Termin: 08.06.2020 ( poniedziałek),czerwiec, tydzień 2
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
Dzień 4: Nadeszło lato
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby, cz. 2, s. 77.
Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
• Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku.
• Rebus fonetyczny.
Kartoniki z wyrazami, kartoniki z liczbami.
Umieszczamy przed dziećmi wyrazy i prosimy, aby w każdym z nich wskazały litery odpowiadającą poszczególnym liczbom. Dzieci łączą głośno litery odpowiadające liczbom i podają nazwę nowej pory roku.
Wyrazy: lalka (3) róża (4) łopata (5) wagon (4) …………………………………………..(l,a,t,o)
• Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.
Odczytanie zdania:
Jest lato.
Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez R. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
• Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy s. 64- 65) oraz planszy.
https://blizejprzedszkola.pl/upload/miesiecznik/063acff3135cca1c57234ec734ad2ab6.jpg
Np. Latem na polu dojrzewa zboże.
Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.
Latem w lesie rosną jagody…
Dzieci układają zdania, R. je zapisuje ( w zeszycie do literek). Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich wyrazy
• Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje?
• Karta pracy, cz. 4, s. 66.
Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.
• Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Dzieci rozwiązują zagadki i wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
• Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?
Dzieci różnicują pierwsze głoski w wyrazach wypowiadanych głośno przez R. Dokonują ich syntezy i odgadują nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower;
sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;
miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;
spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.
• Ćwiczenia słuchowe. Obrazki pojazdów.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/42/polacz-punkty-jacht
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/155/zakodowany-obrazek-karetka
Rozpoznawanie pojazdów; podawanie ich nazw z podziałem na sylaby a następnie na głoski; odgadywanie, co to za pojazdy. Naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.
• Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?
Obrazki pojazdów:
https://deponms.carpathia.gov.ua/uploads/fotos/1497005806.jpg?1550470240168
Dzieci oglądają obrazki pojazdów i określają rodzaj zgodnie z miejscem ich poruszania się ( lądowe, powietrzne lub wodne)
• Ćwiczenia spostrzegawczości – Memory- Pojazdy
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/15/memory-pojazdy
• Zabawa ruchowa – Gdzie poruszają się te pojazdy?
Dzieci poruszają się swobodnie; w pewnym momencie R. wymienia nazwę jakiegoś pojazdu. Jeśli ten środek lokomocji porusza się po lądzie, dzieci przykucają; jeśli w powietrzu – stają na palcach, z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli po wodzie – kładą się na brzuchu i naśladują pływanie żabką.
• Zabawa ruchowa Rowery.
Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za R. tekst:
Jedzie rowerek na spacerek,
na rowerku pan Pawełek.
Raz, dwa, trzy.
Jedź i ty!
Od słów: Raz, dwa… dzieci rytmicznie klaszczą.
• Karta pracy, cz. 4, s. 67.
Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
• Zabawa ruchowa Rysowanie.
Dzieci poruszają się w rytmie wyklaskiwanym przez R. Na przerwę zatrzymują się. R. mówi, jaką częścią ciała i co będą rysowały, np. Głowa rysuje chmurkę; łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka…
• Czyj to pojazd?
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/125/czyj-to-pojazd
Życzę Wam miłego popołudnia. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.