Termin: 22.05.2020 (piątek), tydzień 4
Temat tygodnia: Święto rodziców
Dzień 3: Mój tata
• Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?
Pytamy nasze dzieci:
− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?
− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?
• Karta pracy, cz. 4, s. 49.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
• Zabawy przy piosence Daj mi rękę tato.
Utrwalanie tekstu i melodii piosenki
• Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.
Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez R. kierunkach.
• Laurka dla mamy i taty – ćwiczenia plastyczne.
• Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.
Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy…
Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.
• Rozmowa na temat wiersza.
Pytamy dzieci:
− Co robi mama?
− Co robi tata?
− Gdzie jest dziewczynka?
− Dlaczego jest szczęśliwa?
• Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później coraz głośniej.
Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dla dziecka: wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.
• Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
• Wycinanie z karty gotowych elementów.
• Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.
•. Przykleja napis: Kwiaty dla Mamy i Taty na pierwszej stronie laurki.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa ruchowa Jadą goście.
Dzieci zwracają się buziami do siebie i powtarzają wyliczankę, ilustrując ją ruchem:
Mamo! Mamo! klaszczą w swoje ręce,
Co, co, co? klaszczą w ręce partnera,
Goście jadą. klaszczą w swoje ręce,
No to co? klaszczą w ręce partnera,
Dzień dobry, dzień dobry. podają sobie ręce na powitanie,
Cmok, cmok, cmok. naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy
na prawo, na lewo i na wprost.
Tato! Tato! Gesty takie same jak wyżej.
Co, co, co?
Goście odjeżdżają..
No to co?
Do widzenia, do widzenia.
Cmok, cmok, cmok
• Zabawa Halo? Mamusia?
Dzieci spacerują po pokoju.
Gdy R. krzyknie Jeden!, zatrzymują się, podnoszą rękę do ucha i głośno mówią do słuchawki: Halo? Mamusia? Gdy usłyszą Dwa!, mówią: Dzień dobry pani! z równoczesnym wyciągnięciem ręki jak do przywitania. Na Trzy! mówią Ojojoj! i trzymają się za głowę.
• Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Dla mamy i taty.
Nauka wiersza, po fragmencie.
Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie zapalać.
Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi
ani do wody w morzu nie wchodzi!
Od taty wiemy dużo o świecie:
że trzeba czapkę zakładać w lecie,
że się obcego pieska nie głaszcze,
bo czasem groźnie otwiera paszczę.
I na kontakty uważać mamy,
więc się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,
rano buziaczkiem budzicie dzieci,
a choć psocimy czasem troszeczkę,
to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo z rodzicami jest zawsze lato,
kochana Mamo, kochany Tato!
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
• Karta pracy, cz. 4, s. 50.
Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy
• Zanim przejdziesz do kolejnego zadania, poćwicz rozpoznawanie literek.
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki
• Wykreślanka wyrazów trzyliterowych- ćwiczenia w czytaniu
• Czytanie zdań. Ilustrowanie ich.
Dla dziecka: zdania, zeszyty do pisania literek, kredki, klej.
Dzieci ( po wydrukowaniu) naklejają zdania w zeszytach z literkami i je ilustrują.
Jeśli nie macie możliwości wydrukowania, po prostu je napiszcie.
Przykładowe zdania:
W wazonie były trzy tulipany.
To niebieska miska, a w niej maliny.
Ta żabka jest cala zielona.
Piłka jest fioletowa i ma białe kropki i kreski.
Życzę Wam miłego, pogodnego weekendu. Pozdrawiam Was gorąco. Do zobaczenia w poniedziałek.
Comments are closed.