Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Nasze niezwykłe marzenia. (Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wysłuchasz opowiadania o marzeniach pewnej dziewczynki, ustalisz kolejność wydarzeń w opowiadaniu; Wypowiesz się o swoich niezwykłych marzeniach.
- Poproś mamę lub tatę o przeczytanie opowiadania pt. ,, Aga i motyle ”, podręcznik, s. 30,31.
- Odpowiedz ustnie na pytania w ćwiczeniach 1 – 4, s. 31, podręcznik.
- Napisz w zeszycie rodzinę wyrazu marzenie – marzyć, marzyciel, marzycielka, marzycielski, rozmarzyć, wymarzyć, rozmarzony, wymarzony. Wybierz dwa wyrazy spośród rodziny wyrazów i ułóż z nimi zdania, a następnie zapisz je w zeszycie.
- Wykonaj ćwiczenie 1, s. 44 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami.
- Opowiedz mamie lub tacie o swoim najbardziej niezwykłym marzeniu, a następnie narysuj je w ramce – ćwiczenie 2, s. 44, zeszyt ćwiczeń.
- Naucz się opowiadać tekst pt. ,, Aga i motyle”.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Zwierzęta pożyteczne i szkodniki w ogrodzie. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś poznasz zwierzęta, które mają wpływ na życie roślin w ogrodzie.
- Przyjrzyj się ilustracjom w podręczniku, s. 32 – przeczytaj głośno nazwy przedstawionych tam zwierząt oraz informacje o nich.
- Dowiedz się więcej o zwierzętach żyjących w ogrodzie oglądając film pt. ,, Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 1 – Ogród ”, ok. 16 min.
- Wykonaj ćwiczenie 4, s. 45, zeszyt ćwiczeń. Opowiedz, w jaki sposób zwierzęta, które wkleiłeś, pomagają człowiekowi w uprawie roślin.
- Wykonaj ćwiczenie 5, s. 45, zeszyt ćwiczeń. Dowiedz się, jak rolnicy walczą ze szkodnikami w ogrodzie, przeczytaj informację w ramce. W związku z przeczytaną informacja, pamiętaj, aby dokładnie myć owoce i warzywa przed jedzeniem, bo to bardzo ważne.
- Narysuj w zeszycie do przyrody tabelkę podzieloną na 2 części. W jednej zapisz nazwy sprzymierzeńców człowieka w ogrodzie, a w drugiej nazwy szkodników. Pamiętaj, że niektóre zwierzęta mogą spełniać obie te role.
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia w zakresie 100. ( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb; Rozwiążesz zadania tekstowe.
- Wykonaj zadanie 1, s. 49, podręcznik. Obliczenia zapisuj w zeszycie. Podpunkt możesz wykonać w pamięci.
- Omów ustnie zadania 2 – 5, s. 49, podręcznik.
- Rozwiąż zadania, a dowiesz się, jak Janek i Kuba gospodarują swoimi pieniędzmi. Możesz wykorzystać do obliczeń banknoty z wycinanki. Zadania: – Janek i Kuba otrzymują od rodziców po 10 zł kieszonkowego co dwa tygodnie. Ile kieszonkowego w ciągu miesiąca ma każdy z nich? Wykonaj obliczenia, zapisz je w zeszycie wraz z odpowiedzią. – Janek postanowił swoje kieszonkowe odkładać do skarbonki, bo marzy o wrotkach za 70 zł. Za ile tygodni może spełnić swoje marzenie? Przedstaw rozwiązanie na narysowanej osi czasu i zapisz odpowiedź. TYGODNIE :
–1—-2—-3—-4—-5—-6—-7—-8—-9—-10—-11—-12—-13—-14—-15–
Edukacja muzyczna
Posłuchaj piosenki pt. ,, Pobudka z ogródka”.
Zastanów się i powiedz, o czym mówi piosenka, do czego Wiosna zachęca kwiaty.
Naucz się śpiewać piosenkę w ciągu tygodnia i zaśpiewaj ją rodzicom. Możesz akompaniować sobie na swoim instrumencie perkusyjnym. Słowa piosenki znajdziesz na stronie tekstowo.pl
Dziś nie zadaję Wam pracy domowej. Życzę miłego odpoczynku w weekend. :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja muzyczna – 1 godz.
Comments are closed.