Dzień dobry :)
Drodzy Rodzice,
Mając na uwadze decyzję Ministra Edukacji Narodowej o przedłużeniu zamknięcia szkół do 24 maja 2020r. przekazuję Państwu informację o sposobie sprawdzania osiągnięć uczniów. Ocenie w edukacji wczesnoszkolnej podlegają wymienione wiadomości i umiejętności:
- Technika czytania
- Czytanie ze zrozumieniem.
- Technika pisania, przepisywanie, układanie i pisanie zdań, pisanie z pamięci i ze słuchu.
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
- Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
- Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.
- Prace plastyczne i techniczne.
Technika czytania będzie podlegała samokontroli uczniów i kontroli rodziców. Pozostałe zlecone do oceny prace uczniów będzie należało zeskanować lub zrobić zdjęcie i odesłać na adres e -mailowy nauczyciela: bera6906@interia.pl. Zlecane przez nauczyciela prace do oceny będą oznaczone kolorem czerwonym. Termin ich przesyłania będzie podawany na bieżąco. W razie pytań można pisać na podany adres e -mail. Dzieciom życzę powodzenia. Rodzicom dziękuję za pracę i wsparcie. Beata Rajca
Edukacja przyrodnicza
Temat: Ze starego – nowe. (Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się, jakie znaczenie dla środowiska ma segregacja śmieci i ich ponowne wykorzystanie; Poznasz słowo recykling; Ułożysz i zapiszesz hasło zachęcające do segregacji śmieci.
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: – Jak nazywamy rzeczy, które nikomu nie są już potrzebne?, – Skąd pochodzą śmieci?, – Czy śmieci mogą być groźne?, – Dlaczego?, – Jak postępować ze śmieciami?
- Przeczytaj informację w zeszycie ćwiczeń, s. 11, a dowiesz się co powinniśmy robić ze śmieciami.
- Przeczytaj głośno wiersz pt. ,, Marsz do kosza”, podręcznik, s. 12, 13.
- Do czego zachęca nas wiersz? Co znaczą słowa: żeby śmieć, gdy już jest w koszu, zbytnio tam się nie panoszył? Pamiętaj, że śmieci przed wyrzuceniem należy posegregować, niektóre poskładać, zgnieść, odkręcić nakrętki od butelek.
- Odpowiedz w formie ustnej na pytania zawarte w ćwiczeniach 1 i 2, s. 13, podręcznik.
- Obejrzyj film pt. ,, Dlaczego warto segregować śmieci”, czas: ok. 5 min. https://www.youtube.com/watch?v=nM0mH4FU0iE
- Wykonaj ćwiczenia 1,2 w zeszycie ćwiczeń, s. 11.
- Wykonaj ćwiczenie 3, s. 12 w zeszycie ćwiczeń. Przeczytaj głośno hasło i jego objaśnienie pod krzyżówką. Pamiętaj, że recykling jest ważny, ponieważ dzięki niemu m.in.: chronimy lasy, oszczędzamy zasoby naturalne Ziemi, taniej pozyskujemy surowce do produkcji różnych przedmiotów, ograniczamy zużycie energii, zmniejszamy ilość odpadów na wysypiskach.
- Pamiętając o zasadach segregacji śmieci i powtórnego ich wykorzystania, wykonaj ćwiczenie 4, s. 13 w zeszycie ćwiczeń.
- Opowiedz o czynnościach wykonywanych w celu ochrony przyrody przez Kajtka i przez Ciebie. Ułóż i zapisz w zeszycie do przyrody zdania z czasownikami wg. polecenia w podpunkcie. Przypominam, że w zakończeniach czasowników -uje, – uję piszemy u.
- Ułóż hasło zachęcające do segregacji i ponownego wykorzystania odpadów – ćwiczenie 4, s. 13, podręcznik. Zapisz je w zeszycie do przyrody. Przepisz te hasła i dopisz swoje: – Bierz udział w akcjach, np. Sprzątanie świata, – Zbieraj makulaturę, – Zbieraj nakrętki od plastikowych butelek – możesz w ten sposób pomóc potrzebującym, – …
Zajęcia komputerowe
Temat: Urodzinowe zaproszenie – piszemy w Wordzie.
Dziś utrwalisz umiejętność pisania zaproszenia korzystając z programu Word.
- Przypominam o informacjach, które powinno zawierać zaproszenie: – nagłówek, – kogo zapraszasz, – na co zapraszasz, – miejsce, w którym odbędzie się przyjęcie, – jego data i godzina, – kto zaprasza. Możesz dopisać, z kim należy się skontaktować telefonicznie, aby potwierdzić przyjście zaproszonej osoby. Jeżeli jest to istotne, trzeba też napisać, jakie wydarzenia są zaplanowane podczas uroczystości i czy w związku z tym potrzebny jest np. specjalny strój, np. sportowy.
- Przeczytaj głośno zaproszenie Piotrka oraz informację zamieszczoną pod zaproszeniem.
- Wykonaj ćwiczenie 1, podręcznik, s.43, zgodnie z poleceniem. Zapisz swoją pracę – Zaproszenie, a następnie wyślij do oceny – do wtorku.
- Wykonaj ćwiczenie 2, s. 43 w podręczniku.
Powodzenia :)
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.
Zajęcia komputerowe – 1 godz.
Comments are closed.