Dzień dobry :)
Zajęcia komputerowe
Temat: Kot na wakacjach – programujemy w Scratchu.
Dziś przygotujesz animowane opowiadanie o wakacjach kota Scratcha.
- Zastanów się i powiedz, jakie przygody mogą czekać kota Scratcha na wakacjach.
- Uruchom program Scratch. Zacznij układać opowiadanie w imieniu kota – ma on opowiedzieć o swojej wakacyjnej przygodzie.
- Wykonaj ćwiczenie 1, podręcznik z ćwiczeniami ,, Informatyka”, s. 54 zgodnie z poleceniami.
- Układając opowiadanie korzystaj z bloków opisanych w ćwiczeniu 2, s. 55. Pamiętaj, że możesz zmienić wielkość duszka, kolor, kostium, dodać tło. Do programu możesz też wstawić inne duszki, np. rakietę kosmiczną. Duszki można pokazywać i ukrywać.
- Możesz zapisać swoją pracę, a jak to zrobić, podpowie Ci prezentacja pt.,, Kurs Scratch, odcinek 2. Jak zapisywać i otwierać swoje projekty?”
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia rachunkowe i rozwiązywanie zadań. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wykorzystasz umiejętności rachunkowe, rozwiązując zadania.
- Przepisz następujące liczby do zeszytu: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,14,15,16,24,25,27. Teraz namaluj czerwone kropki przy liczbach podzielnych przez 4, niebieskie kropki przy liczbach podzielnych przez 3, zielone kropki przy liczbach podzielnych przez 5, pomarańczowe kropki przy liczbach podzielnych przez 2. Zauważ, że przy jednej liczbie mogą być kropki w różnych kolorach.
- Odczytaj dane z diagramu słupkowego i wykonaj obliczenia – zadanie 1, podręcznik, s. 64.
- Rozwiąż zadanie 2, podręcznik, s. 64.
- Wykonaj obliczenia zegarowe i rozwiąż minitest – zadanie 3, podręcznik, s. 64.
- Dodawaj i odejmuj liczby w zadaniu 1, zeszyt ćwiczeń, s. 74 – pokoloruj drogę z wynikami 45, którą Tymon dojdzie na swoje ulubione zajęcia.
- Rozwiąż zadanie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 74.
- Wykonaj zadanie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 74. W obliczeniach pomóż sobie rysunkami pomocniczymi.
Powodzenia :)
Zajęcia komputerowe – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Comments are closed.