Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Dobre rady na wakacje. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz i ułożysz rymowanki o bezpiecznym zachowaniu się podczas wakacji. Zapiszesz rady na wakacje oraz swój adres.
- Zastanów się i powiedz, w jakie zabawy chciałbyś/ chciałabyś się bawić na wakacjach? Pamiętaj, żeby wybierać tylko te zabawy, które są bezpieczne i ciekawe.
- Przeczytaj głośno rymowanki T. Plebańskiego pt.,, Kilka pożytecznych wakacyjnych porad do wykorzystania w najróżniejszych porach”, podręcznik, s. 70, 71.
- Opowiedz o radach na wakacje, które zostały opisane w rymowankach – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 71. Pomyśl, co można jeszcze do nich dodać. Zapisz rady na wakacje w zeszycie. Możesz zacząć tak: – chroń głowę przed słońcem, – używaj specjalnego kremu do opalania, – nie skacz do wody, – pływaj tylko w miejscach strzeżonych, – nie odchodź daleko od rodziców, – w górach wybieraj tylko te szlaki, które są oznaczone kolorami, – zbieraj grzyby tylko z dorosłymi, – po powrocie z lasu zawsze dokładnie oglądaj swoje ciało. Dopisz kilka swoich propozycji.
- Spróbuj ułożyć śmieszną rymowankę dotyczącą zachowania na wakacjach – ćwiczenie 2, podręcznik, s. 71.
- Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 82.
- Uzupełnij litery w wyrazach. Odczytaj zdanie ułożone z wyrazów obok właściwych liter i zapisz je – ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 82.
- Wykonaj ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 83. Podpunkt wykonaj w zeszycie. Pamiętaj, aby zastąpić powtarzające się wyrazy wyrazami bliskoznacznymi.
- Przypomnij sobie zasady pisania adresu na pocztówkach i listach, pisownię zwrotów grzecznościowych i skrótów adresowych, a następnie zapisz swój adres na kartce pocztowej zgodnie z poleceniem w ćwiczeniu 4, zeszyt ćwiczeń, s. 83.
- Naucz się pięknie czytać rymowanki z podręcznika, s. 70, 71, a następnie przeczytaj je swoim rodzicom.
Edukacja matematyczna
Temat: Liczby trzycyfrowe. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wskażesz miejsce setek, dziesiątek i jedności w podanych liczbach.
- Policz piłeczki w zadaniu 1, podręcznik, s. 62. Pięć dziesiątek i 7 jedności to liczba 57. Na drugim rysunku liczba piłeczek jest powiększona o 100, czyli mamy 157 piłeczek, natomiast na trzecim rysunku dołożono jeszcze jedną setkę piłeczek, więc razem jest teraz 257 piłeczek. Przeczytaj informację w ramce, która wyjaśnia zapis liczby trzycyfrowej – 257. Przepisz tę informację do zeszytu. Zapamiętaj, że setki będą zawsze oznaczane literą s, dziesiątki – d, jedności – j. W liczbie 257 mamy 2 setki, 5 dziesiątek i 7 jedności. Odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod informacją w ramce, podręcznik, s. 62.
- Zapisz cyframi liczby przedstawione na liczydłach oraz przedstaw podane liczby na liczydłach – ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 71.
- Wykonaj zadanie 2 i 3, zeszyt ćwiczeń, s. 71.
- Zapisz w zeszycie liczby trzycyfrowe, jakie da się ułożyć z podanych cyfr: 2, 2, 7/ 4, 4, 6/ 3, 5, 5/ Największą liczbę zaznacz pętlą. Najmniejszą liczbę podkreśl. Odczytaj je na głos.
- Porównaj liczby trzycyfrowe w ćwiczeniu : ,,Prawda czy fałsz.”
Powodzenia :)
W dniach 16 – 18 czerwca nie będzie prowadzonych zdalnych lekcji (egzamin ósmoklasisty). Kolejne zdalne lekcje w piątek. Wychowawca
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Comments are closed.