Dzień dobry
Edukacja polonistyczna
Temat: Potrafimy udzielić pomocy. (zapisz w zeszycie)
Dziś poznasz zasady udzielania pierwszej pomocy w różnych sytuacjach oraz zasady dotyczące bezpiecznych zachowań, dowiesz się jak powinna być wyposażona apteczka.
- Pierwszą pomocą są wszystkie czynności niezbędne do wykonania, aby uratować życie osoby poszkodowanej.(zapisz to zdanie w zeszycie).
- Zastanów się i podaj przykłady wypadków, którym mogą ulegać dzieci podczas zabaw na świeżym powietrzu i w domu.
- Przeczytaj głośno teksty informacyjne za stron 66 i 67 w podręczniku.
- Na podstawie przeczytanych informacji opowiedz, w jaki sposób możesz pomóc koleżance lub koledze w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia i przegrzania.
- Szkolna apteczka wyposażona jest przede wszystkim w środki opatrunkowe, takie jak: gazy, bandaże, opaski uciskowe, plastry, kompresy, a także nożyczki, gumowe rękawiczki.
- Teraz zobaczysz, w jaki sposób należy udzielać pomocy osobie nieprzytomnej oraz przypomnisz sobie zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej z dyspozytorem medycznym. W tym celu obejrzyj film pt. ,,Kręciołek uczy ratować ” na www.youtube.com/watch, czas trwania: ok. 9 min.
- Wykonaj ćwiczenia 1 – 3, s. 72 i 73 w zeszycie ćwiczeń.
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Redagowanie i pisanie zdań na temat bezpiecznych zachowań w różnych codziennych sytuacjach.
- Na podstawie połączonych ze sobą par obrazków w ćwiczeniu 4, s. 73 napisz w zeszycie: Zasady dotyczące bezpiecznych zachowań w różnych codziennych sytuacjach:
a. Pamiętam o obowiązku korzystania z drogi dla rowerów.
b. Nie zjeżdżam z górki w pobliżu dróg.
c. Gram w piłkę tylko w miejscach do tego przeznaczonych.
d. Gdy się skaleczę, polewam ranę wodą utlenioną i zaklejam zranione miejsce plasterkiem.
Dopisz przynajmniej 3 zasady dotyczące bezpiecznego zachowania.
Edukacja matematyczna
Temat: Wykonujemy obliczenia w zakresie 100. (zapisz w zeszycie)
Dziś będziesz ćwiczyć umiejętność dodawania i odejmowania liczb, wykonasz obliczenia pieniężne, rozwiążesz zadania z treścią.
- Ile brakuje w podanych przeze mnie liczbach do najbliższej pełnej dziesiątki? Odpowiedz ustnie. Te liczby to: 28, 34, 45, 56, 61, 88.
- Proponuję zabawę z kostką do gry. Rodzic podaje przykłady pełnych dziesiątek. Twoim zadaniem jest rzucanie kostką do gry i odejmowanie od podanej liczby dziesiątek liczby wyrzuconych oczek oraz podawanie wyników.
- Wykonaj zadanie 1, s. 31 w podręczniku. Obliczenia zapisz w zeszycie.
- Omów ustnie zadania 2 i 3, s. 31 w podręczniku.
- Rozwiąż w zeszycie zadanie 4, s. 31 (obliczenie i odpowiedź).
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na stronach : 41, 42, 43.
Wychowanie fizyczne
Przygotuj matę lub koc, a następnie ćwicz oglądając film pt. WF w domu – Lekcja 1 – na www.youtube.com/watch, czas trwania : ok. 22 min.
Życzę miłej pracy :) Pozdrawiam.
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.