Dzień dobry :)
edukacja polonistyczna – 1 godz.
Posłuchajcie czytanego przez rodziców opowiadania pt. ,,Tajemnica zaginionej książki” w podręczniku na str. 9 i odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod tekstem. Zastanówcie się nad tym, co to jest odwaga i czy warto być odważnym człowiekiem?
Mój bohater – ćwiczenie ułatwiające rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji poprzez przyjęcie roli ulubionego bohatera.
Wspólne z rodzicami pooglądajcie ilustracje z Waszych ulubionych książek i przypomnijcie sobie bohaterów bajek i filmów dla dzieci, którzy przeżywali różne przygody. Spróbujcie ocenić ich zachowanie (czy było odważne?), zwróćcie uwagę na zachowania nieodważne albo ryzykowne. Wybierzcie tę postać, którą chcielibyście się stać. Powiedzcie kim jest Wasz bohater, dlaczego chcielibyście nim zostać, co Wam u niego zaimponowało. Wcielcie się w rolę ulubionego bohatera i odegrajcie kilka scenek, w których wykazał się on odwagą.
A teraz przeczytajcie wiersz ,,Wiosenna łąka” w podręczniku na str. 14 i udzielcie odpowiedzi na pytania do tekstu. Wyszukajcie w wierszu zwierzęta – wykonawców tych czynnoście i zapiszcie do zeszytu.
kąpią się – ……………………..
biegają – ………………………..
bawią się – …………………….
mrugają – ……………………..
latają – ………………………….
bawią się w berka fruwanego – …………………….
Zastanówcie się, jaki nastrój towarzyszy wiosennym zachowaniom zwierząt na łące.
Przypomnijcie sobie sposoby oznaczania miękkości głosek (zmiękczamy przez i lub kreskę nad literą). Podane wyrazy uzupełnijcie odpowiednimi spółgłoskami miękkimi i wpiszcie je do zeszytu (bo_ek, bo_ki, _korki, _ano,_rebak, _elątko, _oła, _ródło, ko_lątko, ko_ołek, _elono, _epło, _limak, ja_min),
Obejrzyjcie filmik Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka – YouTube i ilustracje w ćwiczeniówce do języka polskiego na str. 12. Ułóżcie zdania z rozsypanki wyrazowej i zapiszcie je w odpowiednich miejscach. Następnie wykonajcie ćwiczenie 2-3 ze str. 13.
edukacja plastyczna – 1 godz.
Namalujcie farbami plakatowymi obrazek pt. „Majowa łąka”. Jeżeli ktoś z Was nie ma farb w domu, to możecie tę pracę narysować kredkami.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Zobaczcie ilustracje w podręczniku do matematyki na str. 32-33 pt. ,,Wiem, jak mierzyć!” przedstawiające mierzenie obiektów miarkami centymetrowymi. Odpowiedzcie na pytanie: Co robią dzieci? Zastanówcie się, jakie znacie rodzaje miarek centymetrowych np. krawieckie, metrówki, taśmy miernicze itp.
Obejrzyjcie filmik Mierzenie przy użyciu linijki, a potem zmierzcie pięć dowolnych przyborów szkolnych i zapiszcie w zeszycie wyniki pomiarów wg wzoru: gumka – 5 cm.
Życzę miłego dnia i owocnej pracy :) Pozdrawiam :)
Comments are closed.