Dzień dobry.
Uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w środy proszeni są o wypełnienie karty pracy bądź przepisanie na kartce i odesłanie do mnie w dowolnej formie messenger, e-mail: monbozena@interia.pl.
Ćwiczenia ortograficzne:
3. Uzupełnij wyrazy brakującymi literami ż lub rz
zwie…ąt, zdą…yć, na…ekać, spo…ądzić, ma…enie, ..yczliwie, po…ucić, pasa.er, zo…a, zasłu…yć, zbu…yć, za…ądać, pierwszo…ędny,po…ytek, ło…ysko.
4. Podane związki wyrazowe uzupełnij brakującymi literami h lub ch:
s…ronić się pod dach, umieć ob…odzić się z aparatem, doświadczenie
…emiczne, uśmiechnąć się …ytrze, …mury na …oryzoncie, grać na …armonii.
5. W podanych zdaniach uzupełnij luki brakującymi literami ę, ą lub en, em, on, om:
Ch…tnie przeczytałem ,,Wyspa… skarbów”.
Ze specjaln… uwag… śledził… losy głównego bohatera.
W takim t…pie bez tal…tu nie sk…ponowałby utworu.
Zawsze interesował się k…tyn…t… afrykańskim.
Coraz cz….ściej mówi się o b…zynie bezołowiowej.
6. Wstaw brakujące przedrostki: wes-, wez-, wz-, ws-
…budzić, …kórać, …trzymać, …tchnienie, …przeć, …brać, …piąć się
7. Uzupełnij podane wyrazy odpowiednimi zakończeniami:
-ctwo, -dztwo, -zca, -źca ,wojewó……, kupie……, sąsie….., pta……, zwycię…..
Powodzenia. Bożena Zając
mar
25
Comments are closed.