Witam Was Starszaki

Termin: 30.03.2021 (wtorek ) tydzień 1

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem

Dzień 2: Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Dziś proponuję Wam następujące zadania i zabawy:

Karta pracy, cz. 3, str. 64.

W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.

Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.

Zabawa Słoneczko.

Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce, wypowiadając słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonuje wydech, stojąc na całych stopach, i mówi: A zachodzi coraz niżej.

Słuchanie piosenki Chcę być sportowcem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

http://ppkonopiska.szkolnastrona.pl/download/Chce%20byc%20sportowcem.mp3

I. Biegam bardzo szybko,

w piłkę dobrze gram,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać,

sportowcem chciałbym być,

trenować co dzień rano

i sprawnym zawsze być.

 

II. Chodzę też na judo,

wiele chwytów znam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

III. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

IV. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

Rozmowa na temat piosenki.

Co ćwiczy chłopiec?

Kim chciałby zostać?

Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

Zabawa przy piosence.

Podczas zwrotek (I – III) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze).

Podczas zwrotki IV staje na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoi i śpiewa razem z dorosłym.

Ćwiczenia poranne

Gry i zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu (wg uznania i możliwości)

Zabawa Przeprawa przez strumień.

Krążki – kamienie. Na trawie wysypujemy piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący potok. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Kamienie te – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem zabawy. ( mogą to być kupki usypane z piasku, ale niezbyt wysokie). Odległość pomiędzy kamieniami musi być dopasowana do długości kroków dzieci.

Zabawa Rzucanie do celu.

5 kulek zrobionych z pogniecionych gazet, tekturowe pudełko ( lub inny pojemnik).

Dziecko stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów przed nim.

Realizacja ,,pracy domowej” na czas nauki zdalnej – nauka skakania na skakance : )

Karta pracy, cz. 3, nr 65.

Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie.

Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, które ., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.

 

Zabawa Układamy wyrazy.

– Wyprawka, karty J,K,L,Ł lub M

Wybierz z podanych kart 5 dowolnych obrazków, wytnij je, a następnie ułóż do nich podpisy korzystając z literek w kopertach (jeśli nie macie literek- sprawdźcie w wyprawce, być może jeszcze nie używaliście ich. Jeśli nie znajdziecie literek po prostu podzielcie nazwy wybranych obrazków najpierw na sylaby, a później na głoski)

Pozdrawiam Was gorąco. Życzę miłego dnia. Do zobaczenia jutro : )

 

Przejdź do treści