Materiały do pracy w domu na dziś.
Termin: 16.04.2020 ( czwartek) tydzień 3
Temat tygodnia:Wiosna na wsi
Dzień 3: Na podwórku
Zwierzęta, właśnie te podwórkowe często są bohaterami polskich przysłów. Myślę, że niektóre z nich są wam znane.
Zastanówcie się wspólnie z rodzicami i spróbujcie wyjaśnić ich znaczenia.
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.
• Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie (samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.
• Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką. (kura)
Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma
,,Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?” (świnka)
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają. (krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa? (kaczka)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie. (kogut)
2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.
• Podział nazw zwierząt na sylaby i na głoski.
Zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka. Dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta. Dzielą ich nazwy na sylaby i na głoski.
• Zabawa Co to za zwierzę?
Układanie zdań o zwierzętach, bez podawania nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez dzieci.
Np. To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś)
To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies)
• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dla każdego dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel.
• Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki.
• Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dzieci.
• Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.
• Wykonywanie prac przez dzieci.
• Oglądanie powstałych prac: rozpoznawanie i nazywanie przedstawionych na nich zwierząt. Wypowiedzi autorów, dlaczego właśnie te zwierzęta znalazły się na ich obrazkach.
• Porządkowanie miejsc pracy.
Jeśli nie dysponujecie białymi serwetkami zgniećcie kartkę z bloku, na której macie malować ( po prostu zróbcie z niej niezbyt mocno zgniecioną kulkę), a następnie zanurzcie ją na chwilę w wodzie. Delikatnie ( bo jest mokra) rozłóżcie najlepiej na podkładce kuchennej. Używając farb plakatowych, wykonajcie swoją pracę, pamiętając, żeby farba była wodnista ( nie może być gęsta) oraz, że malujecie na mokrej kartce i trzeba robić to delikatnie, bo mogą się zrobić dziury. Nie przejmujcie się, że farba się rozpływa, nie starajcie się robić równych, regularnych linii, właśnie mają się rozpływać.( Tak ma być). Poczekajcie aż praca wyschnie i dopiero wtedy można ją zdjąć z podkładki. Oglądajcie swoje prace z daleka. Bardzo lubię tą technikę malowania.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.
Dla każdego dziecka: wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek z wodą.
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.
Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.
Jeśli spodobało się wam malowanie, możecie zrobić sobie również Jajko-pisankę, bo święta przecież już były:). Do zobaczenia jutro.
Bozena Lachowska
Comments are closed.