Termin: 31.03.2021 (środa) tydzień 1
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Dzień 3: Ćwiczenia sportowo- słuchowe
• Zabawa Stróż
Opaska do zasłonięcia oczu.
Zasłaniamy oczy dziecku i ustawiamy je na środku pokoju. Rodzic po cichu porusza się dookoła dziecka do momentu, kiedy wypowie hasło: Stój!. Wtedy stajemy nieruchomo, a dziecko w opasce na oczach musi wskazać skąd dochodziły odgłosy naszych kroków. Potem następuje zamiana ról.
• Słuchanie fragmentu utworu Antonia Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku.
Nagranie fragmentu utworu
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o&ab_channel=ewsko13
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 83.
• Liczenie motyli na każdym kwiatku. Podawanie ich liczby. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z brakującymi częściami podpisów. Wycinanie ich, a potem przyklejanie w odpowiednich miejscach. Odczytywanie podpisów.
• Sportowe ćwiczenia słuchowe.
• Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.
Piłka, skakanka, 5 obrazków wyciętych z Wyprawki, (karty J,K,L,Ł, M)
Dzieci wybierają spośród obrazków z Wyprawki i w zależności od tego czym dysponujemy, piłką czy skakanką dzielimy nazwy obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinno łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.
• Zabawa Podaj słowo.
Piłka. Zabawę rozpoczyna Rodzic, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę do R. wymawiając inną głoskę.
• Liczenie wyrazów w zdaniach na temat wybranej dyscypliny sportowej.
Dzieci liczą słowa w zdaniach. Np.
Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).
Siatkarze są wysocy (3 słowa).
Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).
• Zabawy z Panem Miłoszem z płyty Tuptaj Starszaku
https://www.youtube.com/watch?v=vjnvB9gEDmA&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA
• Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa Widzę coś, widzę.
R. a potem dziecko, wybiera sobie jakiś przedmiot i określa jego cechę (cechy), np. kolor, mówiąc: Widzę coś, widzę coś, np. czerwonego. Dzieci starają się odgadnąć, jaki przedmiot R. (czy dziecko) miał na myśli.
• Gdzie znajduje się obrazek? – ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację na kartce papieru.
• Zabawy kartką.
R. umieszcza na kartce wzór.
– Lewa strona, (strzałka w lewą stronę),
– prawa strona kartki,( strzałka w prawą stronę),
– góra kartki,( strzałka do góry)
– dół kartki (strzałka w dół).
Wspólnie z dziećmi odczytuje nazwy kierunków (czytanie całościowe). Dzieci, patrząc na wzór, kreślą w powietrzu, pod dyktando R. odpowiednie linie. Potem R. określa kierunki, a dzieci kolejno umieszczają na kartce strzałki w odpowiednich kierunkach.
• Ćwiczenia orientacji na kartce papieru.
Kartka, 4 obrazki dowolnych przedmiotów ( wycięte z Wyprawki-karty J,K,L,Ł lub M ).
Prosimy dzieci o wskazanie: – prawego górnego rogu, – lewego dolnego rogu, – prawego dolnego rogu, – lewego górnego rogu. Potem dzieci kolejno umieszczają obrazki w rogach kartki według poleceń.
• Karta pracy, cz. 3, nr 66.
− Przeczytajcie z R. lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.
− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.
− Rysujcie po śladach rysunków piłek.
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84.
• Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.
Obrazki, które wykorzystujecie do ćwiczeń i zabaw,chowajcie do koperty, postarajcie się ich nie zawieruszyć bo pewnie jeszcze się nam przydadzą. Pozdrawiam Was serdecznie. Życzę Wam miłego dnia. Do zobaczenia jutro : )
Comments are closed.