Termin: 20.05.2020 ( środa), tydzień 4
Temat tygodnia: Święto rodziców
Dzień 1: Mama i tata
• Oglądanie zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.
• Słuchanie piosenki Dziękuje mamo, dziękuje tato
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
jak się zachowywać
jak zwracać się do ludzi.
Ja mogę na Was liczyć,
wiem że mi pomożecie
najlepszych mam rodziców
na całym wielkim świecie.
Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!
2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci
Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato…
• Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.
• Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…
Kartki z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.
Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), zapisujemy określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytujemy napisy.
• Słuchanie wiersza.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
• Rozmowa na temat wiersza.
Pytamy:
− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?
• Kończenie rozpoczętych zdań.
− Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
• Aktywne słuchanie wiersza.
Recytujemy wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.
Mama i Tata to świat nasz… (cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne… (ręce)
i kochające najmocniej… (serce).
To są wyprawy do kraju… (baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),
loty huśtawką, prawie do… (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma… (końca).
Kochana Mamo, Kochany… (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),
że nas kochacie, że o nas… (dbacie)
i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).
• Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.
• Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
• Układanie zdrobnień do słów: mama, tata. mama – mamusia, mamuśka, mamunia… tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
• Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.
Czerwony papier, nożyczki dla każdego dziecka.
• Ćwiczenia w czytaniu.
Dzieci odczytują zdania: Jaka jest mama? Jaki jest tata? Wspólnie wymieniamy wyrazy określające rodziców. Np. wesoła, delikatna, dobra… wesoły miły, dobry, spokojny…
• Słuchanie piosenki Daj mi rękę tato
Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.
Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.
Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.
Ref.: Tato, tato…
O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.
Ref.: Tato, tato…
• Na zakończenie zajęć Lekcja rytmiki 1
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Pozdrawiam Was. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.