Witajcie kochani!

Temat tygodnia:   Chciałbym być sportowcem

Temat dnia:  Gimnastyka to zabawa.  29 marca (poniedziałek).

 

  • Karta pracy, cz. 3, nr 62.

− Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.

 

  • Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody

.

  • Rozmowa na temat wiersza.

− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

  • Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu, z wykorzystaniem rapowania.
  • R. rapuje po jednym wersie, a dzieci za nim powtarzają.

  

  • Zabawa muzyczno-ruchowa Zygzak

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 Zabawy i ćwiczenia z literą j.

  • Oglądanie zdjęć jagód.
  • Opisywanie wyglądu jagód.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
  • Dzielenie słowa jagody na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa jagody?

  • Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską j.

Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską j.

  • Dzielenie słowa jagody na głoski.
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających

ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).

 

  • Budowanie schematu słowa jagody.

Białe nakrywki. □□□□□□

  • Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita).
  • Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.

Białe nakrywki. □□□□□

  • Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu.
  • Pokaz litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Litery: j, J.(wyprawka plastyczna)

  • Umieszczanie poznanych liter: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, pod schematami słów jagody, Janek.(6 latki i chętne 5latki)

Litery: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y.

  • Odczytywanie wyrazów jagody, Janek.

5 latki

  • Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 39.
  • Pokaz litery j, J drukowanej.
  • Odczytanie wyrazu z R. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie

go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.

  • Ozdobienie liter j, J.
  • Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu jagody. Podkreślenie go. Liczenie podkreślonych

wyrazów.

 

6 latki

 Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.

  • Odczytanie wyrazu. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz

jagody. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie

rysunku.

  • Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
  • Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.

 

  • Rozmowa na temat sportów letnich.

− Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach?

(Skok o tyczce, skok w dal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą,

skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę).

Dyscypliny sportowe

Rodzice, obejrzyjcie z dziećmi krótki film, prezentujący różne dyscypliny sportowe. Poproście dziecko, aby podawało ich nazwy.

Dyscypliny sportowe: https://www.youtube.com/watch?v=-I0t9TxBQS4

 

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Uprawiam sport. Skakanka, piłka (np. do tenisa).
  • R.wyznacza skakanką linię, przy której stoi dziecko i rzuca kulą – piłką, np. do tenisa. Potem próbuje od tej linii skakać w dal z miejsca.

 Karta pracy, cz. 3, nr 63.

− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.

− Narysujcie je w pętlach.

− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.

 

  • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77. 6 latki
  • Skreślanie lub dorysowanie okienek tak, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w nazwach zdjęć.
  • Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy.

Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach krzyżówki. Odczytanie hasła.

  • Czytanie tekstu.

 

 Pozdrawiam 

 Urszula Bielecka

Przejdź do treści