Witam Starszaki

Termin: 08.06.2020 ( poniedziałek),czerwiec, tydzień 2

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże

Dzień 4: Nadeszło lato

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby, cz. 2, s. 77.

Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku.

• Rebus fonetyczny.

Kartoniki z wyrazami, kartoniki z liczbami.

Umieszczamy przed dziećmi wyrazy i prosimy, aby w każdym z nich wskazały litery odpowiadającą poszczególnym liczbom. Dzieci łączą głośno litery odpowiadające liczbom i podają nazwę nowej pory roku.

Wyrazy: lalka (3) róża (4) łopata (5) wagon (4) …………………………………………..(l,a,t,o)

Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania:

Jest lato.

Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez R. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

• Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy s. 64- 65) oraz planszy.

https://blizejprzedszkola.pl/upload/miesiecznik/063acff3135cca1c57234ec734ad2ab6.jpg

Np. Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody…

Dzieci układają zdania, R. je zapisuje ( w zeszycie do literek). Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich wyrazy

• Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje?

Karta pracy, cz. 4, s. 66.

Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.

• Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Dzieci rozwiązują zagadki i wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

• Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?

Dzieci różnicują pierwsze głoski w wyrazach wypowiadanych głośno przez R. Dokonują ich syntezy i odgadują nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower;

sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;

spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

• Ćwiczenia słuchowe. Obrazki pojazdów.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/42/polacz-punkty-jacht

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/155/zakodowany-obrazek-karetka

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/113/kolorowanka-smiglowiec

Rozpoznawanie pojazdów; podawanie ich nazw z podziałem na sylaby a następnie na głoski; odgadywanie, co to za pojazdy. Naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.

• Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?

Obrazki pojazdów:

https://deponms.carpathia.gov.ua/uploads/fotos/1497005806.jpg?1550470240168

Dzieci oglądają obrazki pojazdów i określają rodzaj zgodnie z miejscem ich poruszania się ( lądowe, powietrzne lub wodne)

• Ćwiczenia spostrzegawczości – Memory- Pojazdy

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/15/memory-pojazdy

• Zabawa ruchowa – Gdzie poruszają się te pojazdy?

Dzieci poruszają się swobodnie; w pewnym momencie R. wymienia nazwę jakiegoś pojazdu. Jeśli ten środek lokomocji porusza się po lądzie, dzieci przykucają; jeśli w powietrzu – stają na palcach, z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli po wodzie – kładą się na brzuchu i naśladują pływanie żabką.

• Zabawa ruchowa Rowery.

Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za R. tekst:

Jedzie rowerek na spacerek,

na rowerku pan Pawełek.

Raz, dwa, trzy.

Jedź i ty!

Od słów: Raz, dwa… dzieci rytmicznie klaszczą.

Karta pracy, cz. 4, s. 67.

Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.

• Zabawa ruchowa Rysowanie.

Dzieci poruszają się w rytmie wyklaskiwanym przez R. Na przerwę zatrzymują się. R. mówi, jaką częścią ciała i co będą rysowały, np. Głowa rysuje chmurkę; łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka…

Czyj to pojazd?

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/125/czyj-to-pojazd

Życzę Wam miłego popołudnia. Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści