Termin: 1.04.2021 (czwartek) tydzień 1
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Dzień 4: Jak lubię czynnie odpoczywać
1. Sportowe ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne.
• Porozmawiajcie z rodzicami na temat wspólnego odpoczynku.
− Co lubicie robić z rodzicami w wolne dni?
− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?
− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?
• Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach.
Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując, mówią:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy,
z tyłu – nas ma.
• Karta pracy, cz. 3, nr 68.
− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.
− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga.
− Rysujcie po śladach górzystej drogi.
• Karta pracy, cz. 3, nr 69.
− Rysujcie po śladach drzewa iglaste. Rysujcie po śladach drogi między drzewami.
• Rysowanie po śladach drogi między owcami.
• Rysowanie po śladach drogi do domu babci.
• Ćwiczenia relaksacyjne Odpoczynek u babci
Plastikowe klocki. ( lub inne dość twarde przedmioty)
Dzieci leżą wygodnie na kocykach lub na dywanie, nogi mają wyciągnięte, ramiona ułożone wzdłuż tułowia tak, aby się nie dotykały.
− Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie?
− Wykonaj to samo ćwiczenie lewą ręką.
− Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki klocek (z plastiku) położony po twojej prawej stronie. Jeśli jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. Teraz rozluźnij mięśnie. Jesteś znowu słaby. Nie naciskaj już. Czujesz ulgę, mięśnie się rozluźniły. Wykonaj to samo ćwiczenie z pięścią lewej ręki. − Teraz chwilę odpocznij – leż i oddychaj spokojnie, równo. Twoje ręce odpoczywają.
− Teraz silna będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie. Teraz twoja noga słabnie – rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek. (Wykonaj to samo ćwiczenie lewą nogą).
− A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, żeby napełnić powietrzem swój brzuch. Wciągnij mocno powietrze w płuca i napnij brzuch jak balon, mocno. Teraz wypuść powietrze, rozluźnij mięśnie – poczujesz ulgę.
− Naciśnij mocno głową dywan (poduszkę), na którym (której) leżysz – głowa jest bardzo silna. Naciskasz mocno. Teraz rozluźnij mięśnie – głowa już nie naciska na dywan, odpoczywasz, czujesz ulgę.
− Jesteś niezadowolony i zły, bo ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno czoło, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną – czoło jest gładkie.
− Teraz mocno zaciśnij powieki, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij je i odpocznij.
− A teraz zaciśnij mocno szczęki, niech dotykają zębów. I dolna, i górna szczęka jest silna, zęby mocno naciskają na siebie. Teraz rozluźnij szczęki. Czujesz ulgę?
− Ułóż wargi tak, jakbyś chciał powiedzieć och (albo zrób ryjek), i napnij mocno mięśnie ust. Teraz rozluźnij mięśnie.
Poszczególne ćwiczenia trwają bardzo krótko – od 10 do 15 sekund. Tyle samo trwają przerwy między ćwiczeniami.
• Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – rysunek połączony z wycinanką
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę…
• Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.
− Jak lubicie odpoczywać?
− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?
− Jakie zabawy ruchowe lubicie?
− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?
• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Kartki z bloku, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy.
Dzieci starają się połączyć rysunek z wycinanką.
• Wykonywanie prac przez dzieci.
•Dzieci opowiadają o swojej formie czynnego odpoczynku, przedstawionego w pracy.
• Porządkowanie miejsc pracy.
Zabawy na świeżym powietrzu ( trenujemy skoki na skakance)
• Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Poznajemy za pomocą dotyku.
Drobne przedmioty, mazaki, kartki.
Dzieci siadają na dywanie. Przed dzieckiem leży sztywna kartka (np. z bloku technicznego) i mazak. Dzieci trzymają ręce za plecami. R. z tyłu podaje im jakiś przedmiot (np.: klucz, długopis, filiżankę z kącika lalek itp.). Po rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku dziecko rysuje go na leżącej przed nim kartce.
• Karta pracy, cz. 3, nr 67.
− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół.
− Dokończcie rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.
Moi drodzy, ponieważ jest to nasze ostatnie spotkanie przed świętami więc
Życzę Wam, Kochani,
aby te Święta Wielkanocne
wniosły do Waszych serc
wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój,
ciepło i nadzieję- dla Was moje Starszaki oraz Waszych rodziców i bliskich.
Do zobaczenia we wtorek po świętach. Ściskam Was mocno.
Bożena Lachowska
Comments are closed.