Witam Starszaki

Termin: 14.05.2020 ( czwartek), tydzień 3

Temat tygodnia: Łąka w maju

Dzień 2: Motyle i kwiaty

Karta pracy cz. 4, s. 39.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

Ćwiczenia w liczeniu( do wyboru, w zależności od możliwości dziecka)

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10-dopasuj-wynik/

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

Utrwalanie refrenu piosenki Wiosna na łące.

Nauka zwrotek ( tekst piosenki, zajęcia z 13 maja, wczoraj)

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijanie zdolności prawidłowego operowania oddechem. Nagranie muzyki o pogodnym charakterze.

Zwracamy się do dzieci:

− Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.

Dzieci spacerują za N. w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnym charakterze. Podczas przerwy w muzyce N. mówi:

− Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa!

Dzieci nabierają powietrza nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aaaach! Ponownie maszerują w rytmie nagrania muzycznego. Podczas przerwy w muzyce N. kontynuuje:

− Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnące krzewy?

Dzieci zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatów. Następnie udają kichnięcie.

Ponownie maszerują. N. mówi:

− Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy.

Dzieci wykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami.

− Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki.

W tle słychać cichą muzykę. Dzieci miarowo oddychają, z dłońmi ułożonymi na przeponie.

− Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej.

Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrza nosem i wypuszczają je, równocześnie wypełniając powietrzem policzki.

Zabawy z sześcianem.

• Przypomnienie cech kwadratu.

Prosimy dzieci:

− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

− Jakie są boki kwadratu?

• Zapoznanie z sześcianem.

https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2017/03/matematyka-dla-dzieci-17.jpg

Największa z figur wykonanych przez chłopca to sześcian. Jak widzicie bardzo łatwo można go wykonać używając do tego wykałaczek i plasteliny. Jest jednak jeden bardzo ważny warunek, wszystkie wykałaczki muszą być tej samej długości. Przyjrzyjcie się pracy chłopca i spróbujcie skonstruować podobny sześcian. Oczywiście potrzebna będzie pomoc rodziców. Będziecie potrzebować aż 12 wykałaczek lub patyczków równej długości i 8 kuleczek z plasteliny. Pamiętam,że niektórzy z Was konstruowali takie figury z naszych klocków magnetycznych.: )

Nazywamy figury z których zbudowany jest sześcian. Dzieci je oglądają. Liczą ściany. Określają ich kształt – kwadrat

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

• Zabawy z sześcianem – kostką do gry.

Kostka do gry z oczkami. Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności ile oczek wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka ( sześcianu).

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18

Nagranie muzyki np. piosenki Wiosna na łące, dla dziecka: paski kolorowej bibuły lub wstążeczki.

Zgodnie z muzyką – dzieci poruszają się po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu dzieci odbierają od rodziców złożone paski bibuły.

Tańczące bibułki – przy nagraniu muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

Powitania bibułką – dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

Jak najwyżej – wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.

Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

Lustro – zapraszamy do zabawy rodzica, jedna osoba z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je, potem następuje zmiana.

Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Latające owady – zgniatają bibułkę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do wcześniej przygotowanej obręczy, lub jakiegoś pudełka np. na klocki…

Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu melodii. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.

Zabawy na świeżym powietrzu

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Dla dziecka foliowy woreczek na śniadanie. Wypowiadamy zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają woreczkami nad głowami. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu.

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

Konik polny w wodzie gra.

Żaba dwie głowy ma.

Biedroneczki są w kropeczki.

Motyle mają ciepłe czapeczki.

Stokrotka jest czerwona.

Ważka jest większa niż wrona…

Kolorowanka Łąka w maju.

Dla dziecka wyprawka: karta L, kredki.

• Zabawa z elementem dramy Jestem…

Dziecko za pomocą ruchów i głosu przedstawia jednego z mieszkańców łąki. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie jakiego mieszkańca łąki naśladowało dziecko. Potem następuje zamiana ról, rodzic pokazuje- dziecko odgaduje.

Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

Pozdrawiam Was gorąco. Do zobaczenia jutro.

Przejdź do treści