Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Poznajemy marzenia dzieci z różnych krajów europejskich. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wypowiesz się o marzeniach dzieci, na podstawie tekstów informacyjnych; Zilustrujesz swoje marzenia; Napiszesz list do rówieśników z innego kraju; Poznasz zasadę w pisowni nazw państw i ich mieszkańców.
- Przeczytaj głośno wypowiedzi dzieci, podręcznik, s. 38, 39.
- Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 1 i 2, podręcznik, s. 39.
- Wykonaj ćwiczenie 3, podręcznik, s. 39. Powiedz swoim rodzicom, o czym marzysz. Zilustruj swoje marzenia w zeszycie lub na kartce z bloku.
- Na podstawie tekstu z podręcznika wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 54.
- Poznaj państwa europejskie, ich flagi i stolice. Spróbuj wskazać podobieństwa i różnice między nimi. Obejrzyj prezentację pt.,, Państwa i ich stolice”, ok. 3 min.
- Odczytaj nazwy państw i ich mieszkańców – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 40. Zwróć uwagę na pisownię tych nazw, podpunkt wykonaj w zeszycie.
- Wykonaj ćwiczenie 2, podręcznik, s. 40, zgodnie z poleceniami. Przeczytaj informację w ramce i zapamiętaj ją : Nazwy państw i ich mieszkańców piszemy wielką literą. Przeczytaj podpunkt. Poza Rosjanami i Niemcami nasi pozostali sąsiedzi to: Czesi, Słowacy, Litwini, Białorusini, Ukraińcy.
- Napisz list do dziecka z innego kraju, zgodnie z poleceniem ćwiczenia 2, zeszyt ćwiczeń, s. 55. Pamiętaj, że prawidłowo napisany list powinien zawierać: miejscowość i datę, nagłówek, treść, pozdrowienia, podpis. Pamiętaj o pisowni zwrotów grzecznościowych.
- Utrwal pisownię wyrazów wielką i małą literą w filmie edukacyjnym pt.,, Wielka i mała litera” – Język polski, klasa II , 4 min.
Edukacja matematyczna
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś poćwiczysz dodawanie do liczby dwucyfrowej i odejmowanie od niej pełnych dziesiątek.
- Zapisz w zeszycie podane liczby: 17, 23, 48, 51, 65, 72,89, 98. Zaznacz w nich cyfrę dziesiątek na zielono, a cyfrę jedności na żółto. Utwórz liczby, które mają: 6 jedności i 2 dziesiątki, 0 jedności i 3 dziesiątki, 4 dziesiątki i 7 jedności, 9 jedności i 6 dziesiątek – zapisz otrzymane liczby w zeszycie, możesz podać kilka swoich przykładów.
- Wykonaj zadanie 1, podręcznik, s. 50. Przyjrzyj się, jak Kuba dodawał pieniądze : 52 + 20 = 50 + 2 + 20 = 70 + 2 = 72. Aby ułatwić obliczenie Kuba rozłożył liczbę 52 na 50 i 2, a następnie dodał do siebie dziesiątki : 50 + 20, a na koniec 2 jedności. Oblicz w zeszycie w taki sam sposób, ile pieniędzy mają dzieci, np. Franek : 25 + 50 = 20 + 5 + 50 = 70 + 5= 75. / Kuba miał 72 zł. W sklepie zabawkowym wydał 50 zł. Ile pieniędzy mu zostało? 72 – 50 = 70 + 2 – 50 = 20 + 2 = 22. Aby ułatwić obliczenie Kuba rozłożył liczbę 72 na 70 i 2, a następnie od 70 odjął 50, zostało mu 20, i na końcu dodał 2. Zostało mu 22 zł.
- Wykonaj zadanie 2, podręcznik, s. 50, sposobem z zadania 1, zgodnie z poleceniem.
- Omów ustnie zadanie 3, podręcznik, s. 50.
- Wykonaj zadanie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 61.
- Uzupełnij tabelkę – dodawaj i odejmuj liczby – zgodnie z poleceniem – zadanie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 61.
- Wykonaj zadanie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 61. Na podstawie obliczeń w tabeli i pod tabelą odpowiedz na pytania dotyczące ulubionych owoców dzieci.
- Poćwicz określanie, która liczba jest większa w ćwiczeniu pn.,, Wskaż największą liczbę ( do 100) ”.
Edukacja muzyczna
Posłuchaj piosenki pt.,, Jesteś mamo skarbem mym”. Naucz się słów piosenki do wtorku i zaśpiewaj ją swojej mamie z okazji Dnia Matki 26 maja. Słowa piosenki ,, Jesteś mamo skarbem mym”.
Powodzenia w wykonywaniu ćwiczeń :) . Dziś nie zadaję pracy domowej, życzę Wam miłego odpoczynku.
Edukacja polonistyczna – 2 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja muzyczna – 1 godz.
Comments are closed.