Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja przyrodnicza

Temat: Majowa łąka. (Zapisz w zeszycie)

Dziś poznasz rośliny i zwierzęta łąkowe; Dowiesz się, jakie mają znaczenie dla ludzi i zwierząt.

  1. Przeczytaj tekst o łące, podręcznik, s. 24, 25.
  2. Jeśli chcesz wiedzieć więcej  na temat roślin i zwierząt żyjących na łące obejrzyj film pt. ,, Wędrówki Skrzata Borówki ” – odc. 3
  3. Rozpoznaj rośliny łąkowe na podstawie obrazków, podpisz je i przyklej obok fotografie produktów, które z nich otrzymujemy – ćwiczenie 7, zeszyt ćwiczeń, s. 35.
  4. Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 32, zgodnie z poleceniami.
  5. Przeczytaj zdania w ćwiczeniu 5, s. 34 w zeszycie ćwiczeń. Ułóż zdania we właściwej kolejności i zapisz je starannie. Dorysuj brakujące elementy na rysunku, opowiedz o nim.
  6. Wykonaj ćwiczenie 6, s. 44, zeszyt ćwiczeń. Pamiętaj, że nazwy zwierząt i roślin to rzeczowniki.
  7. W niektórych wyrazach ó wymienia się na o, np. pszczółka bo pszczoła. Pamiętając o tej zasadzie, uzupełnij w wyrazach brakujące litery ó i połącz z wyrazami, w których wymienia się na o. Zapisz nazwy zwierząt z ó wymiennym – ćwiczenie 2, s. 33, zeszyt ćwiczeń.
  8. Znajdź i pokoloruj obrazki z ó wymiennym w nazwie – ,, Potyczki ortograficzne ”, s. 27.
  9. Wykonaj ćwiczenie 3 i 4, zeszyt ćwiczeń, s. 33, zgodnie z poleceniami.
  10. Narysuj w zeszycie do przyrody  po jednym przykładzie roślin i zwierząt łąkowych – podpisz je.

Zajęcia komputerowe

Temat: Zgubiony długopis – tworzymy ogłoszenie w edytorze tekstu.

Na dzisiejszej lekcji zaprojektujesz i stworzysz ogłoszenie o zagubionym przedmiocie.

  1. Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytanie – Dlaczego piszemy ogłoszenie?
  2. Ogłoszenie to rodzaj pisma użytkowego, które służy do poinformowania odbiorców, np. o sprzedaży, kupnie, zagubieniu czegoś.
  3. Ogłoszenia są na ogół zamieszczane w gazetach, w Internecie, ale mogą być też drukowane i rozlepiane w przeznaczonych do tego miejscach. Dobrze napisane ogłoszenie powinno przykuwać uwagę. W tym celu stosujemy wyróżnienie najważniejszych słów. Przypominam budowę ogłoszenia: – nagłówek, data – gdy jest wywieszane, – co zaginęło – nazwa, jak to wyglądało – opis, – informacja o kontakcie z osobą szukającą, np. nr telefonu, e – mail. Przykładowe ogłoszenie:

Ogłoszenie

W dniu 10. 05. 2020 r. zgubiłam parasol. Był duży, brązowy, z jasną kremową obwódką.

Uczciwego znalazcę proszę o kontakt pod numerem telefonu 987654321.

4.  Przeczytaj opowiadanie w podręczniku, s. 48 – ćwiczenie 1. Zapoznaj się z przykładowym ogłoszeniem z                ilustracji pod tekstem.

5. Zaznacz informacje, które na pewno powinny się znaleźć w ogłoszeniu.

6. Przeczytaj informację w zielonej ramce. Pamiętaj, że aby wyśrodkować tekst, należy najpierw zaznaczyć                 fragment, który chcemy wyróżnić. W tym celu ustawiamy kursor myszy na początku wyrazu, następnie                 wciskamy lewy klawisz myszy i przeciągamy do końca wyrazu. Teraz klikamy narzędzie wyśrodkowania                 tekstu.

7. Napisz w imieniu Tymka ogłoszenie o zagubionym długopisie  – ćwiczenie 2, s. 49.

8. Stwórz własne dowolne ogłoszenie w edytorze tekstu, np. w programie Word. Zastosuj pogrubienie                          nagłówka oraz informacji o tym, jaki przedmiot zaginął. Możesz dołączyć zdjęcie tego przedmiotu.                          Wykorzystaj wiedzę zdobytą podczas zajęć i własne obserwacje. Zapisz swoje ogłoszenie w folderze, a                    następnie wyślij do sprawdzenia w ciągu tygodnia.

Życzę miłej pracy 🙂

Edukacja przyrodnicza – 1. godz.,

Zajęcia komputerowe – 1. godz.

 

 

 

 

 

Przejdź do treści