Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Wiosenna wyprawa. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się, co należy, a czego nie należy zabierać na majówkę; Rozpoznasz i pogrupujesz rzeczowniki; Poćwiczysz pisanie wyrazów z końcówką – ów- ówka; Ułożysz i napiszesz wypowiedź na temat ulubionego przez Ciebie sposobu wypoczywania.

  1. Przeczytaj po cichu wiersz M. Przewoźniaka pt.,, Majówka”, podręcznik, s. 23.
  2. Odpowiedz na pytanie – Czym zajmowali się członkowie rodziny przed wyruszeniem na majówkę? Majówka to wiosenna wyprawa za miasto – wg. Wikipedii, wolnej encyklopedii.
  3. Odpowiedz  na pytania zawarte w ćwiczeniu 2, s. 23 w podręczniku.
  4. Zastanów się nad tym, co należy zabrać na wiosenną wyprawę. Napisz w zeszycie listę najpotrzebniejszych Twoim zdaniem rzeczy.
  5. Pomyśl i powiedz – jak inaczej można wiosną spędzać wolny czas na świeżym powietrzu? – Ćwiczenie 4, s. 23 w podręczniku.
  6. Wykonaj ćwiczenie 1, s. 30 w zeszycie ćwiczeń.
  7. Narysuj w okienku rzecz, którą zgubił chłopiec – ćwiczenie 2, s. 30, zeszyt ćwiczeń. Pamiętaj, że rzeczowniki to części mowy oznaczające nazwy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy oraz  odpowiadają na pytania: Kto?, Co? Wykonaj teraz podpunkt ćwiczenia 2.
  8. Wykonaj ćwiczenie 3, s. 30, zeszyt ćwiczeń. Zapamiętaj informację: W zakończeniach rzeczowników: -ów, – ówka, pisze się ó.
  9. Wykonaj ćwiczenie 4, s. 31 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami.
  10. Wykonaj ćwiczenie 5, s. 31 w zeszycie ćwiczeń. Pamiętaj, że aby być sprawnym ruchowo, należy m.in.: gimnastykować się, chodzić na spacery, bawić się – najlepiej na świeżym powietrzu np. z piłką, skakanką.
  11. Napisz w zeszycie zdania, mówiące o tym, w jaki sposób Ty lubisz wypoczywać. Skorzystaj z wyrazów z ramki  – ćwiczenie 6, s. 31.
  12. Poćwicz pisownię wyrazów z zakończeniami: – ów, – ówka. W tym celu pokoloruj wszystkie elementy na ilustracji, w których występują te zasady pisowni, ,, Potyczki orograficzne”, s. 23
  13. Wykonaj ćwiczenia 1,2, s. 24 oraz 3,4, s. 25  w ,, Potyczkach ortograficznych.
  14. Naucz się pięknie czytać wiersz pt. Majówka”. Przeczytaj go rodzicom.

Edukacja matematyczna

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 50. (Zapisz w zeszycie)

Dziś poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb w rozszerzonym zakresie – do 50; Wykonasz zadania matematyczne.

  1. Wykonaj obliczenia w zadaniu 1, s. 45, podręcznik.
  2. Uzupełnij liczby w kolejnych kółkach według zasady: 1 x 7 = 7, 2 x 7=14, 3 x 7 = 21, 4 x 7 = 28 itd.
  3. Omów zadanie 3, s. 45 w podręczniku.
  4. Wykonaj zadania 1 -3, s. 46 w zeszycie ćwiczeń. Obliczenia z zadania 2 wykonaj w zeszycie. Pamiętaj, że mnożenie jest przemienne, to znaczy, że w mnożeniu możemy zamienić kolejność czynników, a wynik nie ulegnie zmianie, np. 6 x 3 = 3 x 6. Mnożenie i dzielenie są działaniami odwrotnymi, np. 2 x 6 = 12, 12 : 6 = 2, 12 : 2 = 6.
  5. Wykonaj  zadanie 3, podręcznik, s. 45.
  6. Ćwicz mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 50 z ,,Matematycznym Zoo”, kl. 2

Edukacja plastyczna

Dziś zachęcam Cię do wykonania pracy plastycznej pt. ,, Na majówce”. Zastanów się, jakie byłyby Twoje najczęstsze zajęcia na majówce. Chciałabym, abyś przedstawił / przedstawiła siebie w ruchu. Swoją pracę wykonaj kredkami.

Dzisiaj nie zadaję pracy domowej. Życzę Wam miłego odpoczynku : )

Edukacja polonistyczna – 2 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja plastyczna – 1 godz.

 

Przejdź do treści