jej ochrony, poszanowania i racjonalnego użytkowania,
odkręca wodę tylko wtedy, kiedy jej potrzebuje,
nie zapomina jej zakręcić,
nie zaśmieca zbiorników wodnych ,
pilnuje, aby inni również nie marnowali tego bogactwa i dbali o czystość wód,
szuka oszczędności wody w swoim domu i zachęca do tego innych.
Otwórzcie ćwiczeniówkę do jezyka polskiego na str. 10. Oceńcie postępowanie dzieci i narysujcie odpowiednią ,,buźkę” przy każdej ilustracji, a następnie wykonajcie ćwicz. 2 – 4.
Pamiętajcie, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.
Napiszcie w zeszycie hasło: Woda to skarb! Jeśli to możliwe, pod hasłem wklejcie wierszyk. Tekst do druku Wierszyk
O to chodzi, moi mili,
byście wody oszczędzili.
Bo tu cieknie, tam zaś kapie,
ten na próżno się znów chlapie.
Woda skarbem dla człowieka,
ni minuty więc nie zwlekaj.
Sprawdź swe krany, no a potem
Przypominaj wszystkim o tym!
Edukacja techniczna – 1 godz.
Posłuchajcie piosenki Piosenka „Mamo, tato, wolę wode!” – Zdrojek i Przyjaciele
Mam nadzieję, że Wam się podobała, to teraz sami zróbcie instrument perkusyjny i spróbujcie zagrać na nim rytm piosenki. Jak zrobić grzechotkę z butelki ? Butelkowe grzechotki dla dzieci lub Jak zrobić bęben?
Edukacja matematyczna – 1 godz.
W podręczniku do matematyki na str. 31 są zadania z cyklu: Pomyślę i rozwiążę. Zróbcie zadania 1 – 3. Rozwiązania napiszcie lub narysujcie ( zgodnie z poleceniem) w zeszycie.
Na koniec proponuję Wam zabawę ruchową połączoną z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi ,,Schowaj się przed deszczem”.
Słońce świeci – marsz przy dowolnej muzyce .
Na przerwę w muzyce oznaczającą deszcz, dzieci chowają się w „domkach” – kucają i nad głową układają daszek ze swoich dłoni.
Siedząc obserwują deszcz : siad skrzyżny i naśladowanie odgłosów deszczu za oknem.
Kap, kap, kap – uderzanie rozłożonymi dłońmi o uda.
Puk, puk, puk – dłonie w piąstkę , stukanie kostkami palców o podłogę.
Szu, szu, szu – pocieranie dłonią o dłoń.
Chlup, chlup, chlup – klaskanie dłońmi nad głową (jak najwyżej).
Życzę miłej nauki i zabawy. Pozdrawiam Was serdecznie :)
Comments are closed.