Termin: 15.04.2021 ( czwartek) tydzień 3
Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody
Dzień 3: Kolorowy świat
• Karta pracy, cz. 4, nr 3. ( Kolejna część kart pracy znajduje się w teczce.)
− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.
• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci stają naprzeciwko siebie. Mówią tekst za R. z podziałem na sylaby, uderzając raz w dłonie, a raz o uda.
O przyrodę dbamy. Nie łamiemy, nie śmiecimy, kwiatków nie zrywamy.
• Ćwiczenia poranne.
Lekcja 5 – Kierunki i przestrzeń W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube
1. Zabawa dydaktyczna Biedroneczki są w kropeczki czyli matematyka na wesoło.
http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/02/biedroneczki-sa-w-kropeczki-czyli.html
Oczywiście ćwiczenia z kropkami dostosowujemy do możliwości dzieci.
• Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.
Klocki (lub inne liczmany) kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi (z wyprawki)
Dzieci biorą sobie po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają i układają klocki przed sobą. R. układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.
− Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?
− Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
Układają działanie: 5 + 5 = 10.
− Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?
Układają działanie: 8 – 3 = 5.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Przewrócone biedronki.
Dzieci biegają po pokoju, naśladując fruwające biedronki. Na głośne klaśnięcie – kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wyklaskiwanym przez R. naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne klaśnięcia są sygnałem do ponownego biegania.
• Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).
Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik), MAC EDUKACJA | Słuchanie bezpłatnie w SoundCloud
I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
Ref.: Ochroń Ziemię bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię…
• Określanie nastroju piosenki.
R. zadaje dzieciom pytania:
− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?
• Ćwiczenia prawidłowej wymowy.
Ziemia, ziemia to nasza planeta.
Dbamy o czyste powietrze.
Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
Precz z dymem, który zasłania słońce.
Dzieci powtarzają zaprezentowany tekst w różnym tempie oraz z różnym natężeniem dźwięku. Zmieniają dynamikę, wymawiając słowa naprzemiennie: raz głośno, raz cicho.
Recytują coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.
• Gra on line Segregujemy śmieci.
https://lechnet.ecoharmonogram.pl/?v=5&score=
Zabawy na świeżym powietrzu ( w zależności od pogody)
• Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi Zakodowany obrazek
ePrzedszkolaki – karty pracy i pomoce dydaktyczne do wydruku, gry edukacyjne dla dzieci online
• Karta pracy, cz. 4, nr 4.
− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.
− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.
Życzę Wam miłego dnia. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.