Witajcie Drodzy Uczniowie :)
Mam nadzieję, że po świętach jesteście wszyscy zdrowi, wypoczęci i gotowi do dalszej nauki :).
edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.
Wysłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. ” Żaba” lub poproście rodziców o przeczytanie tego wiersza z podręcznika do języka polskiego cz. 4 str. 4-5. Żaba – Jan Brzechwa – animowany wierszyk z obrazkami …
Odpowiedzcie na pytania:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Do kogo przyszła żaba?
– Co powiedział pan doktor?
– Czy żaba wyzdrowiała?
– Co było potrzebne żabie, o czym zapomniał pan doktor?
Drodzy rodzice proszę o przeczytanie dziecku krótkiej informacji na temat wody i jej znaczenia.
Mówiąc woda, najczęściej mamy na myśli przejrzystą, bezbarwną ciecz, która nie ma ani zapachu, ani wyraźnego smaku. Jednak bez niej życie nie byłoby możliwe. Znajdziesz ją wszędzie: w kranie, powietrzu, ziemi, jedzeniu, w każdym żywym organizmie, również w Tobie.
Każde zwierzę potrzebuje wody do picia, ale także po to, aby prawidłowo funkcjonować. Dla niektórych zwierząt jest ona również środowiskiem życia: w niej rozmnażają się, zdobywają pożywienie, budują gniazda na wodzie, budują swoje „domy” pod wodą.
Teraz już wiecie dlaczego żaba zmieniła się w garstkę proszku?.
Woda jest również środowiskiem życia różnych gatunków roślin. Rośliny, aby rosnąć i rozwijać się potrzebują wody. Jest ona im niezbędna między innymi do produkcji pokarmu. Dzięki wodzie w organizmie rośliny transportowane są np. substancje pokarmowe. Wraz z wodą rośliny czerpią z gleby sole mineralne potrzebne im do prawidłowego rozwoju.
Obejrzyj filmik pt. ” Jak rośliny piją wodę?”. Doświadczenia dla dzieci. JAK ROŚLINY PIJĄ WODĘ … (2 min. 38 s)
Doświadczenie możesz zrobić w domu. Potrzebujesz roślinę o białych kwiatach np. stokrotkę oraz słoiczek z wodą i rozpuszczonym w niej barwnikiem np. atramentem. Wstaw ścięty kwiat do słoiczka i po dwóch dniach zobacz, co się z nim stanie. Przyjrzyj się dokładnie zabarwieniu łodygi i kwiatu.
Zachęcam do obejrzenia filmów: Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 6 – Staw – YouTube (15 minut)
Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 10 – Jezioro – YouTube (15 minut)
Czytamy, myślimy, piszemy – wykonajcie ćwiczenia 1-2 w ćwiczeniówce do języka polskiego cz.4. str.4. Znaczenie wody – ćwiczenie 3- 4 str.4-5 – przyjrzyjcie się ilustracjom, zdjęciom i powiedzcie, do czego rośliny, zwierzęta i ludzie potrzebują wody? Podaj inne przykłady, które pokazują, że roślinom, zwierzętom i ludziom jest potrzebna woda. Pisownia wyrazów z głoskami miękkimi – ćwiczenie 5 str. 5 – uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami z ramki. Nauczcie się pięknie czytać wiersz J. Brzechwy pt. ,,Żaba”.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Dodajemy i odejmujemy w zakresie 20 – wykonajcie ćwiczenia 1-3 str. 41 w ćwiczeniówce. Na zakończenie poćwiczcie przy muzyce: KTO JAK SKACZE – Wygibasy z naszej klasy -piosenka dla…
Miłego dnia :) Pozdrawiam Was : )
Comments are closed.