Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Uczymy się uważnie słuchać innych. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się o tym, jak należy słuchać innych.
- Przeczytaj opowiadanie pt.,, Fileciki do kontroli”, podręcznik, s. 48. Wskaż bohaterów i miejsce akcji utworu.
- Odpowiedz na pytania w ćwiczeniach 1 i 2, podręcznik, s. 48.
- Wykonaj ćwiczenie 3, podręcznik, s. 48. Pamiętaj, że jeśli nie usłyszysz czegoś dokładnie, poproś o powtórzenie informacji i w przyszłości postaraj się skupić swoją uwagę na tym, co mówi Twój rozmówca.
- Oceń zdania zgodnie z wydarzeniami w opowiadaniu,, Fileciki do kontroli”- zamaluj odpowiednie okienka, zgodnie z poleceniem, ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 60. Ułóż zdania w takiej kolejności, żeby była ona zgodna z treścią opowiadania – podpunkt.
- Wykonaj ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 60.
- Zmień każde zdanie w pytanie i prośbę według podanego wzoru – ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 61.
- Poznaj przysłowia dotyczące uważnego słuchania: Przywilejem mądrości jest słuchanie; Miarą mowy nie jest ten, kto mówi, ale ten, który słucha; Słuchaj uchem, a nie brzuchem.
- Wykonaj ćwiczenie 4, zeszyt ćwiczeń, s. 61. Zapamiętaj pisownię zapisanych wyrazów – są to wyrazy z ó niewymiennym.
- Ułóż zdania z trzema wyrazami z ćwiczenia 4 i zapisz je w zeszycie – ćwiczenie 5, zeszyt ćwiczeń, s. 61. Napisane zdania wyślij do oceny – do poniedziałku.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Dbamy o słuch. (Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się, co szkodzi naszemu słuchowi i jak należy dbać o słuch; Poznasz pracę laryngologa.
- Z przeczytanego opowiadania wiesz już, że nieuważne słuchanie rozmówcy może prowadzić do nieporozumień, kłopotliwych sytuacji. Zdarza się też, że przyczyną niesłyszenia może być niedosłuch lub całkowite niesłyszenie (z powodów zdrowotnych), dlatego też należy udać się wtedy do lekarza -laryngologa. Lekarz ten może zalecić, np. noszenie aparatu słuchowego. Osoby niesłyszące muszą nauczyć się języka migowego, który umożliwia im porozumiewanie się między sobą oraz z ludźmi słyszącymi, pracującymi np. w urzędach państwowych. Pamiętaj, że o słuch należy dbać, w tym celu powinniśmy m.in. unikać hałasu.
- Jak wiesz, niektóre dźwięki są przyjemne dla naszych uszu, np. śpiew ptaków, ale są i takie, które mogą uszkodzić nasz słuch, np. odgłos wystrzelonej petardy. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie: Co słyszymy? Wpisz, co to za dźwięk i zaznacz, czy Ci się podoba. -………………..Lubię/Nie lubię, -………………Lubię/Nie lubię, – …………………Lubię/Nie lubię, – ……………………Lubię/Nie lubię.
- Zapisz w zeszycie hasła mówiące o tym, jak prawidłowo dbać o słuch: – unikaj hałasu, – zapewnij ciepło swoim uszom w chłodne lub mroźne dni, – jeśli bolą Cię uszy, lub masz problem ze słyszeniem innych, nie zwlekaj, idź do laryngologa, – dbaj o higienę uszu, – wprowadź ciszę do swojego domu.
- Dowiedz się, jak funkcjonuje ucho na podstawie filmu pt.,, Jak działa słuch?”, ok. 2 min. Teraz obejrzyj prezentację, pokazującą jaki wpływ ma hałas na nasz słuch ,, Słuch i hałas”, ok. 2 min.
Edukacja techniczna
Dziś proponuję Ci wykonanie zabawki przestrzennej – ,,Tańczące klauny”.
- Przypomnij sobie zabawkę, która najbardziej Cię rozśmieszyła, wprowadziła w dobry nastrój.
- Pomyśl, czy kiedyś widziałaś/widziałeś klauna. Tę postać możesz spotkać nie tylko w cyrku, ale i w szpitalu na oddziałach dziecięcych. Spotkania z klaunem mają ważne znaczenie dla chorych dzieci, gdyż dzięki nim zapominają, choć na chwilę o swoich chorobach, czują się szczęśliwsze.
- Wykonaj zabawkę, która mogłaby rozweselić chore dziecko, zgodnie z podaną instrukcją. – Przygotuj: kartkę z bloku technicznego, kolorowy karton, kolorowy papier, nożyczki, korek, klej, tekturę, długą pinezkę. – Na kartce z bloku technicznego narysuj symetryczną postać klauna w czapeczce, wytnij ją i odrysuj drugą taką samą postać, i również wytnij. – Pokoloruj obie postaci, narysuj klaunom oczy, nos, usta. – W połowie wysokości klauna wbij pinezkę, nałóż na nią krążek wycięty z tektury i zamocuj klauna z jednej strony kolorowego kartonu. Drugi koniec pinezki zabezpiecz korkiem. W ten sam sposób przymocuj do kartonu drugiego klauna. – Między klaunami narysuj piłkę wyciętą z kolorowego papieru. – Poruszając korkami, wprawisz klauny w ruch.
Wychowanie fizyczne
Przygotuj strój do ćwiczeń. Dziś polecam Ci ćwiczenia ogólnorozwojowe pt.,, W-F w domu” – Trenuj z nami na wesoło – 4.
Powodzenia :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Edukacja techniczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.