Dzień dobry,
Temat: Problemy współczesnego świata.
Dzisiaj na lekcji zadamy pytane kluczowe: Z czego wynikają dysproporcje dotyczące jakości życia w różnych regionach świata?
Celem lekcji dzisiejszej jest świadomość Państwa, że istnieje podział na kraje bogate i kraje biedne. Odnosi się to do faktu, że te państwa rozwinięte, które są położone w północnej części naszego globu nazywamy BOGATĄ PÓŁNOCĄ natomiast kraje rozwijające się określane są BIEDNYM POŁUDNIEM.
Jest to oczywiście związane z aspektem gospodarczym, kulturowym a przede wszystkim politycznym. Należy wspomnieć, że kraje rozwinięte to kraje demokratyczne i wewnętrznie stabilne- na ich terytoriach rzadko dochodzi do konfliktów zbrojnych. Niestety nie można tego powiedzieć o krajach Biednego Południa.
Praca na lekcji: Omów różnice pomiędzy bogatą Północą a biednym Południem- gospodarka, edukacja, zdrowie i klimat
GRUPA G7– USA, KANADA, JAPONIA, FRANCJA, NIEMCY, WIELKA BRYTANIA ORAZ WŁOCHY- najbardziej wpływowe państwa rozwinięte, co roku odbywają się spotkania , na których przywódcy tych państw próbują rozwiązać problemy współczesnego świata.
Globalizacja– proces mający na celu zacieśnianie relacji między regionami, przepływu informacji, towarów, kapitału, szybkie rozprzestrzenianie się różnych zjawisk oraz tendencji.
Praca na lekcji: wymień pozytywne i negatywne skutki globalizacji.
Kraje najbiedniejsze to kraje Trzeciego Świata i właśnie do mieszkańców tego regionu świata skierowana jest pomoc humanitarna czyli działanie mające na celu pomoc najuboższym ludziom świata, którzy zaistniałą sytuację często przypłacają życiem swoim i najbliższych.
Praca domowa: str. 189 ćw. 5 oraz 6 ( na czwartek)
Dziękuję i Pozdrawiam :)
Comments are closed.