Woda – bezcenny dar.

Dzień dobry !

Edukacja polonistyczna.

Temat zajęć : Woda – bezcenny dar. Mam nadzieję, że pamiętacie, jakie  znaczenia ma woda dla nas, zwierząt i roślin.Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: Jak oszczędzać wodę na co dzień? (zapiszcie w zeszycie)

odkręcamy kran tylko podczas używania wody,

– myjąc ręce, nie odkręcamy kranu tak, by był maksymalny strumień wody,

– odkręcamy wodę tylko do płukania zębów.(Dopiszcie własne propozycje odpowiedzi na to pytanie.)

Przeczytajcie tekst informacyjny ” Wody płynące i stojące” s. 38 (podr.) i wykonajcie ćw. 1, 3 s. 39 i ćw. 4, 5  s. 40 (ćwiczeniówka).

E. matematyczna.

Temat zajęć: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 000.  Wykonajcie ( ustnie) ćw. 1, 2, 3 s. 54 ( podr.). Zwróćcie uwagę , że w tych liczbach jest niewielki odstęp przed trzema ostatnimi cyframi. Taki zapis ułatwia odczytywanie liczb wielocyfrowych, np:

10 000 –  dziesięć tysięcy            35 000 – trzydzieści pięć tysięcy           100 000  – sto tysięcy

W zeszycie zapiszcie ćw. 6 i 7 s. 55 ( podr.) W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze strony 68. Do sprawdzenia ćw.3, 4 s. 68.

w-f

Ćwiczenia z woreczkiem lub małą piłką.

– w marszu podrzucanie i chwytanie woreczka oraz przekładanie go wokół tułowia ze skrętami głowy w ślad za woreczkiem,

– w pozycji rozkrocznej przesuwanie woreczka ósemką między stopami,

– kładzenie woreczka na przemian na prawej i lewej stopie, podrzut i chwyt rękami,

-leżenie na plecach z woreczkiem trzymanym między stopami, przekładanie woreczka nad głowę, powrót do siadu i ponowne umieszczenie woreczka między stopami,

-siad skrzyżny z woreczkiem na głowie, przejście do pozycji stojącej i powrót do siadu bez upuszczenia woreczka.

Miłej zabawy.

Pozdrawiam Zofia Macias

e. pol.     -1 godz.

e. mat.    –  1godz.

w-f      –     1 godz.

Przejdź do treści