Moje kochane Starszaki od dziś będziemy pracować inaczej niż zazwyczaj. Codziennie będę zamieszczała materiały do pracy w domu. Pamiętajcie, aby wszystkie zadania w kartach pracy wykonywać samodzielnie ( czasami będzie potrzebna pomoc kogoś dorosłego, ale dorośli nie piszą za Was literek )i starannie. Powodzenia!
Termin: 29.03.2021 (poniedziałek) tydzień 1
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Dzień 1 : Gimnastyka to zabawa
• Karta pracy, cz. 3, ( książeczka zielona Odkrywam siebie. str 62.)
Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.
• Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.
( Oczywiście wiersz powinien przeczytać ktoś dorosły)
Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w wierszu.
Mój kolego, przybij ze mną
prawą dłonią piątkę!
Teraz zrób to lewą dłonią –
palców masz dziesiątkę!
• Ćwiczenia poranne
• Zabawa na powitanie Witamy się różnymi częściami ciała.
Dzieci poruszają się swobodnie. Co jakiś czas zatrzymują się, a dorosły mówi, jakimi częściami ciała będą się witały np.: Witamy się łokciami. Witamy się kolanami. Witamy się stopami.
Dzieci dotykają się z nami tymi częściami ciała.
• Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania.
Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania.
Dzieci naśladują wkładanie różnych elementów ubrania.
• Ćwiczenie tułowia Prosimy do tańca.
Spacerują po pokoju, kłaniają się jakby chciały zaprosić do tańca.
• Ćwiczenia nóg Idziemy na boisko.
Dzieci maszerują po pokoju.
•Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Po równiutkiej dróżce.
Dzieci stoją przy ścianie. Zapamiętują swoje miejsce. Idą na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez Rodzica, naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.
Idą dzieci równą drogą, –maszerują w rytmie wiersza,
po kamyczkach iść nie mogą,
po kamyczkach hop, hop, hop, –-wykonują trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad podparty,
do dołeczka skok
Pora wracać. Kto się znuży,- maszerują w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży.- biegną na swoje miejsca.
Dom już blisko… nogi w ruch.
Kto zwycięży – zuch!
Rodzic może wykonywać wszystkie ruchy z dziećmi, akcentuje ostatni wers, aby przyspieszyć zajęcie miejsca.
• Zabawy i ćwiczenia z literą j. ( Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 76)
• Oglądanie zdjęć jagód.
Zdjęcia jagód.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRxwV6FSuVXA60r1XEnQp9fwryW3MoGe83aQ&usqp=CAU
• Opisywanie wyglądu jagód.
• Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
• Dzielenie słowa jagody na sylaby. (ja-go- dy)
– Co słyszycie na początku słowa jagody?
• Dzielenie słowa jagody na głoski. (j-a-g-o-d-y-)
• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).
• Budowanie schematu słowa jagody.
Białe nakrywki.(wycięte kartoniki dowolnej wielkości z kartki w kolorze białym)
• Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita).
• Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.
Białe nakrywki.
• Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu ( z kartoników przygotowanych powyżej- jedna głoska- to jeden kartonik)
• Oglądanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Zwrócenie uwagi na sposób jej pisania.
Jeśli macie w domu kopertę z literkami umieśćcie litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, pod schematami słów jagody, Janek. Litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, jeśli nie, pomińcie tę część ćwiczenia.
• Odczytywanie wyrazów jagody, Janek.
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.
• Odczytanie wyrazu jagody
Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz jagody.
Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie rysunku.
• Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
• Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie. (Również na końcu książeczki- str.103)
Zabawy na świeżym powietrzu
• Karta pracy, cz. 3, ( Karty pracy, s.63)
− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.
− Narysujcie je w pętlach.
− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach.
Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77.
• Skreślanie lub dorysowanie tyle okienek, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w nazwach zdjęć.
Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy. Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach krzyżówki. Odczytanie hasła.
• Czytanie tekstu.
Mam nadzieję, że zadania nie były zbyt trudne. Pamiętajcie o napisaniu literek na końcu książeczki. Ściskam Was mocno. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.