Dzień dobry
Edukacja polonistyczna
Temat: Bezpiecznie na rowerze (zapisz w zeszycie).
Dziś poznasz obowiązkowe wyposażenie roweru, zasady obowiązujące rowerzystę, utrwalisz pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach.
- Przeczytaj głośno opowiadanie pt. ,, Dla kogo ta ścieżka?”, podręcznik, s. 63. Odpowiedz ustnie na pytania 1-3 pod tekstem.
- Wykonaj ćwiczenie 1 w zeszycie ćwiczeń, s. 69.
- Przeczytaj informację dotyczącą obowiązkowego wyposażenia roweru. Informacja: rower powinien mieć: – z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej i światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, – z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne czerwone, – co najmniej jeden skutecznie działający hamulec (przedni/tylny), – dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy. Dodatkowym wyposażeniem roweru jest bagażnik, pompka, bidon. Rowerzysta powinien mieć na głowie kask, na nogach buty typu sportowego z grubą podeszwą, kamizelkę odblaskową, niekrępujące ruchów spodnie.
- Poznaj zasady poruszania się po drodze. W tym celu ułóż zdania z rozsypanek wyrazowych i zapisz je w zeszycie:
a. obowiązek, ma, Rowerzysta, , z drogi, korzystania, rowerów. , dla
b. może, do lat 10, Dziecko, na rowerze, po chodniku. , jeździć
c. ostrożnie, Po chodniku, jedziemy, miejsca, i ustępujemy, pieszym.
d. dla pieszych, Przed przejściem, z roweru, zsiadamy, i, przez jezdnię. przeprowadzamy go
5. Wykonaj ćwiczenie 2, s. 69, zeszyt ćwiczeń.
6. Omów trasę wycieczkową przedstawioną na ilustracji z użyciem słów z ramki oraz wykonaj w zeszycie podpunkt ćwiczenia 1, s. 61 w podręczniku. Zapamiętaj, że m.in. po spółgłoskach b i p piszemy rz.
7. Wykonaj ćwiczenie 2, s.61, podręcznik.
8. Przygotuj ,, Potyczki ortograficzne”. Wykonaj ćwiczenia utrwalające pisownię rz po spółgłoskach, s. 46 oraz ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów, które wymawiamy i słyszymy inaczej niż piszemy, s. 56
Edukacja matematyczna
Temat: Odejmujemy liczby w zakresie 100 (zapisz w zeszycie)
Dziś poćwiczysz odejmowanie liczb, rozwiążesz zadania z treścią.
- Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, s. 29, podręcznik. Aby ułatwić obliczenie 47 – 5 rozdzielono liczbę 47 na 4 dziesiątki i 7 jedności, następnie od 7 jedności odjęto 5 jedności, teraz do 4 dziesiątek dodajemy otrzymane 2 jedności. Obliczenie będzie wyglądać tak ; 47 – 5 = 40 + 7 – 5 = 40 + 2 = 42.
- Wykonaj zadanie 2 wzorując się na obliczeniu z zadania 1.
- Rozwiąż zadania 3 i 4, s. 29.
- Zadanie 5, s. 29 wykonaj w zeszycie. Pamiętaj, że szeregując liczby dwucyfrowe od największej do najmniejszej, w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę liczbę dziesiątek, a potem jedności.
- Rozwiąż zagadki w zadaniu 6, s. 30. Ułóż własną zagadkę. Możesz ją zapisać w zeszycie.
- Omów z rodzicami zadanie 7 i 8, s. 30.
Edukacja przyrodnicza
Temat: Prowadzimy obserwację przyrodniczą (zapisz w zeszycie).
Dziś poznasz własności ziemi ogrodowej i piasku.
- Przygotuj z pomocą rodzica próbki piasku z piaskownicy i ziemi z ogrodu.
- Porównaj wygląd piasku i ziemi – możesz użyć lupy.
- Przeprowadź obserwacje, a wyniki zanotuj w tabeli – ćwiczenie 3, s. 70.
- Wykonaj ćwiczenie 4 , s. 70
Wychowanie fizyczne
Proponuję zabawy z piłką i kręglami na podwórku przed domem: podrzucanie i łapanie piłki, odbijanie piłki, turlanie piłki slalomem omijając kręgle, zbijanie kręgli, rzut piłką do celu.
Życzę miłej pracy i zabawy. : ) Pozdrawiam.
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.