Dzień dobry
Edukacja polonistyczna
Temat: Woda jako groźny żywioł ( zapisz w zeszycie)
Dzisiaj dowiecie się, że woda może być groźna dla człowieka; Nauczycie się pisać opowiadanie.
- Zastanów się nad znaczeniem wody w przyrodzie – co nam daje, a co zabiera?
- Przeczytaj uważnie opowiadanie pt.,, Powódź”, podręcznik, s. 53.
- Odpowiedz ustnie na pytania zawarte pod tekstem, s. 54.
- Przyjrzyj się historyjce obrazkowej, podręcznik, s. 55. Opowiedz o sytuacjach przedstawionych na ilustracjach. Odczytaj głośno zdania pod ilustracjami. Wymyśl dalszy ciąg opowiadania i napisz je w zeszycie. Twoje opowiadanie powinno zawierać trzy części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
Wstęp (krótki) – przedstaw sytuację przed wydarzeniem.
Rozwinięcie (długie) – wskaż przyczyny wydarzenia, opisz jego przebieg i skutki.
Zakończenie (krótkie) – Wyciągnij wnioski z wydarzenia, swoją refleksję.
5. Wykonaj zgodnie z poleceniami ćwiczenia 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń, s.63.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Poznajemy przyczyny powstawania powodzi i sposoby jej zapobiegania.
- Zapisz pod tematem lekcji notatkę.
Znamy różne przyczyny powstawania powodzi, np. :
- gwałtowne wiosenne roztopy,
- obfite opady deszczu,
- zatamowanie rzeki przez zatory lodowe,
- sztorm na morzu.
2. Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytanie : Jak można się obronić przed powodzią?
Zapamiętaj, że przed powodzią może obronić nas, np. budowa zbiorników gromadzących nadmiar wody (tzw. zbiorniki retencyjne), budowla regulująca przepływ wody – tama, zapora, budowanie i naprawa wałów przeciwpowodziowych, ewakuacja.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.
Comments are closed.