Witam Starszaki.

Termin: 05.05.2020 (wtorek)Maj, tydzień 1

Temat bloku: Moja miejscowość, mój region

Dzień 5: Kim jesteś?

Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.

• Zabawa Dokończ zdania.

Mówimy początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam… przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

1. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?

• Słuchanie wiersza.

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy −

biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

• Rozmowa na temat wiersza.

Pytamy:

− Co jest bliskie osobie z wiersza?

− Jakie znaki ojczyste?

− Co jest jeszcze bliskie?

− Kim jest osoba z wiersza

A wy, kim jesteście?

• Wskazywanie wśród obrazków różnych flag – flagi Polski.

Obrazki flag różnych państw w tym flaga Polski. Dzieci wskazują ją, omawiają jej wygląd

.https://dmr44blog.files.wordpress.com/2013/03/fe0b6-europa.jpg?w=705

• Powtórna recytacja wiersza.

Recytujemy wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiadają dzieci (czerwona czcionka).

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Pytamy:

− Co to jest Bałtyk?

− Gdzie się znajduje?

− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

Zabawy na świeżym powietrzu

• Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach – maj.

Gałązka bzu.

Wreszcie się zjawia

maj wystrojony

i bzu przynosi

pełne brzemiona.

Przez całe ranki,

całe wieczory

gra na fujarce z

wierzbowej kory.

Pytamy:

− Jak nazywa się nowy miesiąc?

− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?

− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?

− Co dzieje się w przyrodzie w maju?

• Wymienianie przez dzieci nazw wszystkich miesięcy roku – od stycznia do grudnia. Określanie, którym z kolei miesiącem jest maj.

• Ćwiczenia w czytaniu – układanie z liter nazw do obrazków

Dowolne obrazki, litery.

Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi z liter ich nazwy. Np.: samolot, rower, hulajnoga, hamak, tramwaj, statek…

Pozdrawiam Was gorąco . Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści