Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: W królestwie pszczół. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś dowiesz się o życiu i zwyczajach pszczół; Opowiesz historyjkę obrazkową; Ułożysz i napiszesz zdania; Utrwalisz wyrazy z rz po spółgłosce oraz poznasz wyjątek w pisowni od tej reguły.

  1. Obejrzyj film pt.,, Jak działa ul ?”, ok. 30 min.
  2. Poproś mamę lub tatę o  przeczytanie opowiadania pt. ,, Malowany ul”, podręcznik, s. 28, 29.
  3. Odpowiedz ustnie na pytania zawarte w ćwiczeniu 1 i 2, s. 29.
  4. Wykonaj ćwiczenie 1, s. 39, zeszyt ćwiczeń. Pamiętaj, że czasowniki to nazwy czynności. Z pomocą napisanych zdań opowiedz historyjkę obrazkową mamie lub tacie.
  5. Wykonaj ćwiczenie 2,3,4, zeszyt ćwiczeń, s. 40, zgodnie z poleceniami.
  6. Wykonaj ćwiczenie 5, s. 41. Spróbuj wyjaśnić wyrażenie: pracowity jak pszczółka. Wyszukaj wśród najbliższych i w klasie dzieci, które są pracowite jak pszczółki.
  7. Wykonaj ćwiczenie 6, s. 41, zeszyt ćwiczeń. Pamiętaj, że wyraz pszczoła jest wyjątkiem od reguły, ponieważ po p piszemy sz. W ten sam sposób piszemy wyrazy należące do rodziny wyrazu pszczoła. Przeczytaj głośno informację w ramce i zapamiętaj ją.
  8. Zapisz w zeszycie rodzinę wyrazu pszczoła: pszczółka, pszczelarz, pszczelarka, pszczelarstwo, pszczeli, pszczele, pszczelarski.
  9. Wykonaj quiz o pszczołach.

Edukacja matematyczna

Temat: Obliczenia w zakresie 100. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji będziesz dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić liczby oraz rozwiązywać zadania tekstowe.

  1. Rozwiąż zadania z treścią – polecenie 1, podręcznik, s. 47.
  2. Odczytaj zapisane działania – zadanie 2, podręcznik, s. 47. Przypominam, że mnożenie i dzielenie to działania odwrotne. Podpunkt wykonaj w zeszycie. W pierwszym przykładzie obliczenie powinno wyglądać : 24: 8 = 3.
  3. Rozwiąż zadanie 3,4, podręcznik, s. 47. Obliczenia wykonuj w pamięci.
  4. Wykonaj zadanie tekstowe – poćwicz liczenie pieniędzy.
  5. Wykonaj zadanie 1, s. 55, zeszyt ćwiczeń. Obliczenia wykonuj wg. wzoru: 42:6= 7    7 x 6= 42.
  6. Rozwiąż zadania w kolorowych ramkach. Obliczenia zapisuj w kratkach – polecenie 2, s. 55, zeszyt ćwiczeń.
  7. Ułóż zadanie do działania – 36 : 4 – zadanie 3, s. 55, zeszyt ćwiczeń, wyślij do oceny – do piątku.
  8. Ćwicz i utrwalaj pamięciowe mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 50.

Edukacja plastyczna

Posłuchaj jeszcze raz fragmentu opowiadania pt. ,, Malowany ul”, mówiącego o kwiatach na polanie i ich kolorach, podręcznik, s. 28, 29 – ćwiczenie 3. Zaprojektuj kwiatowy wzór na jedną ze ścian ula – wykonaj szkic ołówkiem i pokoloruj go kredkami, flamastrami lub farbami. Pracę wykonaj na kartce z bloku i wyślij do oceny – do czwartku.

Wychowanie fizyczne

Przygotuj strój do ćwiczeń, matę lub koc, piłkę, mały ręcznik lub szalik, stołek. Dziś proponuję zestaw ćwiczeń korygujących wady postawy pn. ,,Wyprostuj się – profilaktyka wad postawy u dzieci”, ok. 25 min.

Powodzenia 🙂

Edukacja polonistyczna – 2 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja plastyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

 

Przejdź do treści