Witam Was Starszaki

Termin: 15.04.2021 ( czwartek) tydzień 3

Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody

Dzień 3: Kolorowy świat

Karta pracy, cz. 4, nr 3. ( Kolejna część kart pracy znajduje się w teczce.)

− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stają naprzeciwko siebie. Mówią tekst za R. z podziałem na sylaby, uderzając raz w dłonie, a raz o uda.

O przyrodę dbamy. Nie łamiemy, nie śmiecimy, kwiatków nie zrywamy.

• Ćwiczenia poranne.

Lekcja 5 – Kierunki i przestrzeń W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube

1. Zabawa dydaktyczna Biedroneczki są w kropeczki czyli matematyka na wesoło.

http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/02/biedroneczki-sa-w-kropeczki-czyli.html

Oczywiście ćwiczenia z kropkami dostosowujemy do możliwości dzieci.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.

Klocki (lub inne liczmany) kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi (z wyprawki)

Dzieci biorą sobie po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają i układają klocki przed sobą. R. układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.

Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

Układają działanie: 5 + 5 = 10.

Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Układają działanie: 8 – 3 = 5.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Przewrócone biedronki.

Dzieci biegają po pokoju, naśladując fruwające biedronki. Na głośne klaśnięcie – kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wyklaskiwanym przez R. naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne klaśnięcia są sygnałem do ponownego biegania.

• Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).

Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik), MAC EDUKACJA | Słuchanie bezpłatnie w SoundCloud

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię…

 

• Określanie nastroju piosenki.

R. zadaje dzieciom pytania:

− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?

• Ćwiczenia prawidłowej wymowy.

 

Ziemia, ziemia to nasza planeta.

Dbamy o czyste powietrze.

Nie chcemy śmieci na leśnej łące.

Precz z dymem, który zasłania słońce.

Dzieci powtarzają zaprezentowany tekst w różnym tempie oraz z różnym natężeniem dźwięku. Zmieniają dynamikę, wymawiając słowa naprzemiennie: raz głośno, raz cicho.

Recytują coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.

• Gra on line Segregujemy śmieci.

https://lechnet.ecoharmonogram.pl/?v=5&score=

Zabawy na świeżym powietrzu ( w zależności od pogody)

• Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi Zakodowany obrazek

ePrzedszkolaki – karty pracy i pomoce dydaktyczne do wydruku, gry edukacyjne dla dzieci online

Karta pracy, cz. 4, nr 4.

− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.

− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.

Życzę Wam miłego dnia. Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści