Witam Was Starszaki

Termin: 31.03.2021 (środa) tydzień 1

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem

Dzień 3: Ćwiczenia sportowo- słuchowe

• Zabawa Stróż

Opaska do zasłonięcia oczu.

Zasłaniamy oczy dziecku i ustawiamy je na środku pokoju. Rodzic po cichu porusza się dookoła dziecka do momentu, kiedy wypowie hasło: Stój!. Wtedy stajemy nieruchomo, a dziecko w opasce na oczach musi wskazać skąd dochodziły odgłosy naszych kroków. Potem następuje zamiana ról.

• Słuchanie fragmentu utworu Antonia Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku.

Nagranie fragmentu utworu

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o&ab_channel=ewsko13

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 83.

• Liczenie motyli na każdym kwiatku. Podawanie ich liczby. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z brakującymi częściami podpisów. Wycinanie ich, a potem przyklejanie w odpowiednich miejscach. Odczytywanie podpisów.

Sportowe ćwiczenia słuchowe.

• Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.

Piłka, skakanka, 5 obrazków wyciętych z Wyprawki, (karty J,K,L,Ł, M)

Dzieci wybierają spośród obrazków z Wyprawki i w zależności od tego czym dysponujemy, piłką czy skakanką dzielimy nazwy obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinno łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.

• Zabawa Podaj słowo.

Piłka. Zabawę rozpoczyna Rodzic, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę do R. wymawiając inną głoskę.

• Liczenie wyrazów w zdaniach na temat wybranej dyscypliny sportowej.

Dzieci liczą słowa w zdaniach. Np.

Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).

Siatkarze są wysocy (3 słowa).

Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

 

Zabawy z Panem Miłoszem z płyty Tuptaj Starszaku

https://www.youtube.com/watch?v=vjnvB9gEDmA&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA

Zabawy na świeżym powietrzu

• Zabawa Widzę coś, widzę.

R. a potem dziecko, wybiera sobie jakiś przedmiot i określa jego cechę (cechy), np. kolor, mówiąc: Widzę coś, widzę coś, np. czerwonego. Dzieci starają się odgadnąć, jaki przedmiot R. (czy dziecko) miał na myśli.

Gdzie znajduje się obrazek? – ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację na kartce papieru.

Zabawy kartką.

R. umieszcza na kartce wzór.

– Lewa strona, (strzałka w lewą stronę),

– prawa strona kartki,( strzałka w prawą stronę),

– góra kartki,( strzałka do góry)

– dół kartki (strzałka w dół).

Wspólnie z dziećmi odczytuje nazwy kierunków (czytanie całościowe). Dzieci, patrząc na wzór, kreślą w powietrzu, pod dyktando R. odpowiednie linie. Potem R. określa kierunki, a dzieci kolejno umieszczają na kartce strzałki w odpowiednich kierunkach.

• Ćwiczenia orientacji na kartce papieru.

Kartka, 4 obrazki dowolnych przedmiotów ( wycięte z Wyprawki-karty J,K,L,Ł lub M ).

Prosimy dzieci o wskazanie: – prawego górnego rogu, – lewego dolnego rogu, – prawego dolnego rogu, – lewego górnego rogu. Potem dzieci kolejno umieszczają obrazki w rogach kartki według poleceń.

Karta pracy, cz. 3, nr 66.

− Przeczytajcie z R. lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.

− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.

− Rysujcie po śladach rysunków piłek.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84.

• Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.

 

Obrazki, które wykorzystujecie do ćwiczeń i zabaw,chowajcie do koperty, postarajcie się ich nie zawieruszyć bo pewnie jeszcze się nam przydadzą. Pozdrawiam Was serdecznie. Życzę Wam miłego dnia. Do zobaczenia jutro : )

Przejdź do treści