Dzień dobry:)
Edukacja polonistyczna
Temat: Co jest przyjazne, a co szkodliwe? (Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się, jaki wpływ ma człowiek na przyrodę i jakie są jej potrzeby; Napiszesz odezwę – apel w imieniu zwierząt.
- Przeczytaj z pomocą rodzica opowiadanie pt.,, Tu mówi lisek”, podręcznik, część 4, s. 4.
- Kto opowiadał historię o leśnych zwierzętach?
- Wykonaj ćwiczenie 1, s. 5 w podręczniku, s. 5.
- Jakie zwierzęta wystąpiły w opowiadaniu?
- Odpowiedz na pytania z ćwiczenia 3, s. 5.
- Zastanów się i powiedz, o co mogą prosić zwierzęta mieszkańców osiedla?
- Zapisz w zeszycie prośby w formie apelu, np.
Apel do mieszkańców osiedla!
Jesteśmy mieszkańcami lasu. Tu mamy swoje domy. Chcemy czuć się w nich dobrze i bezpiecznie. Bardzo Was prosimy:
a. Nie hałasujcie w lesie!
b. Nie wycinajcie drzew!
c. Nie niszczcie przyrody!
d. Nie wprowadzajcie do lasu psów bez kagańców!
e. Nie zostawiajcie w lesie śmieci!
f. Nie stwarzajcie zagrożeń pożarowych!
g. Nie dokarmiajcie nas swoim jedzeniem!
h. Nie zabierajcie leśnych zwierząt do domu!
Możesz dopisać własną prośbę.
8. Wykonaj ćwiczenie 1, 2, zeszyt ćwiczeń, część 4, s. 4.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Poznajemy zagrożenia dla przyrody i sposoby jej ochrony.( Zapisz w zeszycie)
Na dzisiejszej lekcji poznasz przykłady zagrożeń dla środowiska ze strony człowieka. Dowiesz się, jak można chronić przyrodę.
- Pomyśl i spróbuj powiedzieć, co kojarzy Ci się ze słowem natura.
- Natura to m.in. – przyroda, zachodzące w niej zjawiska i procesy, – stan pierwotny przyrody, niezmieniony przez kulturę i cywilizację ( Słownik języka polskiego PWN).
- Przeczytaj teksty informacyjne ze stron 6,7 w podręczniku.
- Odpowiedz ustnie na pytania zawarte w ćwiczeniach 1 -4, s. 7.
- Spośród wymienionych zagrożeń dla środowiska wymień te, które uważasz za najważniejsze i napisz je w zeszycie (przynajmniej 4): – zaśmiecanie środowiska, – zanieczyszczanie środowiska, – wycinanie lasów, – pożary, – niszczenie roślin chronionych, – hałas i płoszenie zwierząt, – budowanie autostrad w pobliżu lasów.
- Zastanów się i powiedz, jak można chronić przyrodę. Wybierz kilka z podanych przykładów ochrony przyrody i zapisz je w zeszycie (przynajmniej 4): – zakładanie parków narodowych, – ochrona gatunkowa roślin i zwierząt, – segregacja śmieci, – oszczędzanie wody i energii, – sadzenie lasów, – dokarmianie zwierząt, – zwalczanie szkodników.
- Wykonaj ćwiczenia 3,4, s. 5 w zeszycie ćwiczeń.
- Wykonaj ćwiczenie 5, s. 6 w zeszycie ćwiczeń.
- Podpisz zdjęcia pokazujące, w jaki sposób człowiek chroni najcenniejsze elementy przyrody. Poznaj znaczenie pojęć: Pomnik przyrody – roślina, skała itp. prawnie chroniona ze względu na wartość przyrodniczą, estetyczną lub ze względów historycznych. Park narodowy – duży obszar zachowany w stanie naturalnym, podlegający ścisłej ochronie ze względu na szczególne walory przyrodnicze i krajobrazowe (Słownik języka polskiego PWN).
- Obejrzyj film pt.,, 10 najpiękniejszych parków narodowych w Polsce”, czas: ok. 12 min. https://www.youtube.com/watch?v=5M85yLtH8iU
- Aby poznać niektóre pomniki przyrody w Polsce obejrzyj film pt.,, Pomniki przyrody”, ok. 3 min. https://www.youtube.com/watch?v=vIVdrcRo_i0
Edukacja matematyczna
Temat: Wykonujemy obliczenia w zakresie 100. (Zapisz w zeszycie)
Dziś poznasz różne sposoby obliczania sum; Rozwiążesz zadania tekstowe.
- Wykonaj zadanie 1 w podręczniku, s. 36 – oblicz, ile Jacek i Basia mają razem cukierków. By ułatwić obliczenie 38+7 Jacek oddzielił jedności od dziesiątek w liczbie 38. Teraz do pełnych dziesiątek dodaje liczbę, którą otrzymał dodając jedności: 38+7= 30+ 8+7= 30+15=45. Natomiast Basia rozdzieliła 7 jedności na 2 i 5, po to, by otrzymać najpierw pełne 4 dziesiątki, a potem dodać do nich 5: 38+7= 38+2+5=40+5=45
- Rozwiąż zadanie 2, s. 36. Obliczenie wykonaj sposobem Jacka lub Basi. Możesz je wykonać w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie zadanie 3, s. 36 w podręczniku, zgodnie z poleceniem.
- Rozwiąż zadania 1 -4 w zeszycie ćwiczeń, s.47. W obliczeniach wykorzystaj poznane sposoby dodawania liczb z dzisiejszej lekcji.
Edukacja techniczna
Zaprojektuj i wykonaj ,, Odznakę Przyjaciela Przyrody”. Projekt to szczegółowy plan działania, zmierzający do końcowego efektu. Zapamiętaj, że w projektowaniu różnych przedmiotów, wynalazków ważne jest podzielenie projektu na etapy: – Co chcemy zrobić?, – Z czego chcemy to zrobić?, – Jak chcemy to zrobić? Na początku zastanów się nad kształtem odznaki i jej treścią. Następnie zrób szkic ołówkiem, żeby ustalić jak ta odznaka będzie wyglądała. Kiedy szkicujesz, możesz wpaść na wiele nowych, ciekawych pomysłów. Zgromadź wybrane materiały, np. kolorowe papiery, blok rysunkowy, flamastry itp. Wykonaj projekt.
Wychowanie fizyczne
Dziś proponuję ćwiczenia ze skakanką: przeskoki przez rozłożoną skakankę, skoki przez skakankę w miejscu i w biegu, przejście równoważne po rozłożonej skakance, skłony w przód ze złożoną skakanką.
Życzę miłej pracy i pozdrawiam:)
Przypominam, że ostatnią – 4 część podręczników można odebrać w przedsionku szkoły.
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza -1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja techniczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.