Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry

Edukacja polonistyczna

Temat: Mój dobry i zły dzień. (zapisz w zeszycie)

Dziś dowiecie się, że w życiu ważne jest pozytywne myślenie, poznacie pojęcia: optymista, pesymista.

  1. Zastanów się i powiedz, jakie sytuacje wprawiają Cię w dobry nastrój, a jakie w zły.
  2. Spróbuj podać przykłady niemiłych wydarzeń, które dobrze się skończyły.
  3. Przeczytaj głośno wiersz pt. ,, Czemu, wróbelku?”, podręcznik, s. 59
  4. Odpowiedz ustnie na pytania z ćwiczenia 1 i 2 pod wierszem.
  5. Wykonaj ćwiczenie 3 pod wierszem. Spróbuj na podstawie wiersza odpowiedzieć na pytanie : Kto to jest optymista? Zapisz w zeszycie definicję tego słowa. Optymista ( wg. Słownika języka polskiego PWN) to człowiek dostrzegający pozytywne strony każdej sytuacji i wierzący w pomyślny rozwój wydarzeń. Przeciwieństwem optymisty jest pesymista. Tę definicję również zapisz w zeszycie. Pesymista (wg. Słownika języka polskiego PWN) to człowiek dostrzegający tylko ujemne strony życia i przewidujący same najgorsze rzeczy.
  6. Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 , s. 59, podręcznik. Przeczytaj wiersz z podziałem na role razem z rodzicem lub rodzeństwem.
  7. Opowiedz ustnie przygodę Helenki, podręcznik, s. 60. W swoim opowiadaniu możesz wykorzystać podane słownictwo: pewnego dnia, w czwartek rano, następnie, potem, po chwili, później, na koniec.
  8. Napisz w zeszycie notatkę. Warto być optymistą, ponieważ: – czujemy się szczęśliwsi, –  łatwiej osiągamy wyznaczone cele, – realizujemy marzenia. Możesz dopisać swoje przykłady.
  9. Wykonaj ćwiczenia 1- 3 w zeszycie ćwiczeń, s. 68.

Edukacja matematyczna

Temat: Wykonujemy obliczenia w zakresie 100.

Dziś będziesz wykonywać zadania doskonalące dodawanie na coraz większych liczbach.

  1. Przyjrzyj się ilustracjom w zad. 1, s. 28 podręcznik. Zauważ, że w dodawaniu oddzielono jedności od dziesiątek, by ułatwić obliczenia. Będą one wyglądały tak: 36+2= 30+6+2 =30 + 8 = 38, 73+5= 70 +3+5 = 70 +8= 78.
  2. W ten sam sposób wykonaj w zeszycie obliczenia z zadań 2, 3, s. 28
  3. Zad. 4 – uzupełnij ustnie treść zadania. Ułóż treść zadania do informacji z ramki i rozwiąż je w zeszycie (podpunkt).
  4. Wykonaj zadania 1-5, zeszyt ćwiczeń, s. 40. W zadaniach możesz pomóc sobie np. rysunkami schematycznymi, banknotami i monetami.

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenki ,, Słoneczko” na www. youtube. com/watch. Tekst piosenki znajdziesz w podręczniku Muzyka, s. 58. Naucz się  śpiewać I zwrotkę i refren piosenki, masz na to tydzień. Możesz nauczyć się całej piosenki (dla chętnych).

Edukacja plastyczna

Narysuj na kartce swoją wesołą lub smutną przygodę, najlepiej w formie komiksu. Dobór barw – dla pracy wesołej, optymistycznej – ciepłe, jasne, dla pracy smutnej, pesymistycznej – barwy zimne, ciemniejsze.

Powodzenia : )

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja muzyczna – 1 godz.,

Edukacja plastyczna – 1 godz.

 

Przejdź do treści