zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Edukacja polonistyczna

Temat; Poznajemy kwiaty kwitnące wczesną wiosną (zapisz w zeszycie)

  1. Przeczytaj głośno wiersz ,, Pierwsze kwiatki”, podręcznik, s. 48.
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 pod wierszem zgodnie z poleceniami.
  3. Teraz obejrzyj film pt. Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci, czas trwania filmu: około 3 min.
  4. Ułóż nazwy wiosennych kwiatów z podanych sylab i zapisz je w zeszycie: śnieg-bi-prze, nek-dzwo, łek-fio, czka-przy-lasz, san-sa-ka, kus-kro, kil-żon, wio-snek- pier, cynt-hia, tek-bra.
  5. Wykonaj ćwiczenia 1,2 w zeszycie ćwiczeń, s. 60.
  6. Przeczytaj informację w podręczniku, s. 49 i na jej podstawie wykonaj ćwiczenie 3, s. 61, zeszyt ćwiczeń.
  7. Wykonaj ćwiczenie 4, s. 61, zeszyt ćwiczeń.
  8. Przeczytaj głośno określenia opisujące wiosenny kwiat, ćwiczenie 1, s. 50 w podręczniku.
  9. Opisz przebiśnieg zgodnie z poleceniem, ćwiczenie 2, s. 50 w podręczniku.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Wiosna w świecie roślin (zapisz w zeszycie)

  1. Zapisz pod tematem lekcji nazwy niektórych chronionych roślin: przebiśnieg, krokus, sasanka. Narysuj te kwiaty w zeszycie i podpisz je.
  2. Możesz narysować więcej roślin chronionych, np. miłek wiosenny ( dla chętnych).

Edukacja matematyczna

Temat: Liczymy pełnymi dziesiątkami (zapisz w zeszycie)

  1. Układaj patyczki w grupkach po 10. Ułóż 10 takich grupek. Teraz policz, ile jest wszystkich patyczków, licząc dziesiątkami. Zapisz w zeszycie kolejne dziesiątki, od 10 do 100.
  2. Wykonaj zadanie 1, 2, podręcznik. s. 22.
  3. Wykonaj ćwiczenia 1-9 w zeszycie ćwiczeń, s. 34 i 35.

Miłej pracy

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 2 godz.

 

 

Przejdź do treści