Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Mieszkańcy łąki i ogrodu. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś przeczytasz wiersz pt. ,, Żuk” oraz teksty informacyjne; Opiszesz życie wybranych zwierząt łąkowych.

  1. Przeczytaj głośno wiersz Jana Brzechwy pt. ,, Żuk”, podręcznik, s. 26, 27.
  2. Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 1, s. 27 pod tekstem.
  3. Wykonaj ustnie ćwiczenie 2 i 3, s. 27.
  4. Naucz się wiersza na pamięć do końca tygodnia – ćwiczenie 4, s. 27.
  5. Przeczytaj informacje o owadach: żuk – owad z rodziny chrząszczy, krępy, ma od 1,5 do 2 cm długości, jest czarny, lśniący, żyje w lasach i na łąkach, zjada zwierzęce odchody, biedronka – jest niewielkim owalnym owadem z rodziny chrząszczy, ma mniej więcej pół centymetra długości i czerwone skrzydełka z czarnymi kropkami, żyje na łąkach, w ogrodach i sadach, zjada mszyce i inne szkodniki roślin.
  6. Rozpoznaj owady na podstawie opisu ich cech – ćwiczenie 1, s. 36, zeszyt ćwiczeń.
  7. Wykonaj ćwiczenie 2, 3, s. 36. W ćwiczeniu 3 zamiast zagadki możesz narysować rebus lub ułożyć krzyżówkę związaną ze zwierzętami łąkowymi.
  8. Przypomnij sobie alfabet, a następnie wykonaj ćwiczenie 4, s. 36 w zeszycie ćwiczeń.
  9. Wykonaj ćwiczenia 5 i 6, s. 37, zeszyt ćwiczeń.
  10. Przeczytaj informację w ramce o owadach, zeszyt ćwiczeń, s. 38. Poznaj budowę owada na przykładzie mrówki.
  11. Wykonaj ćwiczenia 7 i 8, s. 38 w zeszycie ćwiczeń.

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej

Temat: Poznajemy baśń pt. ,, Calineczka”.

Dziś poznasz znaczenie słowa baśń; Wypowiesz się o przygodach bohaterów baśni pt.,, Calineczka’.

  1. Na podstawie Słownika języka polskiego PWN – baśń to opowiadanie o charakterze fantastycznym.
  2. Uzupełnij w zeszycie metryczkę książki: autor: Hans Christian Andersen, tytuł : ,, Calineczka”, Wydawnictwo: Greg 2020, bohaterowie: Calineczka, kobieta, ropucha i jej syn, chrabąszcz, kret, jaskółka, mysz polna, książę elfów.
  3. Zapisz w zeszycie cechy postaci: Calineczka – dobra, miła, wrażliwa, opiekuńcza, pracowita, ropucha – egoistyczna, chrabąszcz – nie miał własnego zdania, – mysz – gospodarna, zapobiegliwa, kret – zarozumiały, jaskółka – sympatyczna, kochająca wolność, książę elfów – zdecydowany, stanowczy.
  4. Odpowiedz ustnie na pytania: Czy pewna kobieta poszła prosić o dziecko do czarownicy? (tak); Czy małą dziewczynkę porwała wstrętna ropucha? (tak); Czy Calineczka miała zostać żoną syna ropuchy? (tak); Dlaczego chrząszczównom nie podobała się Calineczka? ( była inna niż one, oceniały tylko jej wygląd); Dlaczego Calineczka nie lubiła kreta? ( kret nie lubił światła, kwiatów, ptaków); Calineczka zaopiekowała się kukułką? (nie); Calineczka została królową? (tak).
  5. Zapisz w zeszycie naukę płynącą z baśni; Baśń pt.,, Calineczka” uczy nas, że nie wolno nikogo oceniać po wyglądzie – jednym się możemy podobać, innym nie. Bierzemy pod uwagę cechy: dobroć, uczciwość, przyjaźń, szczerość, pracowitość. Baśń też pokazuje nam, że warto pomagać innym, wtedy ktoś nam się odwzajemni. Zawiera także pouczenie, abyśmy nie uszczęśliwiali nikogo na siłę, tak jak ropucha czy mysz.
  6. Pomyśl, który fragment baśni podobał Ci się najbardziej. Opowiedz o nim rodzicom. Możesz narysować ilustrację do tego fragmentu na kartce lub w zeszycie.
  7. Wykonaj test wiedzy o baśni ,,Calineczka”. Po skończeniu testu spróbuj się ocenić sam lub z pomocą rodziców.

Edukacja matematyczna

Temat: Obliczenia w zakresie 100. (Zapisz w zeszycie)

Dziś wykonasz zadania matematyczne, wymagające mnożenia i dzielenia liczb.

  1. Rozwiąż zadania tekstowe, wykorzystaj ilustracje do obliczeń. Obliczenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie – zadanie 1, s. 46, podręcznik.
  2. Odkryj zasadę tworzenia łańcuszka liczbowego – pomyśl, o ile różnią się od siebie liczby po sąsiedzku w każdym łańcuszku.
  3. Rozwiąż w zeszycie zadanie- Malarz rozlał 16 litrów farby do kilku jednakowych puszek. W każdej puszce zmieściło się 2 litry farby. Ile puszek zużył malarz? Przepisz do zeszytu pytanie, wykonaj obliczenie i zapisz odpowiedź. Możesz wykonać rysunek do zadania. Rozwiązane zadanie proszę wysłać do oceny – do środy.
  4. Poćwicz umiejętność sprawnego dzielenia w teście wyboru, w którym musisz wskazać jedną z trzech odpowiedzi, która jest wynikiem poszczególnych działań – Tabliczka dzielenia do 50.

Wychowanie fizyczne

Dziś proponuję Ci ćwiczenia naśladujące zwierzęta łąkowe: czworakowanie, turlanie się, skoki naśladujące ruchy żaby, konika polnego, lot motyla, pszczoły, bociani chód z wysokim unoszeniem kolan, stanie na jednej nodze, biegi z omijaniem przeszkód, ćwiczenia relaksacyjne – głębokie wdechy i wydechy.

Życzę miłej pracy i pozdrawiam 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

Przejdź do treści