Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Na wiejskim podwórku. (Zapisz w zeszycie)
Dziś przypomnisz sobie bohaterów książki Jana Grabowskiego ,, Czarna owieczka”; Rozpoznasz zwierzęta hodowane na wsi i wypowiesz się na temat opieki nad nimi; Wykonasz ćwiczenia ortograficzne.
- Wykonaj ćwiczenie 1 i 2, zeszyt ćwiczeń, s. 23. W ćwiczeniu 2 uzupełnij metryczkę książki – Tytuł: ,, Czarna owieczka”, Autor: Jan Grabowski, Ilustrator: Maria Orłowska.
- Bohaterami książki są: Zosia i Wisia – córki listonosza Popiołka, owieczka Metka i jej mama Perełka, szczeniaczek Miś i jego mama Wierna. Przypominam, że Metka ,, pobiła się ” z Misiem o kość, a największym przysmakiem Metki była bryła soli.
- W oparciu o przypomniane wiadomości z lektury wykonaj ćwiczenie 3, s. 23 w zeszycie ćwiczeń.
- Wykonaj ćwiczenie 4, s. 23 – przypominam, że jagnię to młode owcy. Pamiętaj, że w wyrazach: jagnię, szczenię, kaczę na końcu wyrazu pisze się ę.
- Obejrzyj film edukacyjny pt. ,, Zwierzęta na wsi, odgłosy zwierząt ”, ok. 7 min.
- Na podstawie obejrzanego filmu i własnych obserwacji wykonaj ćwiczenie 5, s. 24.
- Wykonaj ćwiczenie 6, s. 24, zgodnie z poleceniami. Pamiętaj, że po ch pisze się rz.
- Obejrzyj multimedialną prezentację muzyczną pt. ,, Co nam dają zwierzęta? ”, ok. 3 min.
- Wykonaj ćwiczenie 7 i 8, s. 25 w zeszycie ćwiczeń. Pamiętaj o tym, że oprócz produktów pochodzenia zwierzęcego mamy jeszcze produkty pochodzenia roślinnego.
- Przepisz do zeszytu rozpoczęte zdanie i samodzielnie je dokończ – W gospodarstwie wiejskim gospodarze hodują różne zwierzęta:……Uzupełnione zdanie proszę przesłać do oceny – do środy.
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Doskonalimy pisownię wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. (Zapisz w zeszycie)
Dziś będziesz doskonalić pisownię wyrazów ze spółgłoskami miękkimi, zmiękczonymi przez i: si, ni, zi, ci, dzi.
- Przypominam, że spółgłoski miękkie, po których słychać samogłoskę, zmiękczamy przez i. Przykładowe wyrazy to : siano, siedem, ciepło, Ziemia, dziura, niebo.
- Uzupełnij tekst wybranymi spółgłoskami miękkimi: si, ci, zi, ś, ć i przepisz go do zeszytu. Tekst: Zo…a ma mi….a. Nazywa się Ada… A…a ma kotkę Ki…ę. Ki…a ma małe ko…aki. One są ..mieszne i miłe. A…a i Zo..a bawią się z ko…akami. Mi.. siedzi smutny i …ewa. Nie lubi by… sam.
- Wykonaj ćwiczenia 1 – 3, s. 9 w ,, Potyczkach ortograficznych”.
Edukacja matematyczna
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych. (Zapisz w zeszycie)
Dziś rozwiążesz zadania tekstowe, wykorzystując zdobyte wiadomości i umiejętności matematyczne; Poćwiczysz obliczenia w zakresie 100.
- Przypominam, że dodawanie i odejmowanie to działania wzajemnie odwrotne, np. : 18+5=23, 23-5=18.
- Omów ustnie zadanie 1, s. 42 w podręczniku.
- Wykonaj zadanie 2, s. 42, podręcznik, zgodnie z poleceniami.
- Rozwiąż zadanie 3, s. 42 w podręczniku. Obliczenia możesz wykonywać w pamięci lub na kartce.
- Przeczytaj informacje zamieszczone obok ilustracji w zadaniu 1, s. 42, zeszyt ćwiczeń. Uzupełnij ceny na podstawie obliczeń. Wykonaj pozostałe obliczenia.
- Wykonaj zadania 2 -4, s. 42 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami.
- Poćwicz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 – dopasuj wynik
Wychowanie fizyczne
Przygotuj strój gimnastyczny i wykonuj z prowadzącą ćwiczenia rozgrzewające mięśnie i stawy. Zestaw ćwiczeń WF w domu – lekcja 2
Powodzenia :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.