Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Planujemy zakupy. (Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz opowiadanie; Wypowiesz się na temat własnych doświadczeń związanych z planowaniem zakupów; Uzupełnisz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej.
- Przeczytaj głośno opowiadanie Marii Ewy Letki pt.,, Zeszyt z wydatkami”, podręcznik, s. 43 – 45.
- Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniach 1 – 4, podręcznik, s. 45.
- Wykonaj ćwiczenie 5, podręcznik,s. 45. Zapisz w zeszycie swoje propozycje zakupów przeznaczonych dla domu i dla psa.
- Na podstawie tekstu ,, Zeszyt z wydatkami” wykonaj ćwiczenie 1 i 2, zeszyt ćwiczeń, s. 58.
- Obejrzyj ilustracje przedstawiające przygodę Marylki, ćwiczenie 1, podręcznik, s. 46, a następnie przeczytaj opowiadanie ze strony 47, uzupełniając je podanym w ramce słownictwem.
- Wykonaj ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 59.
- Podaj przykłady przedmiotów, które chciałabyś/chciałbyś posiadać, zapisz ich nazwy w zeszycie. Pamiętaj, że Twoje potrzeby powinny być dostosowane do sytuacji materialnej rodziny.
- Obejrzyj film pt.,, Moje pierwsze pieniądze ,,Magiczne pudełko”. Dzięki niemu dowiesz się, jak wyglądały pieniądze w dawnych czasach, skąd się biorą pieniądze, jak należy planować wydatki i po co tworzyć budżet domowy oraz czy warto systematycznie oszczędzać.
Edukacja matematyczna
Temat: Odejmowanie liczb dwucyfrowych. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś będziesz ćwiczyć odejmowanie liczb w zakresie 100; Rozwiążesz zadania z treścią; Wykonasz obliczenia pieniężne.
- Obejrzyj prezentację pt. ,, 2 c odejmowanie liczb dwucyfrowych”.
- Przeczytaj treść zadania 1, podręcznik, s. 52. Wykonaj obliczenie 37 – 12 dwoma sposobami: 37 – 12 = 37 – 10 – 2 = 27 – 2 = 25 Jest to sposób zaprezentowany na filmiku. Drugi sposób: 37 – 12 = 37 – 2 – 10 = 35 – 10 = 25 W tym sposobie od liczby 37 odejmujemy najpierw 2 jedności, a potem dziesiątkę. Po odjęciu 2 jedności od 37 zostaje nam 35, teraz od 35 odejmujemy 10, wynik to 25.
- Przepisz do zeszytu działania w kolorowych ramkach i oblicz poznanymi sposobami – zadanie 2, podręcznik, s. 52.
- Wykonaj zadanie 3, podręcznik, s. 52, zgodnie z poleceniami. Obliczenia zapisz w zeszycie.
- Omów ustnie zadanie 4, podręcznik, s. 52.
- Wykonaj zadania 1, 2, zeszyt ćwiczeń, s. 63. Obliczenia możesz rozpisywać w zeszycie lub na kartce. W zadaniu 2 zwróć uwagę na to, iż w tabeli występuje odwrotność działań – dodawania i odejmowania.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Planujemy zakupy i tworzymy jadłospisy. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji dowiesz się, że warto wcześniej zaplanować jadłospis, a następnie zakupy, aby zapobiec marnowaniu się żywności i zaoszczędzić pieniądze.
- Obejrzyj film pt. ,, Przygody Oli i Stasia” zbilansowana dieta dziecka. Dzięki niemu dowiesz się, jak należy się odżywiać, aby być zdrowym i w związku z tym jakie produkty powinno się wybierać dla dzieci. W oparciu o film odpowiedz na pytania: Z jakich grup pokarmów powinniśmy układać nasz jadłospis? Co wchodzi w ich skład? Jakich pokarmów należy unikać? Dlaczego ważne jest picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia?
- Pamiętaj, że planowanie jadłospisu pozwala mądrze zaplanować zakupy, co może uchronić żywność przed zmarnowaniem.
- Zastanów się i powiedz, dlaczego czasem marnuje się jedzenie? Pomyśl, co można zrobić, by temu zapobiegać ? Pamiętaj, że artykuły spożywcze mają swoją datę przydatności i można wykorzystywać je w kuchni na różne sposoby – przydaje się to przy planowaniu jadłospisu i tworzeniu listy zakupów oraz można dzięki temu zapobiec marnowaniu żywności. Natomiast dzięki zrobieniu listy zakupów wyrabiamy nawyk przemyślanych i zaplanowanych zakupów. Jeżeli wszystko dobrze się przemyśli – lista zakupów nie musi być długa.
- Zaplanuj w zeszycie jadłospis rysunkowy na każdy dzień tygodnia z podziałem na śniadania, obiady i kolacje. Najlepiej zobrazujesz to w tabeli.
- Pomyśl i powiedz, które produkty w lodówce mogą szybko ulec zepsuciu i zostać wyrzucone ? Napisz w zeszycie propozycję wykorzystania tych artykułów żywnościowych w wybranej potrawie, lub kilku wybranych potrawach. Możesz dodatkowo wykonać rysunki. Swoje propozycje wyślij do oceny – do piątku.
Wychowanie fizyczne
Przygotuj strój do ćwiczeń. Dziś proponuję ćwiczenia i zabawy z balonem. Oglądaj film pt.,, W-F w domu -zabawy ruchowe z BALONEM” i ćwicz razem z prowadzącymi. Ponieważ niektóre ćwiczenia wykonuje się w parach, zaproś do ćwiczeń jedną z najbliższych Ci osób.
Życzę miłej pracy i zabawy :)
Edukacja polonistyczna – 2 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.