Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Jak powstaje chleb? (Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji wypowiesz się na temat pracy związanej z wytwarzaniem chleba, poznasz słowo skansen, wykonasz ćwiczenia ortograficzne.

  1. Ułóż hasło z rozsypanki wyrazowej i zapisz je w zeszycie: ziarenka, do, Od, bochenka.
  2. Przeczytaj opowiadanie pt. ,, Od ziarenka do bochenka”, podręcznik, s. 20.
  3. Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 1, s. 20.
  4. Na podstawie opowiadania spróbuj odpowiedzieć na pytanie – co to jest skansen ? – ćwiczenie 2, s. 20. Według Słownika języka polskiego PWN Skansen to krajoznawcze muzeum pod gołym niebem, gdzie eksponowane są zabytki budownictwa ludowego oraz sprzęty i narzędzia określonego regionu.
  5. Wykonaj ustnie ćwiczenia 3 i 4, s. 20 w podręczniku.
  6. Obejrzyj film edukacyjny, mówiący o tym , jak powstaje chleb pt.,, Od ziarenka do bochenka”, ok. 2 min
  7. Na podstawie opowiadania, filmu i ilustracji w ćwiczeniu 1, s. 19, zeszyt ćwiczeń, wpisz pod każdą ilustracją odpowiedni tytuł z ramki i opowiedz, jaka jest droga od zboża na polu do chleba na naszych stołach. Wykonaj podpunkt ćwiczenia 1, s. 20, zeszyt ćwiczeń, zgodnie z poleceniami. Zapamiętaj pisownię wyrazów: piekarz, młynarz.
  8. Ułóż cztery zdania o pracy ludzi w różnych zawodach i napisz je w zeszycie  – ćwiczenie 2, s. 20, zeszyt ćwiczeń.
  9. Pamiętaj, że każdy gatunek chleba wypiekany jest z innej mąki, z innymi dodatkami. Znamy różne rodzaje pieczywa, np. chleb, rogal, chałka, bagietka, kajzerka.
  10. Wykonaj z pomocą mamy lub taty ćwiczenia 3,4,5 w zeszycie ćwiczeń, s. 21. Odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone u dołu strony.
  11. Wykonaj ćwiczenia 6 i 7, s. 22 w zeszycie ćwiczeń. W ćwiczeniu tym utrwalisz pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach : ch, w, j.
  12. Wykonaj ćwiczenie 1, s. 21 w podręczniku. Przeczytaj głośno informację w ramce i zapamiętaj ją.
  13. Omów ustnie pisownię wyrazów z ćwiczenia 2, s. 21 w podręczniku.
  14. Wykonaj ćwiczenie 3, s. 21 w podręczniku, zgodnie z poleceniem.

Zajęcia komputerowe

Temat: Pani Wiosna – rysujemy w edytorze grafiki Paint.

Dziś wykonasz rysunek Pani Wiosny. W tym celu posłużysz się znanymi Ci już narzędziami programu Paint, takimi, jak: pędzel, ołówek, aerograf, wypełnienie kolorem, weź kolor z palety kolorów, gumka.

  1. Narysuj ołówkiem lub pędzlem szkic Pani Wiosny, zgodnie z własną wyobraźnią.
  2. Wybierz kolory i wypełnij kałamarzem kontur postaci. Pamiętaj, że kontur musi być linią zamkniętą, inaczej farba rozleje się na cały obszar rysunku. Zamaluj pędzlem odnalezione szczeliny i ponownie wypełnij postać kolorem. Możesz rozpylić farbę aerografem we wnętrzu, np. spódnicy, czy sukienki Pani Wiosny. Pamiętaj o użyciu barw, odpowiadającym kolorom wiosny.
  3. Możesz dodatkowo wykonać tło, wypełnić go wiosennym kolorem, dorysować np. słońce, chmurki lub inne elementy. W tym celu możesz skorzystać z pola kształty. Pamiętaj, że dzięki lupie możesz zobaczyć najdrobniejsze szczegóły rysunku.
  4. Podpisz swoją ilustrację, korzystając z pola służącego do wstawiania tekstu, oznaczonego literą A, a następnie wyślij swój rysunek do oceny w ciągu tygodnia.

Życzę miłej pracy i pozdrawiam 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia komputerowe – 1 godz.

Przejdź do treści