SMERFY

Witam Was kochane  Smerfiki po Świętach.

Myślę, że stęskniliście się za naszymi spotkaniami. Zobaczcie przez okno jaka piękna pogoda, ale zanim pójdziecie pobawić się na podwórku zaproponuję Wam króciutkie zajęcia.

Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?

Rodzicu proszę  wypowiadaj nazwy zwierząt sylabami, a   dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).

Powtórzcie proszę kilka razy.

Posłuchajcie wiersza:

Kogut głośno pieje,

gładzi piękne pióra.

Ko, ko, jestem głodna 

woła pani kura.

 

Na podwórku gęsi

i małe kaczuszki

tup, tup przytupują,

mają puste brzuszki.

 

Idzie pan gospodarz,

ciężki worek niesie,

szur, szur sypie ziarna,

wszyscy głodni przecież.

 

Z gospodarzem wiosna

cichutko przybyła

i pachnącą trawą

łąkę ozdobiła.

 

Pasą się owieczki,

krowy i barany,

jest już z nami wiosna,

świat się cieszy cały.

 

Odpowiedzcie proszę  na pytania   do wysłuchanego utworu.

Jakie odgłosy wydawała pani kura?

Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?

  • Jak gospodarz sypał ziarna?
  • Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
  • Rysowanie wybranych zwierząt.

 

Do wykonania pracy będą nam potrzebne  kartka i  kredki.

Proszę, narysujcie  dowolne zwierzę hodowlane.

 

Ćwiczenia oddechowe Jajka.

Do zajęć potrzebne będą: jajka wycięte z papieru, słomki.

Proszę podejdź  do miejsca, gdzie są zgromadzone papierowe jajka, i przenieś je w inne (np. wskazane przez rodzica) miejsca za pomocą słomek.

Życzę miłej pracy.

Mariola Wnuk

 

Przejdź do treści