Dzień dobry :)
Edukacja przyrodnicza
Temat: Poznajemy życie w środowisku przyrodniczym i sposoby jego ochrony. (Zapisz w zeszycie)
Dziś wypowiesz się na temat roślin i zwierząt żyjących w różnych środowiskach i sposobów ich ochrony.
- 22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Jest to dzień, w którym szczególnie powinniśmy pomyśleć nad tym, jak uchronić naszą planetę przed zagrożeniami ze strony człowieka, a więc np. : śmieciami, spalinami, zanieczyszczeniem wód, wycinaniem lasów.
- Obejrzyj film pt. ,, Dzień Ziemi – jak dbać o naszą planetę”, ok. 3 min. https://www.youtube.com/watch?v=WqBB4CXrZwM
- Przeczytaj tekst inscenizacji pt. ,, Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”, podręcznik, s. 14, 15.
- Z pomocą rodziców lub słowników, np. w Internecie, wyjaśnij niezrozumiałe dla Ciebie wyrazy z tekstu, np. ukulele – hawajska gitara.
- Powiedz, jak należy dbać o środowisko i odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 2, s. 15, podręcznik.
- Większość gatunków roślin i zwierząt występujących w Polsce żyje w lasach, dlatego polecam obejrzenie filmu pt. ,, Ochrona przyrody” – krótki film edukacyjny, ok. 4 min. https://www.youtube.com/watch?v=mMdppVwfWvg
- Teraz obejrzy film pt. ,, Jak w prosty sposób dbać o środowisko”, ok. 2 min. https://www.youtube.com/watch?v=paINIiLjKAw
- Wykonaj ćwiczenia 1- 4, s. 14 i 15 w zeszycie ćwiczeń.
- Napisz w zeszycie do przyrody kilka zdań o tym, jak dbasz o środowisko. Możesz zrobić rysunek. Wykonaną pracę wyślij do oceny pod nazwą Zdania, w terminie – do środy.
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Dbamy o naszą planetę Ziemię. (Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz list od Ekoludka, wykonasz polecenia związane z jego treścią, przypomnisz sobie, jak napisać list, napiszesz krótki list do Pani Ziemi.
- Przeczytaj głośno list.
Drogie Dzieci!
Nasze Ekozwiadki, których zadaniem jest kontrolowanie prawidłowości w środowisku naturalnym, przyniosły wiadomość, że na Ziemi wylądowały trzy wrogie skrzaty. Jeden z nich zanieczyszcza powietrze, drugi brudzi wodę, a trzeci niszczy rośliny i dokucza zwierzętom. Ziemia zwraca się o pomoc. Przekazuję Wam zaszyfrowaną wiadomość od niej. Pozdrawiam Was. Wasz Ekoludek.
- Odpowiedz ustnie na pytania: Jakie zadanie mają Ekozwiadki? Jaką przyniosły wiadomość? Kto zwrócił się o pomoc? Kto napisał list?
- W zaszyfrowanym tekście pomiń powtarzające się litery A. Jeżeli występują dwie litery A obok siebie, pomiń jedną. WA MOICHA RZEAKAACH BYŁY RYABY. W MOAICH RZEKAACH BYŁY RAAKI. W MAOICH LASAACH ŚWIERGOTAAŁY PTAAKI. MOJE MORZAA BYŁY CZAYSTE, AA JEZIORAA PRZEZROCZYSTEA. MOJE NIEBOA ZAAWSZE MODRE. MOAJE ŁAANY SZCZODREA. TO, CO JESZCZEA MI ZOSTAŁOA, NIE UMARŁO. CO UDAŁOA SIĘ ZACHOWAAĆ, SPRÓBUJ URAATOWAĆ !
- Odpowiedz głośno na pytania: Co zostało zniszczone? O co prosi Ziemia? Dlaczego prosi o to dzieci? Jak myślisz, kto jest temu winien?
- Napisz w zeszycie krótki list do Ziemi, w którym podziękujesz jej za bogactwa, którymi nas obdarowuje. Pamiętaj o zwrotach grzecznościowych, takich jak: Cię, Ci, Tobie, Tobą. Przypominam również o częściach, z których składa się list: – miejscowość i data jego napisania – w prawym górnym rogu, – nagłówek – zwrot do adresata – poniżej pośrodku, – właściwa treść listu – wstęp, rozwinięcie, zakończenie, – pożegnalny zwrot grzecznościowy, – podpis nadawcy – u dołu.
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia w zakresie 100 – rozwiązywanie zadań. (Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji wykonasz zadania pn. ,, Pomyślę i rozwiążę”.
- Rozwiąż zadania 1 – 6, s. 39 w podręczniku. Korzystaj z rysunków schematycznych (na kartce) do obliczeń pieniężnych, rachunkowych, porównywania długości i obliczeń wagowych.
- Zadanie 2 i 3 wykonaj w zeszycie.
- Poćwicz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100. Obliczenia możesz wykonywać w pamięci lub w zeszycie.
Wychowanie fizyczne
Dziś proponuję ćwiczenia mające na celu poprawę koordynacji i ogólnej sprawności. Możesz je wykonywać w domu i na podwórku (pamiętaj, że nie korzystamy na razie z placów zabaw). Przygotuj piłkę, pachołki lub kręgle, skakankę. Obejrzyj film pt. ,,Ćwiczenia dla dzieci w domu i na podwórku” i wykorzystaj wybrane ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=A9kBgvNvTpw
Życzę miłej pracy i zabawy :)
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.