Termin: 05.05.2020 (wtorek)Maj, tydzień 1
Temat bloku: Moja miejscowość, mój region
Dzień 5: Kim jesteś?
• Karta pracy, cz. 4, s. 27.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.
• Zabawa Dokończ zdania.
Mówimy początek zdania, a dzieci je kończą.
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam… przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…
1. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?
• Słuchanie wiersza.
Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy −
biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
• Rozmowa na temat wiersza.
Pytamy:
− Co jest bliskie osobie z wiersza?
− Jakie znaki ojczyste?
− Co jest jeszcze bliskie?
− Kim jest osoba z wiersza
A wy, kim jesteście?
• Wskazywanie wśród obrazków różnych flag – flagi Polski.
Obrazki flag różnych państw w tym flaga Polski. Dzieci wskazują ją, omawiają jej wygląd
.https://dmr44blog.files.wordpress.com/2013/03/fe0b6-europa.jpg?w=705
• Powtórna recytacja wiersza.
Recytujemy wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiadają dzieci (czerwona czcionka).
Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
• Karta pracy, cz. 4, s. 28.
Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.
Pytamy:
− Co to jest Bałtyk?
− Gdzie się znajduje?
− Jak nazywa się stolica Polski?
Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.
Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach – maj.
Gałązka bzu.
Wreszcie się zjawia
maj wystrojony
i bzu przynosi
pełne brzemiona.
Przez całe ranki,
całe wieczory
gra na fujarce z
wierzbowej kory.
Pytamy:
− Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?
− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?
− Co dzieje się w przyrodzie w maju?
• Wymienianie przez dzieci nazw wszystkich miesięcy roku – od stycznia do grudnia. Określanie, którym z kolei miesiącem jest maj.
• Ćwiczenia w czytaniu – układanie z liter nazw do obrazków
Dowolne obrazki, litery.
Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi z liter ich nazwy. Np.: samolot, rower, hulajnoga, hamak, tramwaj, statek…
Pozdrawiam Was gorąco . Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.