Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Jak można uczcić Dzień Ojca? ( Zapisz w zeszycie)

Dziś wypowiesz się na temat wysłuchanego opowiadania, ustalisz w nim kolejność wydarzeń, stworzysz listę propozycji niespodzianek dla taty.

  1. Poproś mamę lub tatę o przeczytanie opowiadania pt.,, Dzień taty”, podręcznik, s. 64, 65. Wskaż bohaterów opowiadania, określ miejsce akcji utworu oraz wymień zadania, które dzieci wykonały wspólnie z tatą.
  2. Odpowiedz na pytania zamieszczone w ćwiczeniach: 1 – 3, podręcznik, s. 65.
  3. Przypomnij sobie o pracach wykonywanych wspólnie z tatą, jego ulubionych zajęciach i sposobach spędzania wolnego czasu. Zaplanuj dzień, który będzie niespodzianką dla Twojego taty z okazji jego święta. Przygotuj takie atrakcje, o jakich marzy lub na jakie nie może mieć czasu – ćwiczenie 4, podręcznik, s. 65. Listę propozycji niespodzianek możesz zapisać w zeszycie.
  4. Narysuj w zeszycie słoneczko. W jego środku napisz: Mój tata jest, natomiast na promykach zapisz cechy określające Twojego tatę, np. kochany, troskliwy, pracowity…
  5. Ustal kolejność wydarzeń w opowiadaniu pt.,, Dzień taty”- ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s.77.
  6. Wymyśl i zapisz propozycje niespodzianek, jakie dzieci mogą przygotować dla swojego taty – ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 77.
  7. Wybierz określenia pasujące do taty Igi, Izy i Igora. Pokoloruj odpowiednie ramki – ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 77.
  8. Napisz kilka zdań o tym, jaki jest Twój tata – ćwiczenie 4, zeszyt ćwiczeń, s. 78.
  9. Wykonaj ćwiczenia 5 i 6, zeszyt ćwiczeń, s. 78.

Zajęcia komputerowe

Temat: W królestwie mrówek…

Na dzisiejszej lekcji rozwiążesz zadania o treści matematycznej, uzasadnisz swoje zdanie i zaproponowane rozwiązanie.

  1. Wykonaj ćwiczenie 3, podręcznik z ćwiczeniami, s. 52 ( niepasujące cienie to 5 i 6).
  2. Przeczytaj polecenie ćwiczenia 4, s. 52 ( mrówka Zenobia wyjdzie z mrowiska wyjściem B).
  3. Przeczytaj opis zadania 5, s. 53 ( mrówka Klara wyjdzie z mrowiska wyjściem C).
  4. Zapoznaj się ze sposobem ustawienia rzeczy w szafce przez mrówkę Cecylię – ćwiczenie 6, s. 53. Wybierz właściwe ustawienie (poprawne jest jedynie ostatnie ułożenie przedmiotów).
  5. Utrwal kierunki: północ, południe, wschód, zachód w ćwiczeniu z programowania pn. ,, Kierunki – poziom 2”. Umieść jabłko w koszyku. Przesuń odpowiednie polecenia na obszar roboczy i uruchom swój kod.

Życzę miłej pracy 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia komputerowe – 1 godz.

Przejdź do treści