Termin: 15.05.2020 ( piątek), tydzień 3
Temat tygodnia: Łąka w maju
Dzień 3: Wiosna na łące
• Zabawa Na wiosennej łące.
Dzieci próbują naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące (np. stokrotki – stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry, z rozłożonymi rękami…). Potem przedstawiają wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.
• Karta pracy, cz. 4, s. 42.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.
https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
Oprócz miodu bartnicy otrzymują również inne produkty pszczele. To np. pyłek kwiatowy, który zbierany jest przed wlotem pszczoły do ula.
– To również pierzga, pyłek, ale już zmagazynowany przez pszczoły w plastrze i podlany mleczkiem pszczelim. Pszczelarze zbierają też samo mleczko pszczele, stosowane m.in. w przemyśle kosmetycznym i apiterapii, czyli leczeniu za pomocą produktów pszczelich. Przetwarzają również wosk, z którego uzyskuje się nowe plastry, a także wykonuje się świece ozdobne. Pszczelarze wytwarzają również propolis, czyli inaczej kit pszczeli. Z niego robi się nalewki lub maści, działające bakteriobójczo. Wszystko to, na zdrowie!
•Utrwalenie piosenki Wiosna na łące.
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
• Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa Wiosenna pogoda.
Dzieci spacerują swobodnie. Na hasło Burza zatrzymują się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spacerują, na hasło Lekki wiatr – dzieci podskakują z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło Słońce – unoszą ręce w górę, poruszają nimi w nadgarstkach
• Wykonanie biedronek.
• Rozmowa na temat budowy biedronki.
Zdjęcie biedronki.
http://www.dzieciecafizyka.pl/przyroda/zwierzeta/biedronka/19.jpg
Na zdjęciu pokazujemy części ciała biedronki, nazywamy je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).
Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM
Zamiast białego tła, możecie użyć zielonej lub niebieskiej kartki. Z innego odcienia zieleni możecie wyciąć długie źdźbła trawy, nakleić je niezbyt dokładnie na kartkę i na którymś z nich ,,posadzić” biedronkę. Możecie też wyciąć kółeczka, które będą udawać kwiatki. No i łąka gotowa:).Oczywiści możecie pochwalić się swoimi pracami.
• Ćwiczenia logorytmiczne Rób to, o czym mówi wiersz.
Dzieci poruszają się zgodnie z tekstem wierszyka:
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
A na koniec tygodnia niespodzianka, coś na poprawę humoru, bo pogoda raczej nie zachęca do zabawy na dworze. Życzę wam wesołej zabawy i do zobaczenia w poniedziałek.
Comments are closed.