Dzień dobry :)
Drodzy uczniowie!
W dniu Waszego święta życzę Wam dużo zdrowia, uśmiechu na twarzach, wspaniałych zabaw w gronie najbliższych, aby Wasze dzieciństwo trwało jak najdłużej. :) Wychowawca.
Edukacja polonistyczna
Temat: Poznajemy Kraków – dawną stolicę Polski. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji poznasz legendarne i historyczne miejsca w Krakowie; Opiszesz herb Krakowa i strój Krakowski.
- Przeczytaj głośno wiersz J. Kiersta pt.,, Czy to Kraków?”, podręcznik, s. 54.
- Rozwiąż zagadki opisane w wierszu – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 54.
- Odpowiedz na pytania z ćwiczenia 2 i 3, podręcznik, s. 54 – w oparciu o treść wiersza i informacje ze s. 55.
- Obejrzyj film pt.,, Top atrakcje w Krakowie…”, dzięki któremu poznasz najciekawsze historyczne i legendarne miejsca Krakowa.
- Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 65. Pamiętaj, że nazwy zabytków piszemy wielką literą, np. Wawel, Kościół Mariacki, Sukiennice, Kopiec Kościuszki.
- Przeczytaj informacje o Krakowie, zeszyt ćwiczeń, s. 66.
- Opisz herb Krakowa na podstawie ilustracji – ćwiczenie 2, s. 66. Pokoloruj herb wg. wzoru.
- Wykonaj ćwiczenie 3, 4, zeszyt ćwiczeń, s. 66, 67. W ćwiczeniu 4 zwróć uwagę na to, że słowo krakowiak ma kilka znaczeń.
- Opisz w formie ustnej kobiecy strój krakowski na podstawie ilustracji i wklejonych nazw elementów jej stroju, zeszyt ćwiczeń, s. 67.
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczanie długości. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś rozwiążesz zadania związane z pomiarami; Poznasz pojęcie – metr.
- Zastanów się i powiedz, dlaczego stosujemy pomiary długości w życiu codziennym? Co możemy mierzyć?
- Do pomiarów długości używamy przyrządów pomiarowych, takich, jak np. : linijka szkolna, centymetr krawiecki, taśma miernicza. Linijką szkolną możemy mierzyć długości małych przedmiotów, np. gumki do ścierania, długopisu czy ołówka, natomiast centymetrem krawieckim – np. długość ręki, nogi, buta. Taśmą mierniczą możemy zmierzyć np. odległość skoków obunóż z miejsca.
- Wykonaj zadanie, 1, podręcznik, s. 54. Aby ocenić, w jakiej odległości od psa leży piłka poznaj jednostkę długości – metr. 100 centymetrów = 1 metr, 100 cm = 1 m. Zapisz formułę w zeszycie.
- Oceń na podstawie rysunku, jak daleko skoczy chłopiec – ćwiczenie 2, podręcznik, s. 54. Wykonaj skok z miejsca i zmierz jego długość.
- Wykonaj zadanie 3, podręcznik, s. 54 – odpowiedz na pytania na podstawie ilustracji.
- Podaj nazwy przedmiotów mierzonych w centymetrach lub metrach – zadanie 4, podręcznik, s. 55.
- Wykonaj zadanie 5, podręcznik, s.55 – odczytaj odległości na rysunku i odpowiedz na pytania. Oszacuj wysokość drzew.
Życzę miłej pracy i zabawy :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Comments are closed.