Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry

Edukacja polonistyczna

Temat: Bezpiecznie na rowerze (zapisz w zeszycie).

Dziś poznasz obowiązkowe wyposażenie roweru, zasady obowiązujące rowerzystę, utrwalisz pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach.

  1. Przeczytaj głośno opowiadanie pt. ,, Dla kogo ta ścieżka?”, podręcznik, s. 63. Odpowiedz ustnie na pytania 1-3 pod tekstem.
  2. Wykonaj ćwiczenie 1 w zeszycie ćwiczeń, s. 69.
  3. Przeczytaj informację dotyczącą obowiązkowego wyposażenia roweru. Informacja: rower powinien mieć: – z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej i światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, – z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne czerwone, – co najmniej jeden skutecznie działający hamulec (przedni/tylny), – dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy. Dodatkowym wyposażeniem roweru jest bagażnik, pompka, bidon. Rowerzysta powinien mieć na głowie kask, na nogach buty typu sportowego z grubą podeszwą, kamizelkę odblaskową, niekrępujące ruchów spodnie.
  4. Poznaj zasady poruszania się po drodze. W tym celu ułóż zdania z rozsypanek wyrazowych i zapisz je w zeszycie:

a. obowiązek, ma, Rowerzysta, , z drogi, korzystania, rowerów. , dla

b. może, do lat 10, Dziecko, na rowerze, po chodniku. , jeździć

c. ostrożnie, Po chodniku, jedziemy, miejsca, i ustępujemy, pieszym.

d. dla pieszych, Przed przejściem, z roweru, zsiadamy, i, przez jezdnię. przeprowadzamy go

5. Wykonaj ćwiczenie 2, s. 69, zeszyt ćwiczeń.

6. Omów trasę wycieczkową przedstawioną na ilustracji z użyciem słów z ramki oraz wykonaj w zeszycie            podpunkt ćwiczenia 1, s. 61 w podręczniku. Zapamiętaj, że m.in. po spółgłoskach b i p piszemy rz.

7.  Wykonaj ćwiczenie 2, s.61, podręcznik.

8. Przygotuj ,, Potyczki ortograficzne”. Wykonaj ćwiczenia utrwalające pisownię rz po spółgłoskach, s. 46 oraz ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów, które wymawiamy i słyszymy inaczej niż piszemy, s. 56

Edukacja matematyczna

Temat: Odejmujemy liczby w zakresie 100 (zapisz w zeszycie)

Dziś poćwiczysz odejmowanie liczb, rozwiążesz zadania z treścią.

  1. Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, s. 29, podręcznik. Aby ułatwić obliczenie 47 – 5 rozdzielono liczbę 47 na 4 dziesiątki i 7 jedności, następnie od 7 jedności odjęto 5 jedności, teraz do 4 dziesiątek dodajemy otrzymane 2 jedności. Obliczenie będzie wyglądać tak ; 47 – 5 = 40 + 75 = 40 + 2 = 42.
  2. Wykonaj zadanie 2 wzorując się na obliczeniu z zadania 1.
  3. Rozwiąż zadania 3 i 4, s. 29.
  4. Zadanie 5, s. 29  wykonaj w zeszycie. Pamiętaj, że szeregując liczby dwucyfrowe od największej do najmniejszej, w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę liczbę dziesiątek, a potem jedności.
  5. Rozwiąż zagadki w zadaniu 6, s. 30. Ułóż własną zagadkę. Możesz ją zapisać w zeszycie.
  6. Omów z rodzicami zadanie 7 i 8, s. 30.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Prowadzimy obserwację przyrodniczą (zapisz w zeszycie).

Dziś poznasz własności ziemi ogrodowej i piasku.

  1. Przygotuj z pomocą rodzica próbki piasku z piaskownicy i ziemi z ogrodu.
  2. Porównaj wygląd piasku i ziemi – możesz użyć lupy.
  3. Przeprowadź obserwacje, a wyniki zanotuj w tabeli – ćwiczenie 3, s. 70.
  4. Wykonaj ćwiczenie 4 , s. 70

Wychowanie fizyczne

Proponuję zabawy z piłką i kręglami na podwórku przed domem: podrzucanie i łapanie piłki, odbijanie piłki, turlanie piłki slalomem omijając kręgle, zbijanie kręgli, rzut piłką do celu.

Życzę miłej pracy i zabawy. : ) Pozdrawiam.

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

Przejdź do treści