SMERFY

Witam wszystkie Smerfiki oraz ich rodziców. Zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Zapewne Pani katechetka już Was z nimi zapoznała. Więc ja zaproponuje wam zajęcia.

Masażyk Pisanka.

Dobierzcie się w parę z rodzicem. Jedno z Was (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach rysuje wzory  np. : paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy  zamieńcie się miejscami.

Fajna zabawa. Prawda?

A teraz pobawimy się razem z wierszem B. Szelągowskiej Na podwórku.

Rodzic proszę niech  recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.

Gospodyni razem z dziećmi

święconkę szykuje.

O-ho, ho, ho!

O-ho, ho, ho,

jajeczka maluje.

Biega kurka po podwórku

i gdacze z radości.

– Ko, ko, ko, ko.

Ku, ku, ku, ku.

Wita wszystkich gości.

Kogut dumnie pierś wypina.

– Ko, ko, ki, ku.

Ale pięknie wyglądają

twe jajka w koszyku.

Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.

Dzieci powtarzają za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

Ćwiczenia słownikowe Jakie może być jajko?

Dziecko podaje określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

Dziecko najpierw rysuje kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach kogoś dorosłego. Rodzic demon­struje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawej strony ku lewej).

Proszę przygotujcie

Kartki formatu A4, kredki.

Dzieci rysują jajka na kartkach i kolorują je we­dług własnych pomysłów.

 

Praca skończona?

Zapraszam do zabaw na świeżym powietrzu.

Pozdrawiam

Mariola Wnuk

Przejdź do treści