Witam Starszaki.

Termin: 04.05.2020 (poniedziałek),Maj, tydzień 1

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region

Dzień 4: Mój adres

• Wykonanie koperty z adresem.( link z szablonem poniżej)

Rysunek rozłożonej koperty, klej, nożyczki.

Dzieci wycinają rysunek rozłożonej koperty; zaginają go wzdłuż przerywanych linii i sklejają w odpowiednich miejscach. Zapisywanie przez rodziców na kopercie adresu zamieszkania podanego przez dziecko.

https://drive.google.com/file/d/0B2B9SExKiXuBU2RhS3RXa0ZQcVk/view

Karta pracy, cz. 4, s. 25.

Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.

• Słuchanie wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola.

Recytujemy wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.

Codziennie wczesnym rankiem

zawsze drogą tą samą

do przedszkola maszeruję

razem z moją mamą.

Mijam skrzyżowanie

sklepy, park i szkołę

potem kilka domów

i widzę przedszkole.

Chociaż jestem mały

to swój adres znam.

Do domu potrafię

drogę wskazać sam.

Rozmowa na temat wiersza.

Przypominamy dzieciom, dlaczego swojego adresu nie wolno podawać obcym osobom.

Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.

• Zabawa ruchowa Z domu do domu (przewodnik, cz. 5, s. 15).

2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17.

Dla każdego dziecka plastikowy kręgiel lub plastikowa butelka po napoju.

• Zabawa orientacyjno- porządkowa Posłuszne kręgle.

Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle ( butelki). Na mocne klaśnięcie zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

• Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód. Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

• Skręty Na prawo, na lewo. Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów kręglami.

• Skrętoskłony Witamy stopy. Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami).

• Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle. Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

• Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie. Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji wyjściowej.

• Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk. Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

• Bieg Postaw kręgle. Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy rytmicznym wyklaskiwaniu dowolnego rytmu. Podczas przerwy stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy. Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. − W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

• Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem. Dzieci, w wyklaskiwanym rytmie spacerują po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy zatrzymują się, słuchają wyklaskiwanego rytmu, starając się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

• Zabawa uspokajająca Marsz. Dzieci maszerują po obwodzie koła; odkładają kręgle lub rolki na wyznaczone miejsce.

• Zabawa utrwalająca poznane zapisy cyfrowe liczb.

Liczmany, kartoniki z liczbami, patyczki, plastelina, kartki papieru, kredki, nożyczki.

• rysowanie lub wycinanie elementów, których liczba odpowiada liczbie umieszczonej na karcie,

• wykonywanie ruchów według pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej lub liczbie wylosowanej przez dziecko,

• dopełnianie w pudełkach patyczków zgodnie ze wskazaniem określonej liczby, modelowanie cyfr z plasteliny, zgodnie z określoną liczbą elementów narysowanych na papierze lub ułożonych z liczmanów przez dzieci.

Pozdrawiam was serdecznie. Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści