Kwiecień, tydzień 1 Wiosenne powroty
Dzień 4 – Ptasie domy, ptasie przysmaki
• Ćwiczenie oddechowe – Turlaj jajko.
Piłeczka pingpongowa i słomka do napojów dla każdej pary dziecko- rodzic. Pary i siadają przy stoliku, naprzeciwko siebie. Każda para otrzymuje piłeczkę pingpongową – jajko. Zadaniem jest podawanie sobie piłeczki, dmuchając na nią przez rurkę.
• Ptaki i ich domy – zabawa dydaktyczna.
Powitanie zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka Ćwir, ćwir. R. prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki, i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. R. powtarza zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir ptaszki śpiewają. Fyr-fyr, fyr-fyr ptaszki fruwają.
R. zastanawia się, czy dzieci pamiętają nazwy ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę.
• Karta pracy, cz. 2, nr 27.
Dziecko : − słucha nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę, − dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby). R. kontynuuje rozmowę. Pyta dziecko, czy wie, gdzie mieszkają ptaki, jak budują swoje gniazda. R. opowiada dziecku o pewnym zdarzeniu, które obserwował dzisiaj rano. Zauważył wysoko na drzewie dwa ptaszki. Ptaszki znosiły w dziobkach suche trawki, piórka, inne drobne elementy i wiły swoje gniazdko. R. wyjaśnia znaczenie wyrażenia: wić gniazdko, następnie zadaje dziecku pytania:
− Dlaczego ptaszki wiły gniazdko?
− Czym dla ptaków jest ich gniazdko?
• Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach Tyle... (Wiersze dla Krzysia i Weroniki).
Motyle… A ile? Tyle!
Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały jak chustka w twej rączce.
Trzeci – czerwony jak w polu maki.
A czwarty – nakrapiany taki.
Motyle… A ile? Tyle!
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza R. pyta dzieci:
− O jakich owadach była mowa w wierszu?
− Ile było motyli i jak one wyglądały?
♥ Zabawa ruchowa z zastosowaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka Ćwir, ćwir.
Bębenek.
Dzieci poruszają się w jednym kierunku, zgodnie z rytmem wygrywanym przez R. na bębenku. Podczas przerwy w grze zatrzymują się, kucają, powoli podnoszą się i jednocześnie wypowiadają rymowankę Krzysztofa Sąsiadka z pokazywaniem. R. powtarza zabawę kilka razy.
• Karta pracy, cz. 2, nr 27.
Dzieci rysują po śladzie drogi skowronka do gniazda.
♥ Zabawa ruchowa Ptaki śpiewają.
R. wyznacza linię startu, na której w szeregu ustawiają się dzieci. Staje naprzeciwko nich,
na drugim końcu sali. Naśladuje odgłos wydawany przez wybranego ptaka, np. kukułkę.
Dzieci liczą głośno, ile razy zakuka R., po czym wykonują tyle samo kroków w jego stronę.
• Praca plastyczna – Pierwszy motyl
Rysowanie i kolorowanie motyla lub kolorowanie motyla wydrukowanego z Internetu.
Jutro opublikuję zdjęcia dzieci i ich prac, które Państwo przesyłacie do mnie, za co serdecznie dziękuję.
Życzę Państwu i dzieciom miłego dnia. Pozdrawiam.
Jolanta Prostak
Comments are closed.