Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem
Temat dnia: Gimnastyka to zabawa. 29 marca (poniedziałek).
- Karta pracy, cz. 3, nr 62.
− Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.
- Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody
.
- Rozmowa na temat wiersza.
− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
- Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu, z wykorzystaniem rapowania.
- R. rapuje po jednym wersie, a dzieci za nim powtarzają.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Zygzak
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Zabawy i ćwiczenia z literą j.
- Oglądanie zdjęć jagód.
- Opisywanie wyglądu jagód.
- Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
- Dzielenie słowa jagody na sylaby.
− Co słyszycie na początku słowa jagody?
- Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską j.
Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską j.
- Dzielenie słowa jagody na głoski.
- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających
ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).
- Budowanie schematu słowa jagody.
Białe nakrywki. □□□□□□
- Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita).
- Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.
Białe nakrywki. □□□□□
- Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu.
- Pokaz litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Litery: j, J.(wyprawka plastyczna)
- Umieszczanie poznanych liter: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, pod schematami słów jagody, Janek.(6 latki i chętne 5latki)
Litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y.
- Odczytywanie wyrazów jagody, Janek.
5 latki
- Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 39.
- Pokaz litery j, J drukowanej.
- Odczytanie wyrazu z R. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie
go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.
- Ozdobienie liter j, J.
- Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu jagody. Podkreślenie go. Liczenie podkreślonych
wyrazów.
6 latki
Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.
- Odczytanie wyrazu. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz
jagody. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie
rysunku.
- Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
- Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.
- Rozmowa na temat sportów letnich.
− Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach?
(Skok o tyczce, skok w dal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą,
skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę).
Rodzice, obejrzyjcie z dziećmi krótki film, prezentujący różne dyscypliny sportowe. Poproście dziecko, aby podawało ich nazwy.
Dyscypliny sportowe: https://www.youtube.com/watch?v=-I0t9TxBQS4
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Uprawiam sport. Skakanka, piłka (np. do tenisa).
- R.wyznacza skakanką linię, przy której stoi dziecko i rzuca kulą – piłką, np. do tenisa. Potem próbuje od tej linii skakać w dal z miejsca.
Karta pracy, cz. 3, nr 63.
− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.
− Narysujcie je w pętlach.
− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.
- Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77. 6 latki
- Skreślanie lub dorysowanie okienek tak, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w nazwach zdjęć.
- Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy.
Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach krzyżówki. Odczytanie hasła.
- Czytanie tekstu.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.