Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Utrwalamy pisownię wyrazów z ó niewymiennym. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji poćwiczysz pisanie wyrazów i zdań, przestrzegając poprawności ortograficznej.
- Przeczytaj informację w ramce, podręcznik, s. 42. Zapamiętaj wymienione w niej wyrazy.
- Nazwij ilustracje przedstawione w ćwiczeniu 1, podręcznik, s. 42. W każdej z nich ukryło się ó niewymienne. Ułóż historyjkę, w której wykorzystasz przedstawione na ilustracjach przedmioty, zwierzęta i osoby, opowiedz ją swoim rodzicom. Zapisz w zeszycie w kolejności alfabetycznej wszystkie wyrazy z ó niewymiennym z tego ćwiczenia. Wykonaj w zeszycie podobne ilustracje do innych wyrazów z ó niewymiennym i wyślij je do oceny – do środy. Proszę o podpisanie tych ilustracji i zaznaczenie w podpisach litery ó.
- Wykonaj ćwiczenie 2, podręcznik, s. 42, zgodnie z poleceniami.
- Utrwal pisownię wyrazów z ó niewymiennym w ćwiczeniach 1,2,3, ,, Potyczki ortograficzne”, s. 30.
- Sprawdź swoje umiejętności ortograficzne w dyktandzie pn.,, Wianek” – wyrazy z u – ó.
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Mój dom rodzinny. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz wiersz o rodzinie, nazwiesz członków rodziny i wypowiesz się o nich. Poznasz bohaterów programu telewizyjnego ,, Budzik”.
- Narysuj w zeszycie lub na kartce z bloku dom z tyloma oknami, ilu jest członków Twojej najbliższej rodziny. W każde okno wpisz imię członka rodziny. Pod rysunkiem dokończ zdanie: Moja rodzina to:….
- Przeczytaj wiersz Joanny Boberowej pt.,, Nasza rodzina”. Po przeczytaniu wiersza odpowiedz na pytania: O czym mówi wiersz?, Kto jest bohaterem wiersza?, Wymień członków rodziny przedstawionych w wierszu.
Nasza rodzina
Mama, tata i ja,
to jedna jest rodzina.
Czy świeci słońce, czy deszcz pada,
razem zawsze jesteśmy
i jedna wszystkich mina.
Pies Ares,
to też rodzina nasza.
I ten kot, co chodzi po oknie,
i to drzewo, co za oknem moknie.
Razem zawsze jesteśmy,
czy smutno nam,
czy wesoło.
3. Przypomnij sobie i powiedz, jakie osoby należą do Twojej dalszej rodziny. Porozmawiaj z rodzicami o tradycjach i zwyczajach członków Waszej rodziny, o ich zajęciach, sposobach kontaktowania się, wzajemnej pomocy i wspieraniu się.
4. Kiedyś jednym ze zwyczajów rodzinnych było oglądanie przez dzieci programu telewizyjnego ,, Budzik ”. Proponuję, aby na chwilę przenieść się w czasie i obejrzeć program pt.,, Budzik – Programy Taty i Mamy”. W tym odcinku bohaterowie programu uruchamiają wspomnienia i zapraszają przed telewizory dwa pokolenia widzów: rodziców i dzieci.
Edukacja matematyczna
Temat: Poznajemy sposoby dodawania liczb dwucyfrowych. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś będziesz dodawać liczby w dwucyfrowe w zakresie 100; Rozwiążesz zadania z treścią.
- Obejrzyj krótką prezentację pt.,, Dodawanie liczb dwucyfrowych”
- Teraz obejrzyj część 2 prezentacji pt. ,,Dodawanie liczb dwucyfrowych”
- Przeczytaj treść zadania – W ogrodzie latało 27 bielinków kapustników i 23 pazie królowej. Ile motyli latało w ogrodzie? Oto 3 sposoby obliczenia sumy: 27 + 23. / 27 + 23 = 20 + 20 + 7 + 3 = 40 + 10 = 50; 27 + 23 = 27 + 20 + 3 = 47 + 3 = 50; 27 + 23 = 27 + 3 + 20 = 30 + 20 = 50. Pogrubione liczby pokazują, w jaki sposób ułatwiliśmy sobie obliczenia.
- Przygotuj kalendarz i rozwiąż zadanie 1, podręcznik, s. 51. Przeczytaj podpunkt zadania 1. Przyjrzyj się sposobom dodawania znaczków. Są one takie same, jak w zadaniu o motylach.
- Przepisz działania do zeszytu i oblicz poznanymi sposobami działania w kolorowych ramkach – zadanie 2, podręcznik, s. 51.
- Omów zadanie 3 i 4, podręcznik, s. 51.
- Wykonaj zadania 1 – 3, zeszyt ćwiczeń, s. 62, zgodnie z poleceniami.
Wychowanie fizyczne
Przygotuj strój gimnastyczny. Dziś proponuję ćwiczenia z plastikową butelką: – przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie w różnych kierunkach; – podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie. Po opanowaniu chwytów można dodać klaśnięcie w dłonie przed chwytem, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo; – w siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach; – w staniu, butelka w jednej ręce – półprzysiady i wyprosty, z jednoczesnym zataczaniem kół butelką, prawą i lewą ręką na zmianę.; -w staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać, zanim dotknie podłoża; – stanie w rozkroku – butelka w górze trzymana oburącz, skłon w przód, z dotknięciem butelką podłoża, wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głową. Ćwiczenia możesz powtarzać po kilka razy.
Powodzenia :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.