Zwierzęta wokół nas.

Dzień dobry!

edukacja polonistyczna – 2 godz.

Moi  Drodzy Uczniowie, na początek wyszukajcie w tekście na str. 60 w podręczniku  do języka polskiego wyrazy ze spółgłoską miękką ś, przeczytajcie je i podzielcie na sylaby oraz głoski. Następnie przeczytajcie tekst ze str. 61, odszukajcie wyrazy, w których występuje ś, potem wyrazy z si i odczytajcie je. Podzielcie wyraz siodło na sylaby.  Zapamiętajcie – w wyrazach z sylabą sia, sio, siu, sie, sią, się –  samogłoskami są głoski  a, o, u, e, ą, ę, natomiast  ” i ” nie pełni  funkcji  samogłoski ( jest zmiękczeniem). W każdej sylabie jest tylko jedna samogłoska. Teraz wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 52 – 53. Poćwiczcie dzielenie wyrazów na sylaby i głoski  ze spółgłoską  “si” np.  sia – no,  si – a – n- o. Napisz w zeszycie w  jednej linijce  si , Si ( na przemian) oraz wyrazy: siano, siedem, osioł,  strusie,  prosię. Teraz zapoznajcie się z tekstem i ilustracją na str. 62 – 63. , a następnie odpowiedzcie na pytania ze str. 63.

edukacja przyrodniczo – społeczna – 1 godz.

Obejrzyj film –  Zwierzęta z wiejskiego podwórka – YouTube

A teraz Zgaduj – Zgadula – rozwiąż zagadki o zwierzętach z wiejskiego podwórka

Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje.

Słabo fruwa, choć to ptak. A jak śpiewa? – ko-ko-dak!

Bywa siwy, gniady, kary. Wozi ludzi i ciężary.

Krzywo chodzi nieboraczka, lubi pływać, zwie się…

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana.

Podczas upału, mrozu i pluchy one na sobie noszą kożuchy.

Chadzają zwykle jedna za drugą. Gęgają, wyciągając szyję długą.

Wykonajcie teraz ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do języka polskiego na str. 54

Teraz coś na wesoło 🙂

Obejrzyj film U Dziadka Lulka na wsi – Piosenka, film edukacyjny i gra dla …

edukacja matematyczna – 1 godz.

Przygotujcie 17 przedmiotów np. patyczki, kredki, guziki itp. Ułóżcie przed sobą np. 10 kredek – Ile kredek musisz dołożyć aby było ich 17?  Przedstaw na kredkach działania: 17 – 7 =,  17 – 10=,  10 + 6 + 1 =,  17 –  1 =,  10 + 5 + 2 =    (Oblicz)

Omówcie zadania w podręczniku do matematyki na str. 24. Wykonajcie ćwiczenia   w ćwiczeniówce do matematyki na str. 31.  Następnie napisz w zeszycie jedną linijkę liczby 17. Wykonaj w zeszycie zad. 4 str. 24 z podręcznika, potem zad. 3 str. 24. Na koniec omówcie zadania z cyklu Pomyślę i rozwiążę na str. 23 w podręczniku.

 

Powodzenia

Pozdrawiam:)

Przejdź do treści