Termin: 30.03.2021 (wtorek ) tydzień 1
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Dzień 2: Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Dziś proponuję Wam następujące zadania i zabawy:
• Karta pracy, cz. 3, str. 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
• Zabawa Słoneczko.
Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce, wypowiadając słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonuje wydech, stojąc na całych stopach, i mówi: A zachodzi coraz niżej.
• Słuchanie piosenki Chcę być sportowcem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).
http://ppkonopiska.szkolnastrona.pl/download/Chce%20byc%20sportowcem.mp3
I. Biegam bardzo szybko,
w piłkę dobrze gram,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać,
sportowcem chciałbym być,
trenować co dzień rano
i sprawnym zawsze być.
II. Chodzę też na judo,
wiele chwytów znam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
III. Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
IV. Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
• Rozmowa na temat piosenki.
− Co ćwiczy chłopiec?
− Kim chciałby zostać?
• Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.
• Zabawa przy piosence.
Podczas zwrotek (I – III) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze).
Podczas zwrotki IV staje na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoi i śpiewa razem z dorosłym.
• Ćwiczenia poranne
• Gry i zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu (wg uznania i możliwości)
• Zabawa Przeprawa przez strumień.
Krążki – kamienie. Na trawie wysypujemy piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący potok. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Kamienie te – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem zabawy. ( mogą to być kupki usypane z piasku, ale niezbyt wysokie). Odległość pomiędzy kamieniami musi być dopasowana do długości kroków dzieci.
• Zabawa Rzucanie do celu.
5 kulek zrobionych z pogniecionych gazet, tekturowe pudełko ( lub inny pojemnik).
Dziecko stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów przed nim.
• Realizacja ,,pracy domowej” na czas nauki zdalnej – nauka skakania na skakance : )
• Karta pracy, cz. 3, nr 65.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
• Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie.
Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, które ., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.
• Zabawa Układamy wyrazy.
– Wyprawka, karty J,K,L,Ł lub M
Wybierz z podanych kart 5 dowolnych obrazków, wytnij je, a następnie ułóż do nich podpisy korzystając z literek w kopertach (jeśli nie macie literek- sprawdźcie w wyprawce, być może jeszcze nie używaliście ich. Jeśli nie znajdziecie literek po prostu podzielcie nazwy wybranych obrazków najpierw na sylaby, a później na głoski)
Pozdrawiam Was gorąco. Życzę miłego dnia. Do zobaczenia jutro : )
Comments are closed.