Termin: 04.05.2020 (poniedziałek),Maj, tydzień 1
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region
Dzień 4: Mój adres
• Wykonanie koperty z adresem.( link z szablonem poniżej)
Rysunek rozłożonej koperty, klej, nożyczki.
Dzieci wycinają rysunek rozłożonej koperty; zaginają go wzdłuż przerywanych linii i sklejają w odpowiednich miejscach. Zapisywanie przez rodziców na kopercie adresu zamieszkania podanego przez dziecko.
https://drive.google.com/file/d/0B2B9SExKiXuBU2RhS3RXa0ZQcVk/view
• Karta pracy, cz. 4, s. 25.
Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.
• Słuchanie wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola.
Recytujemy wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
Rozmowa na temat wiersza.
Przypominamy dzieciom, dlaczego swojego adresu nie wolno podawać obcym osobom.
• Karta pracy, cz. 4, s. 26.
Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.
• Zabawa ruchowa Z domu do domu (przewodnik, cz. 5, s. 15).
2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.
Dla każdego dziecka plastikowy kręgiel lub plastikowa butelka po napoju.
• Zabawa orientacyjno- porządkowa Posłuszne kręgle.
Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle ( butelki). Na mocne klaśnięcie zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.
• Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód. Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
• Skręty Na prawo, na lewo. Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów kręglami.
• Skrętoskłony Witamy stopy. Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami).
• Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle. Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
• Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie. Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji wyjściowej.
• Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk. Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.
• Bieg Postaw kręgle. Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy rytmicznym wyklaskiwaniu dowolnego rytmu. Podczas przerwy stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.
• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy. Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. − W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.
• Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem. Dzieci, w wyklaskiwanym rytmie spacerują po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy zatrzymują się, słuchają wyklaskiwanego rytmu, starając się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.
• Zabawa uspokajająca Marsz. Dzieci maszerują po obwodzie koła; odkładają kręgle lub rolki na wyznaczone miejsce.
• Zabawa utrwalająca poznane zapisy cyfrowe liczb.
Liczmany, kartoniki z liczbami, patyczki, plastelina, kartki papieru, kredki, nożyczki.
• rysowanie lub wycinanie elementów, których liczba odpowiada liczbie umieszczonej na karcie,
• wykonywanie ruchów według pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej lub liczbie wylosowanej przez dziecko,
• dopełnianie w pudełkach patyczków zgodnie ze wskazaniem określonej liczby, modelowanie cyfr z plasteliny, zgodnie z określoną liczbą elementów narysowanych na papierze lub ułożonych z liczmanów przez dzieci.
Pozdrawiam was serdecznie. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.