Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Świat jest pełen kolorów. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wypowiesz się na temat przeczytanego opowiadania; Przypomnisz sobie zasadę pisowni z rz po spółgłoskach; Utrwalisz wiadomości o rzeczowniku i czasowniku.
- Przeczytaj opowiadanie M. Węgrzeckiej pt.,, Czary mamy”. Czytając, zwróć uwagę na to, jakie czary wykonywała mama. ,, Czary mamy”
Moja mama jest doskonała. Pod każdym względem. Pamięta o moich urodzinach i imieninach. Pilnuje, żeby się nie skończyły te pyszne pszeniczne kółeczka śniadaniowe. Potrafi odnaleźć nawet najbardziej zaginionego miśka albo sprytnie ukrywający się długopis. A poza tym wszystkie rzeczy jej słuchają. Kiedy na przykład ja nalewam sok, czasem parę kropel ucieka mi na stół. Albo nawet na podłogę. Wtedy mama bierze butelkę w swoje ręce i grzeczny strumyczek płynie prosto do szklanki. A mama mówi: – Widzisz, synku ? Tak się to robi. – Ja nigdy nie rozlewam. Poza tym mama nigdy nie tłucze szklanek, nie zderza się z drzwiami, nie gubi zeszytów, nie rozsypuje cukru, nie plącze sznurówek, nie przynosi piasku w kieszeniach, nie szura krzesłami, nie plami obrusu czekoladą, nie mówi z pełną buzią, nie skacze po kanapie i sam już nie wiem, czego jeszcze nie robi. Myślę, że to jakieś czary…..A właściwie myślałem. Do wczoraj. Wczoraj czary mojej mamy całkiem się zepsuły. Albo pomyliła zaklęcia. Możliwe też, że ktoś rzucił na nią zły urok. Zaczęło się już przy śniadaniu. Jedliśmy jogurty. Ja – z kółeczkami, tata – z kwadracikami, a mama – z rodzynkami i nasionkami. Nagle jedno z nasionek zaatakowało maminą bluzkę. Odważnie pacnęło w brzuch i sturlało się na podłogę. – No nie…To niemożliwe… – oburzyła się mama. – Ja nigdy nie brudzę ubrań… Pokiwaliśmy z tatą głowami, ale nie bardzo wiedzieliśmy, co powiedzieć. Kolejny wypadek zdarzył się po obiedzie. Mama właśnie podawała podwieczorek, kiedy kubek zatańczył na krawędzi stołu i spadł na podłogę. Nawet się bardzo nie potłukł. Tylko ucho odpadło. – To dziwne – skomentowała mama. – Ja nigdy niczego nie tłukę…To rzeczywiście bardzo dziwne. Zwykle wszystkie naczynia stoją posłusznie i czekają, aż mama coś do nich wleje. A to wcale nie był koniec. Niedługo po wypadku kubka po podłodze poturlały się trzy pomidory. Mama rzuciła się za nimi w pogoń. Najpierw zahaczyła fartuszkiem o klamkę, a potem uderzyła łokciem o szafkę. Tego już było za wiele! Mama strasznie się zasmuciła. Usiadła z pomidorami na kanapie i spuściła głowę. – Nic z tego nie rozumiem – powiedziała. – Przecież ja nigdy nie robię takich rzeczy… – A ja owszem – przyznałem się odważnie. – I ja – dodał tata. – Każdemu się zdarza, kochanie. Nikt nie jest doskonały. – No tak – przytaknęła mama i uśmiechnęła się z wdzięcznością. – Przepraszam, przykro mi, że czasem o tym zapominam…Nie bardzo rozumiem, co chciała przez to powiedzieć, bo przecież mama nigdy o niczym nie zapomina… Ale zrobiło mi się jej żal. Mam nadzieję, że te czary szybko się da naprawić i wszystko będzie jak dawniej.
2. Oceń, czy zdania są prawdziwe: Mama skacze po kanapie. Kubek trenuje hip – hop na krawędzi stołu. Mama przeprasza za turlanie się pomidorów.
3. Odpowiedz głośno na pytania: Jakie czary wykonywała mama?, Jakie zdarzenia wskazują na to, że czary mamy uległy awarii?, Jak zareagowała rodzina na te niecodzienne zdarzenia?, Jak rozumiesz słowa taty, że nikt nie jest doskonały?; Podaj przykłady z własnego doświadczenia. Podaj przykłady innych ,,codziennych czarów” z którymi zetknęłaś/ zetknąłeś się w domu lub w szkole.
4. Przypomnij sobie spółgłoski, po których piszemy rz. Odczytaj i zapisz hasło – ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s.52.
5. Wykonaj ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s.52.
6. Przypomnij sobie, jakie wyrazy należą do rzeczowników (nazwy rzeczy, roślin,osób, zwierząt) – wykonaj ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 52.
7. Pamiętając, że czasowniki występują w liczbie pojedynczej i mnogiej wykonaj ćwiczenie 4, zeszyt ćwiczeń, strona 53.
8. Rozwiąż krzyżówkę rysunkową, uzupełnij litery w okienkach – ćwiczenie 5, zeszyt ćwiczeń, s. 53.
9. Utwórz hasło ze wszystkich wyrazów zapisanych przez Ciebie w pomarańczowych okienkach – ćwiczenie 6, zeszyt ćwiczeń, s.53
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia w zakresie 100. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś poćwiczysz obliczenia w zakresie czterech podstawowych działań: mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania; Rozwiążesz zadania z treścią.
- Zapoznaj się ze schematem rozwiązania zadania złożonego – zadanie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 59. Wiemy, że 4 stokrotki kosztują 8 zł ( jedna kosztuje 2 zł). Marysia mając 24 zł mogła kupić 3 razy tyle stokrotek, czyli 3 x 4=12. 6 aksamitek kosztuje 8 zł. Sława mając 24 złote mogła kupić 3 razy tyle aksamitek, czyli 3 x 6= 18. 6 aksamitek kosztuje 8 zł, a połowa z nich 4 zł. W przypadku zakupu aksamitek przez Gosię trzeba kupić wielokrotność trójki – 3, 6, 9, 12, 15. Możliwości zakupu Gosi: 3 aksamitki i 10 stokrotek lub 6 aksamitek i 8 stokrotek, albo 9 aksamitek i 6 stokrotek, 12 aksamitek i 4 stokrotki, 15 aksamitek i 2 stokrotki. ( Możesz w zeszycie lub na kartce wykonywać obliczenia pomocnicze do zadania).
- Wykonaj zadanie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 59. W obliczeniach pomóż sobie mnożeniem, dodawaniem, dzieleniem, odejmowaniem liczb.
- Wykonaj zadania 3 – 5, zeszyt ćwiczeń, s. 60, zgodnie z poleceniami.
- Poćwicz porównywanie wyników ( dodawanie i odejmowanie do 100).
Edukacja techniczna
Dziś wykonasz portret swojej mamy. Do jego wykonania potrzebne Ci będą: plastikowe przykrywki od pojemników, np. po margarynie, maśle, lodach, kartka w wielkości i kształcie wewnętrznej części przykrywki, flamastry lub kredki . Na kartce narysuj portret mamy lub wyklej go z plasteliny, następnie przymocuj klejem lub taśmą dwustronną do przykrywki w miejscu etykiety. Ze wstążki lub włóczki wykonaj wieszadełko i za pomocą taśmy klejącej przyklej je z tyłu przykrywki. Tak przygotowany portret może być prezentem dla Twojej mamy. Możesz ozdobić ramki naklejkami lub innymi elementami dekoracyjnymi. Zdjęcie portretu wyślij do oceny – do poniedziałku.
Wychowanie fizyczne
Dziś proponuję ćwiczenia na świeżym powietrzu: marszobieg, bieg slalomem np. między drzewami, podbieganie pod górkę i zbieganie z pochyłości, celowanie szyszkami do drzew, rzucanie szyszkami na odległość, przeskakiwanie w biegu przez niskie przeszkody np. kamyki, szyszki, przeskakiwanie jednonóż lub obunóż nad przeszkodą w przód,w tył, w bok, marsz z wysokim unoszeniem, układanie z patyczków lub szyszek pierwszej litery imienia.
Życzę miłej pracy i pozdrawiam :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja techniczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.