Witam Was Starszaki

 

Moje kochane Starszaki od dziś będziemy pracować inaczej niż zazwyczaj. Codziennie będę zamieszczała materiały do pracy w domu. Pamiętajcie, aby wszystkie zadania w kartach pracy wykonywać samodzielnie ( czasami będzie potrzebna pomoc kogoś dorosłego, ale dorośli nie piszą za Was literek )i starannie. Powodzenia!

Termin: 29.03.2021 (poniedziałek) tydzień 1

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem

Dzień 1 : Gimnastyka to zabawa

Karta pracy, cz. 3, ( książeczka zielona Odkrywam siebie. str 62.)

Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.

• Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.

( Oczywiście wiersz powinien przeczytać ktoś dorosły)

Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w wierszu.

 

Mój kolego, przybij ze mną

prawą dłonią piątkę!

Teraz zrób to lewą dłonią –

palców masz dziesiątkę!

Ćwiczenia poranne

• Zabawa na powitanie Witamy się różnymi częściami ciała.

Dzieci poruszają się swobodnie. Co jakiś czas zatrzymują się, a dorosły mówi, jakimi częściami ciała będą się witały np.: Witamy się łokciami. Witamy się kolanami. Witamy się stopami.

Dzieci dotykają się z nami tymi częściami ciała.

• Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania.

Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania.

Dzieci naśladują wkładanie różnych elementów ubrania.

• Ćwiczenie tułowia Prosimy do tańca.

Spacerują po pokoju, kłaniają się jakby chciały zaprosić do tańca.

• Ćwiczenia nóg Idziemy na boisko.

Dzieci maszerują po pokoju.

•Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

• Rozmowa na temat wiersza.

− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Po równiutkiej dróżce.

Dzieci stoją przy ścianie. Zapamiętują swoje miejsce. Idą na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez Rodzica, naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.

 

Idą dzieci równą drogą, –maszerują w rytmie wiersza,

po kamyczkach iść nie mogą,

po kamyczkach hop, hop, hop, –-wykonują trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad podparty,

do dołeczka skok

Pora wracać. Kto się znuży,- maszerują w rytmie wiersza,

ten odpocznie po podróży.- biegną na swoje miejsca.

Dom już blisko… nogi w ruch.

Kto zwycięży – zuch!

Rodzic może wykonywać wszystkie ruchy z dziećmi, akcentuje ostatni wers, aby przyspieszyć zajęcie miejsca.

• Zabawy i ćwiczenia z literą j. ( Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 76)

• Oglądanie zdjęć jagód.

Zdjęcia jagód.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRxwV6FSuVXA60r1XEnQp9fwryW3MoGe83aQ&usqp=CAU

• Opisywanie wyglądu jagód.

• Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.

• Dzielenie słowa jagody na sylaby. (ja-go- dy)

– Co słyszycie na początku słowa jagody?

• Dzielenie słowa jagody na głoski. (j-a-g-o-d-y-)

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).

• Budowanie schematu słowa jagody.

Białe nakrywki.(wycięte kartoniki dowolnej wielkości z kartki w kolorze białym)

• Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita).

• Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.

Białe nakrywki.

• Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu ( z kartoników przygotowanych powyżej- jedna głoska- to jeden kartonik)

• Oglądanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Zwrócenie uwagi na sposób jej pisania.

Jeśli macie w domu kopertę z literkami umieśćcie litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, pod schematami słów jagody, Janek. Litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, jeśli nie, pomińcie tę część ćwiczenia.

• Odczytywanie wyrazów jagody, Janek.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.

• Odczytanie wyrazu jagody

Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz jagody.

Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie rysunku.

• Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.

• Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie. (Również na końcu książeczki- str.103)

Zabawy na świeżym powietrzu

• Karta pracy, cz. 3, ( Karty pracy, s.63)

− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.

− Narysujcie je w pętlach.

− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach.

Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77.

• Skreślanie lub dorysowanie tyle okienek, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w nazwach zdjęć.

Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy. Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach krzyżówki. Odczytanie hasła.

• Czytanie tekstu.

Mam nadzieję, że zadania nie były zbyt trudne. Pamiętajcie o napisaniu literek na końcu książeczki. Ściskam Was mocno. Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści