Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Wysyłamy listy i kartki pocztowe. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji utrwalisz zdobyte wiadomości, związane z adresowaniem listów i kartek pocztowych.
- W dzisiejszych czasach najczęściej komunikujemy się przez telefon, Internet, pocztę elektroniczną, dlatego sztuka ręcznego pisania listów niestety zanika. Warto jednak podtrzymywać tradycje pisania listów i kartek z pozdrowieniami, gdyż zachowane, są po latach dla nas miłym wspomnieniem, pamiątką. Pisząc je, musimy ładnie dobrać słowa. Natomiast otrzymując pocztówki i listy, cieszymy się z tego, że ktoś o nas pamięta, wczytujemy się w ich treść, oglądamy kolorowe znaczki, często na nie wyczekujemy.
- Przeczytaj informację w podręczniku, s. 69. Obejrzyj pocztówki i pomyśl, z jakich miejscowości w Polsce mogły zostać wysłane.
- Przypomnij sobie, co powinno znaleźć się na kartce pocztowej, żeby mogła dotrzeć od nadawcy do adresata. Przeczytaj pozdrowienia z wakacji dla Janka od Grzesia – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 69. Pamiętaj, że kartka pocztowa służy do krótkiej korespondencji, często wysyłamy ją nieopakowaną w kopertę. Zazwyczaj jedna strona kartki podzielona jest na dwa pola: lewe, przeznaczone na treść korespondencji oraz prawe z miejscem na wpisanie adresata i naklejenie znaczka pocztowego. Niektórzy kolekcjonują kartki pocztowe.
- Przeczytaj informację z ramki na temat zapisywania skrótów w adresie, zapamiętaj ją – podręcznik, s. 69.
- Obejrzyj prezentację pt.,, Piszemy listy”, a przypomnisz sobie budowę listu, poznasz rodzaje listów oraz sposób ich wysyłania.
- Obejrzyj teraz krótką prezentację pt.,, Jak zaadresować list?”.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Utrwalamy wiadomości o roślinach chronionych. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się o roślinach chronionych, które być może spotkasz w czasie wakacyjnych podróży.
- Przeczytaj informację na temat roślin chronionych w podręczniku, s. 68. Obejrzyj dokładnie zdjęcia tych roślin.
- Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniach 1, 2, podręcznik, s. 68.
- Obejrzyj prezentację pt.,, Rośliny chronione w Polsce”.
- Rozwiąż quiz pn.,, Rośliny chronione. Część 1.”
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia długości. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś wykonasz obliczenia długości, poznasz pojęcie – kilometr.
- Zastanów się i powiedz – jakie odległości pokonujesz jadąc rowerem, a jakie jadąc autobusem, czy pociągiem.
- Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, podręcznik, s. 61. Dłuższy tunel ma 600 metrów długości, krótszy 400 metrów długości. Ile razem metrów mają te tunele? Obliczenie: 600 m + 400 m = 1000 m. Zapamiętaj formułę z ramki: 1000 metrów to 1 kilometr, 1000 m = 1 km. Zapisz formułę do zeszytu.
- Przeczytaj treść zadania 2, podręcznik, s. 61. Odpowiedz ustnie na pytania obok ilustracji, wykonując w pamięci odpowiednie obliczenia.
- Omów ustnie zadanie 3, podręcznik, s. 61. W rozwiązaniu zadania możesz sobie pomóc rysunkiem schematycznym.
- Wykonaj zadanie 4, podręcznik, s. 61. Dokończ w zeszycie zdanie: W odległości 1 km od mojego domu znajduje się/ znajdują się :………….
- Wykonaj obliczenia w kolorowych ramkach – zadanie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 70. Zwróć uwagę na podobieństwo wykonywanych działań.
- Wykonaj zadanie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 70.
- Uporządkuj liczby, tak żeby zapis był prawdziwy. Uporządkowane liczby przepisz do zeszytu- zadanie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 70.
- Poznaj dawne i współczesne sposoby odmierzania długości w prezentacji pt.,,Jednostki długości – wprowadzenie.”
Edukacja plastyczna
Dziś proponuję wykonanie rysunku pn.,, Wakacyjny plecak”. Przygotuj kartkę z bloku, kredki, flamastry. Zastanów się i powiedz, co powinnaś/ powinieneś włożyć do wakacyjnego plecaka oraz co chciałabyś/ chciałbyś jeszcze ze sobą zabrać. Pamiętaj, że przedmioty muszą być przydatne w podróży. Narysuj na kartce duży plecak, a w nim niezbędne przedmioty, możesz je podpisywać. Być może rysunek ten przypomni Ci przed podróżą, co powinnaś/ powinieneś ze sobą zabrać. Najpierw jednak uzgodnij to z rodzicami.
Wychowanie fizyczne
Przygotuj strój do ćwiczeń. Dziś proponuję Ci ćwiczenia z piłką od najprostszych do trudniejszych. Ćwicz z prowadzącym – ,,WF w domu. Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby”.
Życzę miłej pracy oraz zabawy i pozdrawiam Was serdecznie :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja plastyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.