Termin: 15.06.2020 ( poniedziałek), czerwiec, tydzień 3
Temat tygodnia: Mamo, Tato, nadchodzi lato!
Dzień 1. Żeby przyszło lato
• Wysłuchanie wiersza Z. Beszczyńskiej Żeby przyszło lato.
Żeby przyszło lato
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak
czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!
czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!
nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato
• Rozmowa na temat treści wiersza:
– O czym marzy autorka?
– Z czym kojarzy jej się lato?
• Ćwiczenia gimnastyczne :)
https://www.youtube.com/watch?v=t7nrOBBfcYI gimnastyka
• Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych” J.Stec)
Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)
Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)
Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)
Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)
Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest…
(koniczyna)
• Zabawa ruchowa ,,Koło ratunkowe”.
W pokoju na podłodze leżą porozkładane ,, koła ratunkowe” (zrobione z kocyka, ręcznika, szalika itp.). Ilość kół zależy od tego ile osób bierze w zabawie ( im więcej, tym fajniej!). Musi być o jedno koło mniej, niż uczestniczących graczy. Wszyscy poruszają się po pomieszczeniu w rytmie dowolnej muzyki, gdy muzyka umilknie wszyscy wskakują do koła. Kto nie zdążył się schronić, ten wypada z gry, a z podłogi zostaje zabrana szarfa.
• „Geometryczny kod”
Koperty z sylwetami figur: koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta.
Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych; rozwijanie percepcji wzrokowej oraz umiejętności analizy i syntezy wyrazu.
Dz. układa litery wg. kodu z figur geometrycznych i odczytuje powstałe wyrazy.
(Potrzebne będą dwa zestawy: dla R. oraz dla dziecka. Na zestawie figur dla dziecka musimy napisać litery L,A,T O, np. na trójkącie piszemy literę L, na kwadracie- A, na prostokącie- T, na kole- O. Następnie prosimy, aby dziecko jako pierwszy ułożyło przed sobą trójkąt, następnie kwadrat, prostokąt i na końcu koło, teraz prosimy, aby dziecko odczytało powstały wyraz./LATO/
Zabawę możemy kontynuować, prosząc aby dziecko układało wskazywane przez nas figury w różnych kombinacjach, np.:
– prostokąt (T), koło (O), trójkąt (L), kwadrat (A)- TOLA
– koło (O), trójkąt (L), kwadrat (A)- OLA
– trójkąt, koło, prostokąt……
– kwadrat, prostokąt, koło itd.
• Wykonanie pracy plastycznej Pani Lato – technika dowolna ( rysowanie kredkami, malowanie farbami, wydzieranka, wycinanka).
Życzę Wam miłego popołudnia. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.