Dzień dobry
Edukacja polonistyczna
Temat: Mój dobry i zły dzień. (zapisz w zeszycie)
Dziś dowiecie się, że w życiu ważne jest pozytywne myślenie, poznacie pojęcia: optymista, pesymista.
- Zastanów się i powiedz, jakie sytuacje wprawiają Cię w dobry nastrój, a jakie w zły.
- Spróbuj podać przykłady niemiłych wydarzeń, które dobrze się skończyły.
- Przeczytaj głośno wiersz pt. ,, Czemu, wróbelku?”, podręcznik, s. 59
- Odpowiedz ustnie na pytania z ćwiczenia 1 i 2 pod wierszem.
- Wykonaj ćwiczenie 3 pod wierszem. Spróbuj na podstawie wiersza odpowiedzieć na pytanie : Kto to jest optymista? Zapisz w zeszycie definicję tego słowa. Optymista ( wg. Słownika języka polskiego PWN) to człowiek dostrzegający pozytywne strony każdej sytuacji i wierzący w pomyślny rozwój wydarzeń. Przeciwieństwem optymisty jest pesymista. Tę definicję również zapisz w zeszycie. Pesymista (wg. Słownika języka polskiego PWN) to człowiek dostrzegający tylko ujemne strony życia i przewidujący same najgorsze rzeczy.
- Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 , s. 59, podręcznik. Przeczytaj wiersz z podziałem na role razem z rodzicem lub rodzeństwem.
- Opowiedz ustnie przygodę Helenki, podręcznik, s. 60. W swoim opowiadaniu możesz wykorzystać podane słownictwo: pewnego dnia, w czwartek rano, następnie, potem, po chwili, później, na koniec.
- Napisz w zeszycie notatkę. Warto być optymistą, ponieważ: – czujemy się szczęśliwsi, – łatwiej osiągamy wyznaczone cele, – realizujemy marzenia. Możesz dopisać swoje przykłady.
- Wykonaj ćwiczenia 1- 3 w zeszycie ćwiczeń, s. 68.
Edukacja matematyczna
Temat: Wykonujemy obliczenia w zakresie 100.
Dziś będziesz wykonywać zadania doskonalące dodawanie na coraz większych liczbach.
- Przyjrzyj się ilustracjom w zad. 1, s. 28 podręcznik. Zauważ, że w dodawaniu oddzielono jedności od dziesiątek, by ułatwić obliczenia. Będą one wyglądały tak: 36+2= 30+6+2 =30 + 8 = 38, 73+5= 70 +3+5 = 70 +8= 78.
- W ten sam sposób wykonaj w zeszycie obliczenia z zadań 2, 3, s. 28
- Zad. 4 – uzupełnij ustnie treść zadania. Ułóż treść zadania do informacji z ramki i rozwiąż je w zeszycie (podpunkt).
- Wykonaj zadania 1-5, zeszyt ćwiczeń, s. 40. W zadaniach możesz pomóc sobie np. rysunkami schematycznymi, banknotami i monetami.
Edukacja muzyczna
Posłuchaj piosenki ,, Słoneczko” na www. youtube. com/watch. Tekst piosenki znajdziesz w podręczniku Muzyka, s. 58. Naucz się śpiewać I zwrotkę i refren piosenki, masz na to tydzień. Możesz nauczyć się całej piosenki (dla chętnych).
Edukacja plastyczna
Narysuj na kartce swoją wesołą lub smutną przygodę, najlepiej w formie komiksu. Dobór barw – dla pracy wesołej, optymistycznej – ciepłe, jasne, dla pracy smutnej, pesymistycznej – barwy zimne, ciemniejsze.
Powodzenia : )
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja muzyczna – 1 godz.,
Edukacja plastyczna – 1 godz.
Comments are closed.