Termin: 14.05.2020 ( czwartek), tydzień 3
Temat tygodnia: Łąka w maju
Dzień 2: Motyle i kwiaty
• Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.
• Ćwiczenia w liczeniu( do wyboru, w zależności od możliwości dziecka)
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10-dopasuj-wynik/
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
• Utrwalanie refrenu piosenki Wiosna na łące.
Nauka zwrotek ( tekst piosenki, zajęcia z 13 maja, wczoraj)
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
• Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijanie zdolności prawidłowego operowania oddechem. Nagranie muzyki o pogodnym charakterze.
Zwracamy się do dzieci:
− Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.
Dzieci spacerują za N. w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnym charakterze. Podczas przerwy w muzyce N. mówi:
− Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa!
Dzieci nabierają powietrza nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aaaach! Ponownie maszerują w rytmie nagrania muzycznego. Podczas przerwy w muzyce N. kontynuuje:
− Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnące krzewy?
Dzieci zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatów. Następnie udają kichnięcie.
Ponownie maszerują. N. mówi:
− Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy.
Dzieci wykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami.
− Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki.
W tle słychać cichą muzykę. Dzieci miarowo oddychają, z dłońmi ułożonymi na przeponie.
− Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej.
Dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrza nosem i wypuszczają je, równocześnie wypełniając powietrzem policzki.
• Zabawy z sześcianem.
• Przypomnienie cech kwadratu.
Prosimy dzieci:
− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.
− Jakie są boki kwadratu?
• Zapoznanie z sześcianem.
https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2017/03/matematyka-dla-dzieci-17.jpg
Największa z figur wykonanych przez chłopca to sześcian. Jak widzicie bardzo łatwo można go wykonać używając do tego wykałaczek i plasteliny. Jest jednak jeden bardzo ważny warunek, wszystkie wykałaczki muszą być tej samej długości. Przyjrzyjcie się pracy chłopca i spróbujcie skonstruować podobny sześcian. Oczywiście potrzebna będzie pomoc rodziców. Będziecie potrzebować aż 12 wykałaczek lub patyczków równej długości i 8 kuleczek z plasteliny. Pamiętam,że niektórzy z Was konstruowali takie figury z naszych klocków magnetycznych.: )
Nazywamy figury z których zbudowany jest sześcian. Dzieci je oglądają. Liczą ściany. Określają ich kształt – kwadrat
• Karta pracy, cz. 4, s. 40.
Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.
Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
• Zabawy z sześcianem – kostką do gry.
Kostka do gry z oczkami. Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności ile oczek wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…
− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka ( sześcianu).
• Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18
Nagranie muzyki np. piosenki Wiosna na łące, dla dziecka: paski kolorowej bibuły lub wstążeczki.
• Zgodnie z muzyką – dzieci poruszają się po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu dzieci odbierają od rodziców złożone paski bibuły.
• Tańczące bibułki – przy nagraniu muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.
• Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
• Powitania bibułką – dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
• Jak najwyżej – wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.
• Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
• Lustro – zapraszamy do zabawy rodzica, jedna osoba z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je, potem następuje zmiana.
• Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
• Latające owady – zgniatają bibułkę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do wcześniej przygotowanej obręczy, lub jakiegoś pudełka np. na klocki…
• Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu melodii. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Dla dziecka foliowy woreczek na śniadanie. Wypowiadamy zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają woreczkami nad głowami. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu.
Czy to prawda, czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz.
− Konik polny w wodzie gra.
− Żaba dwie głowy ma.
− Biedroneczki są w kropeczki.
− Motyle mają ciepłe czapeczki.
− Stokrotka jest czerwona.
− Ważka jest większa niż wrona…
• Kolorowanka Łąka w maju.
Dla dziecka wyprawka: karta L, kredki.
• Zabawa z elementem dramy Jestem…
Dziecko za pomocą ruchów i głosu przedstawia jednego z mieszkańców łąki. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie jakiego mieszkańca łąki naśladowało dziecko. Potem następuje zamiana ról, rodzic pokazuje- dziecko odgaduje.
• Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
Pozdrawiam Was gorąco. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.